NHL

14656 inlägg · 804 ämnen

Detroit- The big red machine

« · 244290 · » Till forumet


Sv: Detroit- The big red machine
Da Beezer:
"Flyers ser ut att bli det största hotet från öst." Lyder næsten som om vi er midt i den kolde krig.....
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Aben: Slutspelet är ju krig. :-)
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
I natt är det dags för Detroit att ta sig an Pittsburgh. Ska det bli ännu en seger för maskinen?
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Det blev 5-1 för Detroit mot Pittsburgh. Se länk.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Stofelius:

"Det går inte att bara skälla på Lemieux tycker ja inte... Vad har han för folk att lira med nu för tiden? Ingen Jagr, Kovalev, eller Hrdina....då blir det la så....men om sanningen ska fram så är ju gubben fortfarande grym som satan."

- det gör jag absolut inte heller.
det jag menar att han blir irriterad på allt och alla numera, och dt är ju som du sa oxå p.ga. att hans lag inte spelat så bra iår heller.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
finne85: dom har bara en bra spelare det är dick tänström
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
stort aik fan: heh. I början av säsongen spelade Tärnström som Bourqe, nu spelar han som Tärnström...

Men visst, han är fortfarande rätt bra. De som måste komma igång igen och visa mera är Straka och Lemieux.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Deas: men hedberg måst också spela bättre men jag tror dom blev sämmre när Jagr stack
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
stort aik fan: tror dom blev sämre när jagr stack?
borde det inte vara självklart att ett lag blir sämre när deras bästa spelar försvinner?
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
stort aik fan:

Jasså, dt var som fan.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Skidrow: jo det tror jag men dom borde ha bytt han mott två bra spelare så dom får ångara säg själv
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Detroit vann inatt över Nashville med 3-0 och Henrik Zetterberg gjorde sitt 22:a mål.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zoogin: ja.han ä i en jävla form zäta!
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
heart: Hela den kedjan har varit grym en längre period nu. Framförallt Datsyuk och Hull.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Anaheim- Detroit 1-0 efter 2.31 av 2:a perioden. Målskytt för Anaheim Samuel Påhlsson. Nu står verkligen Detroit med ryggen mot väggen.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Efter två perioder står det fortfarande 1-0 till Anaheim. Skotten 24-20 för Detroit.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
2-0 till Anaheim efter 1.44 av 3:e perioden genom Steve Thomas.
Nu blir det tungt för Detroit.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zoogin:

Chistov målskytt, inte Thomas.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
poffa: Jag såg att dom ändrat det nu ja.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zoogin:

Lyssnar du inte på liveradion?
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
poffa: Ja, det gör jag.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zoogin:

Okej. Verkar som om detta är nådastöten för Detroit i denna serie. Jag hade Detroit som vinnare av matchserien med 4-1 men det spricker ju ordentligt. Tveksamt om Detroit ens får med sig en match från den här serien. Inga av de stora namnen stiger fram. Ingenting av Hull, ingenting av Lidström och ingenting från Shannahan.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Detroit reducerar till 2-1 efter mål av Holmström. Passning av Lidström. Tiden 13.44.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Fedorov får också en passningspoäng.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zetterberg med en bra kvitteringschans för Detroit.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zoogin:

Kedjan med Zäta, Hull och Datsyuk får enormt mycket speltid. Detroit tar ut målvakten och Anaheim gör mål, men ändå inte. Tydligen var det offside. Påhlsson och Chistov får även de spela enormt mycket nu i slutet.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Tiden rullar ut och Anaheim vinner matchen med 2-1. Därmed leder man serien med 3-0 och har även nästa match hemma i The Pond. Frågan är om Detroit skall slås ut i fyra raka.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
poffa: Jag tror inte Detroit vänder nu i alla fall.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zoogin:

Nä, det tror inte jag heller.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
poffa: I Stanley cups historia har bara Två lag har vänt 0-3 underläge...

Mycket roligt att Aaheim spelar så bra mot Detroit!
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zoogin: Vad ska man säga om att Anaheim leder med 3-0 mot Detroit? Tydligen har Anaheims Målvakt storspelat.

Ska bli intressant och se hur sugna Zetterberg,Holmström och Lidström är på VM-spel om nu Detroit får respass.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Deas:

Ja och senaste gången det hände var 1975. Känns inte som speciellt troligt att det skulle bli en tredje gång.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Portello: Zetterberg har i alla fall sagt att han kommer till VM om Detroit åker ut.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zoogin: Vore roligt att se honom i VM, och se hur han utveckliats/förändrats som hockeyspelare.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Inatt gäller det för Red Wings, ser tufft ut men om det är något lag som vänder 0-3 så är det dom.

#23 Stanislav Chistov
Height: 5-10
Weight: 195 lbs.
Pos: LW
Shoots: Right
Born: April 17, 1983, Chelyabinsk , USSR

En ny Kariya? eller en ny Samsonov möjligtvis?
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Detroit tar ledningen med 1-0 genom Henrik Zetterberg assisterad av Brett Hull.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Och nu kvitterar Anaheim genom Paul Kariya. 1-1.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Paus efter 1 period och 1-1. Skottstatistik 8-8. 2 utvisningar för vardera lagen men inget av målen i PP. Detroit får börja 2:a perioden i BP då Kirk Maltby blev utvisad efter 19.52.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
2:a perioden slutade mållös och skotten var 12-8 till Detroit. Nu efter 4.35 i 3:e tar Anaheim ledningen med 2-1 genom Jason Krog och nu är Detroit verkligen illa ute.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Detroit gör 2-2 med 2.15 kvar att spela genom Sergei Fedorov med ett skott som går via Hävelids skridsko och i mål.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Där är ordinarie matchtid slut och därmed väntar alltså förlängning.
Fedorov hade en chans precis i slutsekunderna men Anaheims målvakt räddade som så många gånger förr.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Och nu har förlängningen börjat.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Anaheim gör 3-2 genom Steve Rucchin och Detroit är utslaget med 4-0 i matcher.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Tiden: 6.53 i förlängningen.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zoogin: Gött att Anaheim slog ut dom...kan la vara kul med lite nya lag längre fram i slutspelet. Annars handlar det ju bara om Detroit, Colorado, St Louis, Toronto, New Jersey o Dallas typ. Tycker att det är kul när "topplagen" åker på storstryk! (om man nu kollar till hela serien) hihiihiihihi...ja är så glad...
Undrar om dom kommer till VM nu? Zetterberg skulle la komma men dom andra tror ja inte känner fört direkt.... Jäjä..så är det...
Glädjen sitter iaf att snusklaget Detroit åkte ut!
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Stofelius: Man kan ju i alla fall hoppas att både Zäta, Holma och Lidström kommer till VM. Den som lever får se.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zoogin: Inte helt fel med Näslund, Lindgren, Sedins o Öhlund heller :))
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
rådbjer:

Lindgren och Öhlund kan jag vara utan.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
poffa: Jo, jag kom på det jag också men då var det redan ivägskickat.
Tycker också Öhlund inte gör nån vidare lycklig emellanåt.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
rådbjer: Nä Öhlund har inte haft någon kanon säsong direkt , tycker han borde dominera mer i Vancouver än vad han gör , när han dessutom får stå åt sidan i power play för en fighter back som Brent Sopel då är det ganska illa tycker jag .

Lindgren måste vara långt från att kunna få en plats i VM-Laget , dessutom är han skadad
Kommentera

« · 244290 · »