NHL

14655 inlägg · 804 ämnen

Grattis Tampa!!

« · 400866 Till forumet


Grattis Tampa!!
Tamba Bay står då efter 105 matcher under säsongen (grundserie och slutspel) som vinnare av Stanleys Cup. Man vinner den sjunde och helt avgörande matchen ytterst rättvist och stor matchvinnare blir Ruslan Fedotenko med sina två mål.

Naturligtvis riktar jag ett extra grattis till Fredrik Modin men framför allt så är det med glädje som man får gratulera Andreychuck till sin första Stanley Cup-ring. Efter 22 år och nästan 1600 seriematcher så får han äntligen lyfta bucklan. I mina ögon nästan lika stort som när nummer 77 fick sin efterlängtade ring.
Kommentera

Sv: Grattis Tampa!!
Poffa: Jag instämmer till fullo. Som vanligt så somnade jag redan efter 5 minuter av den första perioden trots litervis med kaffe och en hel skog med solstickan. Jag får väl kika på reprisen som går nu istället. I alla fall så ska jag ut till Njurunda och hylla våran hjälte när han kommer hem. Det ska också bli skoj att få kika/pilla på Stanley Cup-pokalen...

Grattis Modin och Tampa....
Kommentera

Sv: Grattis Tampa!!
Bert Callaway:

När skall du lära dig att det endast är manliga män som orkar sitta uppe på nätterna? Ett tips i all välmening till nästa NHL-säsong:

Sov ett par timmar innan matchen börjar, sätt klockan på alarm, stig upp och ta dig en kopp java. Sitt sedan upp under matchen istället för att ligga i soffan. Med dessa enkla tips så kommer även du orka sitta uppe och se på de härliga drabbningarna. :)
Kommentera

Sv: Grattis Tampa!!
Poffa:Det är svårt att lära en gammal gubbe att gå och lägga sig i tid. (Gammalt veteranhockeyordspråk). Omanliga gubbar med för mycket hårväxt på kroppen kommer aldrig att orka med en hel NHL-säsong. Försäsongen gick väl skapligt - följde en och annan match ända in i kakelväggen. Slutspelet däremot har alltid slutat i kaos och förtret i hörnsoffan.

Men i alla fall så var det underbara scener som jag nu har fått bekräftade i efterhandssändingen. Kl 18.00 går matchen återigen på C+ Sport. Nästan så att det kröp fram en liten tår i ögonvrån när nu äntligen Andreychuk efter 22 års slit och släp och runt 1700 NHL-matcher fick höja pokalen i skyn.

Modin hör nu till skaran av de stora hockeysvenskpojkarna...
Kommentera

Sv: Grattis Tampa!!
Bert Callaway: Visst är det fint att Modin fick vinna!
Men, liite konstigt känns det med hockeylag, några km från Västindien med Kuba som närmsta land.

Ungefär som om Tunisien blir världsmästare i curling.
Kommentera

Sv: Grattis Tampa!!
Åke the myth: Jo vars men vem orkar bry sig när det finns ishallar. Hade det spelats på en månskensrink så hade det kanske känts aningen konstigt?! Huvudsaken att Modin och Andreychuk vann...
Kommentera

Sv: Grattis Tampa!!
Poffa: Håller med. Tusan vad glad man var när Tampa vann. Underbart att Dave fick lyfta bucklan efter så många års slit. Förresten på tal om 77:ans vinst av STanley Cup häromåret är nog Joe Sakics gest mot honom kanske en av mina egna favoriter i alla sammanhang. Just när han istället för att lyfta bucklan i egenskap av kapten så lämnade han direkt över bucklan till Ray som höjer den till skyarna. STORT!
Kommentera

Sv: Grattis Tampa!!
Dragan 2k:

Hade inte Andreychuck varit lagkapten hade du fått se samma gest nu. En antydan till samma gest fick man faktiskt se i natt. Efter att Andreychuck hade lyft bucklan första gången och var på väg att lämna över den till Brad Richards så pekade hela laget och ville att Andreychuck skulle åka ett ärevarv med den först.
Kommentera

Sv: Grattis Tampa!!
Poffa: ähh skit också! Ja ja det är bara att säga grattis... :/
Kommentera

Sv: Grattis Tampa!!
2004

Stanley Cup: Tampa Bay Lightning

Poängligan NHL (Art Ross Trophy): 1. Martin St.Louis Tampa Bay

Årets MVP (Hart trophy): Martin St.Louis Tampa Bay

MVP Slutspelet (Conn Smythe Trophy): Brad Richards Tampa Bay

Poängligan World Cup: 1. Fredrik Modin Sverige/Tampa Bay

MVP World Cup: Vincent LeCavalier Canada/Tampa Bay
Kommentera

Sv: Grattis Tampa!!
JimmyH: Bara att instämma. Vilken kanonsäsong det gänget haft. Synd att man inte har möjlighet att upprepa bravaden kommande säsong....eller har man det?
Kommentera

Sv: Grattis Tampa!!
Dragan 2k:

Svaret för dagen får bli: kanske
Kommentera

« · 400866