NHL

14656 inlägg · 804 ämnen

Dan Snyder död

« · 301848 Till forumet


Dan Snyder död
Dan Snyder dog av sina skador som han ådrog sig vid bliolyckan förra veckan.
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
lizzard: Usch. Ytterligare en tragedi som drabbar NHL. Mina tankar går ut till hans närmaste.
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
lizzard:
Tragiskt verkligen, hur är tillståndet för Heatley ?
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
MrAce: Tydligen så kom Heatley undan med en bruten käke och någon mindre skada i sidan. Minns inte exakt. Hemskt då sånt här händer...
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
När man ägnat en tanke åt Snyders föräldrar tycker jag gott man kan tänka på en ung hockeykille vars karriär nu slagits i spillror. Det är ungefär som om våldtäktsanklagelserna mot fotbollsspelaren Kieron Dyer skulle vara sanna. Långa fängelsestraff lär vänta i båda fallen om killarna befunnits skyldiga till brottet (vållande till annans död, vårdslöshet i trafik och våldtäkt). Samtidigt har basketstjärnan Kobe Bryant rättegång att vänta för en påstådd våldtäkt.

Inte utan att man börjar undra lite...
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
Deas: Han fick rätt kraftiga skador på knäna (knät?) vad jag förstod, men det är nog ingenting emot hur han känner sig psykiskt.
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
Gone:

Hoppas verkligen han klarar av att komma tillbaka och spela för annars mister NHL en av de mest lovade unga lirarna
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
WarhawK: Det snackas ju om upp till 15 år på semester så det kan nog bli marigt för honom att hålla formen. Även om han inte får maxstraff så lär han få lite rast och vila att begrunda sina synder. Jag tror nog att vi har sett honom på högsta nivå för sista gången.
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
Gone:

Mycket talar också för att han kan bli anklagad för "vållande till annans död" istället för "vållande av personskada". Något som säkert kommer att fölänga de femton år som man maximalt talat om tidigare. Dessutom lär det bidra till att man kommer få det svårare att se genom fingrarna bara för att det är en kändis.
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
Jag tror Heatley är den vi skulle kallat världens bäste om några år....Så kan det gå :/
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
Deas:

Det återstår att se med det rättsliga vad som händer
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
WarhawK: Själv klart hoppas man inte på att han ska får ett långt fängelse straff,men ja måste ju även säga att jag tycker han ska straffats för det som är gjort..Om han är skyldig till vårdslöshet i trafiken vill säga...Ett par års fängelse kanske vor nyttig för honom,men inte hockeyn...
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
jalla:
Jo men tycker det finns många NHL spelare som gjort mycket dumt och har förmåga slippa undan med det , iofs är detta mycket grövre brott så man vet ju inte
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
WarhawK: Det är ju klart..Men dom slipper ju ofta undan pågrund av att dom är NHL-proff då!!Det tycker jag är fel..Har man begått ett lagbrott så ska man ju straffas för det...eller???
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
jalla:
Jo helt klart ska man det , har man gjort ett brott så får man tänka på konsekvenserna .
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
jalla: Skulle det vara nyttigt för honom att sitta i fängelse några år? Jag tror nog han har lärt sig en läxa som sitter i hela livet ändå. Självklart skall han dömas och straffas. Men nog vore det bättre att han fick nån slags villkorligt och kunde få spela.
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
Salle:
Samhälls tjänst är det ganska vanliga att dom brukar få , men detta är nog lite för allvarligt för att bara få det.
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
Salle: För vilka vore det bättre...Man vet ju aldrig om han har fått några psykiska men av händelsen...Det kanske skule sitta fint med lite terapi..Jag tror ju att han skulle må bättre av att ta en paus från hockeyn...
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
WarhawK: Skulle tro det jag å!!
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
jalla:

För hockeyn skulle det vara bättre.

Du skall nog också se att Atlanta hjälper honom med terapi och olika former av rehabilitering.
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
Poffa: Jo kan nog vara sant..Det kan man ju spekulera mycket i..Men frågan är ju om han orkar med att spela hockey och ha terapi sammtidig..Vem vet????
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
Poffa: För Heatley vore det mycket bättre.
Sen att han åker på ett skadestånd som heter duga är nog troligt.
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
jalla:
det tror jag han orkar med samtidigt om det ger han en chans att kunna gå vidare och lira hockey , är ju bara kolla på mario innan han lade av då gick han på strålbehandling och spelade iaf och vann skytteligan med massa mindre spelade matcher
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
Salle: Jo,men jag tror inte att pengarna är nått problem för honom...
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
jalla: Theo Fleury mfl. har ju gått på drogrehab parallellt med hockeyn.
Sen finns det ju spelare i NFL & NBA som haft straff typ "fotboja" men ändå kunnat spela.
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
WarhawK: Jo men som jag sa i föregående inlägg så kan vi ju sitta och spekulera i detta hur länge som helst..Iallafall fram till rättegången..eller??
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
jalla:

Med tanke på att man kan få 80 miljoner svenska kronor för att kaffet på McDonalds är fem grader för varmt så man bränner tungan, så kan nog ett dödsfall leda till en hel del pengar.
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
jalla:
jo och även om han har chansen komma tillbaka beror det ju på hur motiverad han är till det oxå
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
WarhawK: Alldeles riktigt...
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
jalla: Tragiskt det som hänt, nu undrar man bara hur det blir Dany Heatlys fortsatta karriär...
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
Självklart ska Heatley straffas enligt lag. Han ska inte slippa undan för att han är hockeystjärna.

