NHL

14656 inlägg · 804 ämnen

Edmonton-Montreal

« · 335661 Till forumet


Edmonton-Montreal
Ledsen att vi skrivit i fel tråd här nedanför, givetvis så skulle vi ha skrivit här. Sorry.

Just nu så sjunger Gretzkys dotter iaf, hur lätt det nu kan vara i den kylan.
Kommentera

Sv: Edmonton-Montreal
Hälge:
Det var jag som började att skriva fel.....skyll på mig....

-19 är ju för sjutton värre än bandyn här hemma i Sweden....
Mycket imponerande med 60 000 pers på läktaren.

Målvakten i Montreal är klart fräckast, han har tryckt på en mössa ovanpå hjälmen......
Kommentera

Sv: Edmonton-Montreal
Sannes: Dom flesta ser ut som dom är på rånarturne med skidmasker runt huvet. hehe
Kommentera

Sv: Edmonton-Montreal
GuldIndianen:
Ungefär så ja.....

Hm, tycker det är konstigt att de spelar när det är så förskräckligt kallt, finns inte en chans att det är nyttigt för kropp och själ.

Men man hade väl ingen möjlighet att avblåsa det hela, svårt att be de 60 000 pers att vända hem igen.
Kommentera

Sv: Edmonton-Montreal
Sannes: Läste någonting om att ifall förhållandena blev för svåra så skulle man skjuta upp matchen till söndagen. Tror att man är mer rädd för blåsten än vad man är rädd för kallgraderna. Tydligen fanns det också viss oro för hur målvakterna skulle klara kylan. I spelarbåsen har man installerat värmefläktar så att spelarna inte ska bli alltför kalla.

Har för mig att det också är så att det idag är precis 86 år sedan, på dagen, som NHL grundades.
Kommentera

Sv: Edmonton-Montreal
Paddan: Sånt himla ståhej o uppmärksamhet över att de spelar ute?? En annan är ju f..n uppväxt på/bredvid en månskensrink, sett Nordingrå SK spela i -20 o snöstorm,inte kom tidningar oTV för att bevaka detta inte!! Kanske för att den däringa Greatsky inte var föråkare,kanske...
/Det var INTE bättre förr, men det var iaf förr.
Kommentera

Sv: Edmonton-Montreal
zigge: Det mest sedan jag såg Sveriges sista div 1-lag (näst högsta serien) som spelade utomhus är sidbytet efter 10 minuter av sista perran. Bytte de sida i nattens -20 match?
Kommentera

Sv: Edmonton-Montreal
Sannes: måste bara få säga 57 167 personer på nhl-s första utomhus match wow..tänk om man varit där och upplevt det.. nog för att de var
-16 grader har inte med saken.. och när Wanye Gratzky kommer fram vilket jubel..nu låter de som man sett matchen men kan ialf tänka mig.kommer kanske bilder ikväll på sporten
Kommentera

Sv: Edmonton-Montreal
irre:
Och dessutom så vann Montreal matchen med 4-3, surt för Edmonton att förlora just denna match vid 25-års jubileum och allt......
Kommentera

« · 335661