NHL

Nationellt · 14861 inlägg · 804 ämnen

Eastern Conference

« · 868934 Till forumet

Sv: Eastern Conference
Eller ursäkta, John Madden var det visst som gjorde målet.
Kommentera

JimmyH:

Och för den delen.... att du är så naiv och påstår att Sverige inte la sig i OS säger väl allt. T o m Wikegård sa ju det..... med klara exempel i bagaget. Skillnad är om Sverige enbart spelat uselt (vilket man gjorde). Men när man inte ens väljer att fullfölja tacklingar, så är det något i inställningen som inte stämmer. Det i mina ögon är att lägga sig.... dvs när man inte ger 100% för att vinna. Och det gjorde inte Sverige i den matchen. Att påstå nåt annat är rent j-vla skitsnack!
Kommentera

henkaaa: Det hade varit snyggare mot alla parter att ställa Martin Brodeur i mål i den här matchen.

Förstår du inte det så kommer vi nog inte närmare varandra i diskussionen.
Kommentera

JimmyH:

"Snyggare" är inte likhetstecken med realistiskt. WarhawK beskriver det väl ganska bra när han påpekar hur många matcher killen faktsikt spelat. Men det är väl klart att du får väl tro det du vill då..... Som jag sa förut, så är det lättare att kritisera när det går emot ens egna tankar och åsikter.... men men!
Kommentera

henkaaa: "T o m Wikegård sa ju det"

Ja, det säger ju verkligen allt?

För Brodeurs del så kommer han ju nu förmodligen vara jättepigg nu till slutspelet, han har ju trots allt bara stått 78 matcher motför skrämmande 79 st. Clemmensen är nu en bra föreberedd back-up efter att ha fått gjort fyra matcher från start sedan oktober, vi kan även lägga dit två halva matcher, så jo då!

Islanders gick till slutspel efter vinst på straffar, ett absurt sätt att avgöra 82 matchers kämpande på. Torontos nio liv räckte inte till. Det sista livet tog vid när NJs John Madden gjorde 2-2 vid 19.59.

Toronto tappar inte sin plats på vare sig på New Jersey eller att Edmonton bytte Smyth till Islanders utan på deras svaga powerplay och dåliga bortaspel.

Jag är dock inget uttalat fan av Toronto Maple Leafs, däremot så är det alltid roligare med Kanadensiska lag i slutspelet.

Mats Sundin tycks aldrig få vinna någon Stanley Cup med Toronto, de kommer nog försöka att behålla honom minst två år till. Frågan är väl om han själv vill kanske?
Kommentera

JimmyH:

Om vi då bortser från vad enbart Wikegård sa om den matchen, så var han ju inte ensam i sin kritik av Tre Kronor. Andra skribenter var ju inte nådiga dagen efter vad jag minns. Sverige la sig i den matchen. Enkelt faktum som inte bara Wikegård utan även andra svenska skribenter insett. Personligen skiter jag egentligen i vilket. Sverige spelade efter vilket motsånd man ville få i kvarten. Klart som fan att man kanske inte ger sitt allt då..... det hade jag då inte själv gjort om jag vetat! Men du är väl en moralens väktare som säkert eggat dina lagkamrater att ge sitt yttersta för att få möta ett annat lag än Schweiz......

Kolla på antalet OT-losses (vilket även inberäknar SO-losses) så ser du att både Isles och Maple Leafs har ungefär lika många. Kolla sedan på Canadiens som har sex stycken. Hade de därmed tagit en seger till (oavsett om det varit mot Leafs, Rangers eller vilka fan som helst) så hade denna sista match haft noll betydelse.... så resonemanget att det är enda match som avgör hela surven, det köper inte jag. Att vissa har mer "tur" när kommer till straffar eller mer "tur" att det verkligen blir straffar är ju bara en slump. Så ska man se det så så kan man lika gärna avskaffa hela konceptet straffar. Det sistanämnda har jag iofs förespråkat ända sedan man införde det........ i Elitserien. Jag skäms för att säga att jag tycker Elitserien har ett bättre system nu, men så känns det iaf.
Kommentera

henkaaa: Nu diskuterar du ju mest bara för diskuterandets skull.

Sverige lade sig inte i matchen mot Slovakien i OS. Det är endast spelare eller ledare som var med som skulle få mig att ändra den åsikten. Skribenter eller experter som är anställda för att sälja har en tendens att nosa fram åsikter som just säljer. Det har också en tendens att lura den enfaldige läsaren många gånger.

Jag tyckte jag skrev varför Toronto inte gick till slutspel men det gick uppenbarligen inte fram eftersom du skriver om straffar. Driften och längtan av att få just diskutera något var tydligen större än att försöka få fram min andemening med inlägget.
Kommentera

JimmyH:

Är det inte därför man diskuterar? För diskuterandets skull? Aja, eftersom jag nu inte får fram mina poänger så får du väl tycka vad du vill. Jag vet då att jag kommer fortsätta göra det.

Och nä, du får väl tro att Sverige inte la sig då. För jag vet att de gjorde det oavsett skribenter eller inte. Har aldrig ansett mig som någon hockey-allvetare på något sätt, men efter att ha sett den matchen så fanns det liksom inga tvivel. Men när det nu ändå ältasts och tagits upp i så många forum och bland skribenter och sportkrönikor så måste man ju börja fundera. Kan det faktiskt vara så att de verkligen gjorde det? La sig alltså? Bara för att ingen spelare eller ledare erkänner det så är det ju verkligen inget bevis för vart sanningen ligger, eller hur?

Nåja, jag vet ju att detta inte kommer nå ditt innersta ändå, då du tydligen är så naiv att Sverige verkligen gjorde sitt bästa mot Slovakien. Men jag sa vad jag behövde och ville, så får du väl tro vad du vill efter det.

Varför Toronto inte gick till slutspel var för att de inte tog tillräckligt många poäng. Så enkelt var det väl.... eller? Sen vad man tycker om systemet som det spelas efter kanske är en personlig sak. Men jag anser att det inte funkar. Speciellt inte när det verkar gynna vissa lag som kanske har bra straffskyttar som lätt kan "sno" en extra poäng för sitt lag. "Driften och längtan av att få just diskutera något"?? Ja, är det inte därför vi skriver här, eller måste du alltid få som du vill utan att behöva ifrågasättas? Aja, jag lägger väl ner då isället.... är ju tydligen inte lönt att försöka med något då det tydligen är du som ska ha rätt i alla aspekter då. Den attityden lär du ju ta dig långt med.....
Kommentera

« · 868934