Brisebois: Nesta match är mot Ottawa. Jag tror att dom spöar dom lätt jag kan ha fel. Men om jag skulle tipa matchen så kanske det blir 4-1, 4-0 till MTL
Brisebois: Att producera i träningsmatcher och i riktiga tävlingsmatcher är två helt skilda saker. Vann förresten inte Pavel Brendl poängligan på försäsongen häromåret? Brendl har långt ifrån levt upp till sitt rykte.
MODOs Fredrik Warg var bäste målskytt för Övikslaget under träningsmatcherna men i serien har han bara petat in en straff så här långt.
Jo men det är nog ingen större skillnad tror jag. Isåfall tror jag mer på att det är "lättare" att imponera på träningsläger där än här på försäsongen. Med tanke på hur stora nhl lagens trupper är i början av ett training camp vore det orimligt att låta redan givna spelare spela mest.
t.ex. så Foppa gjorde inte särskilt många poäng på försäsongen, tror du inte han gör nå poäng i grundserien för det?
Brisebois: Grattis till ditt Montreal, trodde att Rangers skulle vinna hemma efter den imponerande segern borta mot Carolina. Men icke det, dock så är Montreal ett kanonlag och de kommer säkert att gå till slutspel utan några större problem. Liksom Rangers också ska egentligen!
Brisebois: Okej, jag tror alla har fattat att du håller på Montreal nu. Men får jag ge dig ett tips? Skriv helst inte 6 stycken korta inlägg på raken (om samma händelse dessutom). Det räcker med ett. Annars är det att betrakta som SPAM och det gillas inte av alla som läser denna gästbok. Här bör diskussioner om NHL föras och inte inlägg av typen "Jippi, mitt lag vann med si och så mycket", för att sedan räkna upp vilka som gjorde målen. Alla som läser här vet redan det. ESPN och NHL.com är bara två av många outtömmliga källor som skriver mycket grundligt om nattens NHL-händelser.
Hoppas du förstår vad jag menar. Alla är givetvis välkomna att skriva sina inlägg här, oavsett ålder. Men man bör tänka på sådana saker också. T.ex. att det man skriver om är relevant för alla andra som kommer att läsa det?
Och jag tror att det blir 2-0 till MTL. Min uppslälning till matchen är samma som föra gången men jag är lite osäker på om jag ska låta Hainsey vara med i min femma. Kanske ska Quintal vara back istället för Hainsey.
Deas: Det har ju iofs bara börjat.... Men är överraskad av Pens positiva inledning, tycker att det ser rätt bra ut. Tror oxå att man har mer djup i truppen än många tror. Ville, Danny, Kent mfl är bra och nyttiga spelare som kommer göra stor nytta denna säsongen. Nu har ju Moose vaknat oxå vekrar det som.....
wolfclaw: Straka siktar på att spela borta mot Florida den 6e november! Med Straka i laget blir de mycket farligare. Jag skulle tippa på att det blir Straka-Hrdina-Kovalev i andrakedjan. Lemieux har sagt att han vill lira med Straka sen men det känns som slöseri med resurser till förstakedjan med tanke på hur bra Lemieux och Morozov varit ihop. Med Straka i laget får Pittsburgh två farliga kedjor.
mattias - 74: "Florida Panthers defenseman Aaron Ekblad has been suspended for 20 games, without pay, for violating the terms of the NHL/NHLPA Performance Enhancing Substances Program.
Under the terms of the Collective Bargaining Agreement, ... | Läs mer
Hoppas bara att dom håller sig lika fina under hella året