Jag hoppas verkligen Heatley slipper undan eftersom han är hockeystjärna. Mig personligen gör det ingenting om vi får se ännu ett exempel på hur underligt saker och ting kan fungera i USA. Jag är ett hockeyfan och Heatley kan vara världens bäste inom bara några år.

"This is America, we don't send famous people to prison" -Eminem
(Inte ordagrant men något åt det hållet rappar han i en låt)
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
Deas: Jag tycker precis tvärtom. Jag hoppas att han får ett märkbart kännbart straff. Jag är också et stort hockeyfan men inte till den grad att hockeyn ska ses som viktigare än livet i sig.

Det är dessutom på tiden att även kända personer får lära sig att ta konsekvenserna av sitt handlande. Heatley kan vara det ena eller det andra om några år. Den chansen fick tyvärr inte Snyder.
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
Dragan 2k:

Kan inte annat än att hålla med. Allt för ofta har vi sett hur sportstjärnor och artister i USA slipper undan straff för att de är kända. Förhoppningsvis så kanske det Amerikanska rättssystemet äntligen inser vad som håller på att hända i USA och tar tag i det hela.

Vem man är skall inte spela någon roll inför lagen.
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
Poffa: Man kan verkligen känna för Heattly med fatta vilken tragedi det ska vara för honom med, leva med att man har "dödat" en människa. Han mår nog inte bra psykiskt. Tro inte jag tar honom i försvar han ska ha sitt straff men han mår nog inte alls bra.
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
lizzard: Men man kan ju inte bara låta honom gå eller..Han har ju själv satt sig i den situationen att han mår dåligt....Nä,lite tid i fängelse mår han nog gott av...
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
Jag inledde mitt förra inlägg med: "Självklart ska Heatley straffas enligt lag. Han ska inte slippa undan för att han är hockeystjärna."

Visst tycker jag på ett sätt så, men ska jag vara 100% ärlig så stämmer det andra jag skrev lika bra. I mitt universum är Heatley är underbar hockeyspelare, det är allt. Jag ser hellre att han spelar än inte.
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
Deas:

Instämmer, Heatley är en fantastiskt bra hockeyspelare och jag ser också honom hellre spela än att han sitter inburad.
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
Jag tycker att man ska bura in honom. Vad tror han att han är egentligen, köra 130 km/h med en passagerare, som dessutom dog.
Nä jag säger bara som så, bura in snorungen
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
MrAce: Hur bra hockeyspelare Heatley än är, så finns det ändå en klar gräns för vad som kan accepteras.
Att köra så pass vårdslöst att en människa dör på kuppen, ska bestraffas lika hårt oavsett om man är NHL-stjärna eller inte..
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
Visst är det otroligt synd på en sån lovande Hockey kariär om Heatley skulle få fängelse men självklart ska han straffas lika som alla andra för det han gjort.
Det finns ingen anledning att göra något annat.
Han har sig själv att skylla.
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
Deas, Dragan2k, Poffa m.fl.:

De gånger man "lyckats" fria en idrottsjärna för ganska uppenbara brott i USA har man väl lyckats hitta någon slags öppning med politiska och konspiratoriska undertoner. Blir förhoppningsvis ganska svårt i det här fallet, och advokaterna får väl hänvisa till versionen som ju egentligen är ganska sanningsenlig:

Ett liv som sedan tonåren gått ut på att man ska bli världsstjärna, mångmiljonär och rätt till att peka & få det mesta man känner för kommer ganska ofta att skapa ganska barnsliga människor som har svårt att ta ansvar för sina handlingar.

Kommer att hända fler gånger i fler idrotter, även om det kanske skulle hjälpa vissas beteendemönster om man började med obligatorisk barmarksträning någon vecka efter säsongsslut.

Nå, vad säger NHLPA?
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
Björn VII: Jag hoppas verkligen att rättvisa skippas i detta fallet..Det vore tråkigt att se ett ytterligare ett rättssystem gå åt pipsvängen....
Kommentera

Sv: Dan Snyder död
jalla: Hehe. Ibland kan en liten felskrivning betyda så mycket. Från skipas till skippas är skillnaden markant:-)
Kommentera

« · 301848