NHL

14656 inlägg · 804 ämnen

Flyers-Leafs, match fem

« · 270139 Till forumet


Flyers-Leafs, match fem
Matchen sänds på Canal + Zap med start 21:00. Lär bli en mycket bra match i en av de mest underhållande matchserierna på många år!
Kommentera

Sv: Flyers-Leafs, match fem
Da Beezer: Säker att det blir Phi-Tor? Vi har haft en diskussion på Modo Hockey gästboken om vilken match det verkligen blir.

Har du haft bilder från varje match? Det verkar som Leafs var rejält tröttkörda senaste matchen och nu går serien in i ett intensivare skede och allt. Hoppas Mogilny kommer tillbaks i kväll.
Kommentera

Sv: Flyers-Leafs, match fem
Punkk: Jag har hört från en kompis att det blir Flyers så jag har tagit för givet att den skall sändas.

Nja, jag har inte haft bilder från samtliga perioder då det strulat lite med tekniken.
Kommentera

Sv: Flyers-Leafs, match fem
Da Beezer: Vad ska man säga, amatörmässigheten på C+ upphör aldrig att förvåna. NHL verkar ju ha hur låg prioritet som helst hos C+, ljusår från proffsigheten i deras fotbollssändningar. Nu blir det Col-Min trots att alla tv-tablåer påstått att Phi-Tor skulle visas.
Kommentera

Sv: Flyers-Leafs, match fem
Punkk: Vet du om de är Canal+ som bestämmer vad som ska visas eller kan det vara så att om dom bestämmer sig over there för att visa en annan match, så gör dom det ?
Kommentera

Sv: Flyers-Leafs, match fem
Hälge: C+ tar ju hem live-sändningar från alla bolag (abc, ESPN, CBC..) så det kan inte finnas några hinder för dem att ta vilken match de vill.

Men det har ju varit så här hela säsongen, det har varit mer regel än undantag att informationen om kommande matcher varit fel. Men att bara byta ut match utan förklaring är nytt lågvattenmärke.
Kommentera

Sv: Flyers-Leafs, match fem
Punkk: Ok...
Kommentera

Sv: Flyers-Leafs, match fem
Punkk: Det var länge sedan jag varit så här irriterad. Colorado-Minnesota var ingen höjdare och kändes mer som en avslagen grundseriematch än en viktig slutspelsmatch.

Det vore intressant att höra Canal + motivering till detta val. Lär väl vara något i stil med att "vi vill visa stora starka Peter mot tråkiga Minnesota istället för den mest intressanta matchsserien på många år".

Nåväl, förhoppningsvis sänder de den sista matchen ur denna matchsserie, den som går i Toronto nu på måndag. ;-)
Kommentera

Sv: Flyers-Leafs, match fem
Da Beezer: Orgelmannen i Pepsi Center sammanfattade det bra när han spelade Rolling Stones "you can´t always get what you want" vid slutsignalen. För min del verkar det iofs, i efterhand, ha kvittat vilken match de visat.

Foppa hade en sån där match där hans passningar bara blev irriterande felpass med för små marginaler istället för de vanliga geniala framspelningarna. Ändå var han nära att reducera med en stillastående variant av Lillehammerstraffen.
Kommentera

Sv: Flyers-Leafs, match fem
På Canal plus hemsida står nu att läsa att de tänker visa match sex och sju (om det nu blir någon) mellan Flyers och Toronto. På måndag och tisdag natt.

Förhoppningsvis håller de vad de lovar nu!
Kommentera

« · 270139