NHL

14673 inlägg · 804 ämnen

Darren McCarty

« · 90680 Till forumet


Darren McCarty
Måste säga att man blir lite extra imponerad av en "doldis" som Darren McCarty. Han är en av mina favoritspelare i NHL, jag började gilla honom i och med slutspelet 96/97 då han han kämpade ner motståndarnas stjärnor och jag kommer aldrig glömma det fantastiska målet han gjorde till min förtvivlan som Philadelphia Flyers-fan mot dem i finalen. I natt gjorde denne kämpe ett hattrick i sista perioden mot Colorado och låg bakom att Detroit nu leder med 1-0 i matcher "i den moraliska finalen" som den kallas. Det som på förhand sagts ska vara Detroits fördel är att de även har producerande 3:e och 4:e femmor vilket nu i natt vara det som avgjorde. Som en fin avslutning på det hela så satte ju också Darren McCarty in en mycket tung tackling på Peter Forsberg också.

Det är en liten tjusning med Stanley Cup faktiskt att det ofta händer att en "doldis" som inte varit i närheten av de bästa under grundserien kliver fram o dominerar. Esa Tikkanen 84/85, Claude Lemieux 94/95, Tomas Holmström 97/98, John LeClair 92/93, Chris Kontos 89/90, Brian Boucher 99/00, Johan Hedberg 00/01 och det finns många många fler exempel på detta.
Kommentera

Sv: Darren McCarty
Kul iaf att vi garanterat kommer få en framstående svensk som Stanley Cup-Mästare..

Ledarna; Lidström, Forsberg, Sundin och Alfredsson har ju gjort ett jättejobb de senaste åren, och nu kommer belöningen!!
Kommentera

Sv: Darren McCarty
KentaK:

Garanterat få en framstående svensk som SC-mästare? Wallin i Carolina är ju iofs en "framstående svensk" men...

Lidström och Forsberg har väl redan fått lön för mödan tvåfaldigt. Alfredssons Ottawa verkar få det tungt i år också om inte något oförutsett händer. Kvar är Sundin. Kanske han åker ut mot den framstående Wallins Carolina, vem vet?
Kommentera

Sv: Darren McCarty
KentaK: Glöm inte Holmström, som hittills gjort 5 mål i slutspelet.
Kommentera

Sv: Darren McCarty
poffa:
Räknade väl ut Carolina lite på förhand där..
Faktum är att han ju inte har varit särskilt anonym i årets slutspel..

Lyssna bara på Wikegård när han praoar som expertkommentator på Canal+..
Han varvar med två huvudrepliker..
-Osså kommer Roberts in och köttar igen, en riktig favoritspelare!!
eller
-Wallin igen, han är ju otroligt duktig..

Han berömmer och har sig, verkligen så långt ifrån opartisk som man kan bli..
Kommentera

« · 90680