NHL

14657 inlägg · 804 ämnen

Foppa och kritiken

« · 212244 Till forumet


Foppa och kritiken
Läste i Aftonbladet om den kritik han får för sitt skådespel i NHL.

Det var inte på något sätt något nytt för mig och jag instämmer faktiskt i mycket i kritiken. Forsberg är absolut ingen spelare som filmar hela tiden eller åt vad som helst. Men som många vet så blir han ju väldigt ofta hårt tagen och när han inte orkar hålla längre (oj det här börjar låta lite väl suspekt) så förstärker han alltid situationen och slänger sig ordentligt. En foppa-klassiker är ju när han tar tag i motståndarens klubba och trycker den mot magen och därefter slänger sig på isen.

Personligen tycker jag att hans filmande är onödigt men jag kan å andra sidan också förstå att det måste kännas väldigt frustrerande att hela tiden ha en spelare klängande efter sig.
Kommentera

Sv: Foppa och kritiken
Predator: Jo visst kanske det händer att han filmar ibland men vilken spelare gör inte det? Jag tycker mest den där "kritiken" verkar komma från avundsjuka supportrar i andra lag.
Av alla dom matcher jag sett så tycker inte jag att foppa är den som brukar filma.

Jag håller med dig att det måste vara frustrerande för honom och det händer v ä l d i g t ofta att han blir nerdragen eller liknande när han inte har pucken som borde rendera i utvisning fast det inte gör det. Jag tycker det kritiken borde vara riktad mot dom som försöker stoppa foppa(och andra stjärnor) med otillåtna medel.
Kommentera

Sv: Foppa och kritiken
Vader: sant. Jo, självklart finns det många i NHL som filmar mycket men i sanningens namn så rör det sig just oftast om spelare från Europa. Finns väldigt få kanadensare som filmar och kanske detta är också en anledning till att det väcker så mycket avsky hos dem.

Men precis som du skriver så kommer oftast kritiken från avundsjuka supportrar. Skulle Kung Foppa spela i just deras lag så hade det garanterat varit andra toner.

Nu får vi hoppas Forsberg kan fortsätta sin hot streak och klättra i poängligan... hade sett för jävla fint ut med två svenskar på 1:a och 2:a plats när säsongen är slut. Tyvärr lär väl herr Lemieux ha något att säga till om :-)
Kommentera

Sv: Foppa och kritiken
Vader: Ja precis, kritiken skall riktas mot alla andra än Peter. Han filmar ju bara för att han blir så hårt uppvaktad. Det finns ingen annan stjärna som får stryk.
Kommentera

Sv: Foppa och kritiken
Da Beezer: filmar o filmar.. jag tycker inte foppa filmer mer än andra spelare.. kanske har blivit mer på senaste tiden.. men jag kom ihåg början av hans karriär i NHL, då var han den spelaren som gav tryckare till alla och gav igen för alla knuffar han fick emot sig! Men det fick han iof också mycket kritik för, de ville att han skulle koncentrera sig mer på sitt egna spel istället och utnyttja sitt spelsinne.. och det har han juh gjort, men man ser hur det går, nu vill alla smälla upp Super-foppa mot sargen!.. Finns väl inte så mycket o göra än o slänga sig lite enklare och oftare(om han nu gör det)..
Kommentera

« · 212244