NHL

14656 inlägg · 804 ämnen

Hedin

« · 289235 Till forumet


Hedin
Skumt...

Hedin drar te Jokerit sen te Toronto han kommer inte att lyckas han kommer att spela i farmarlaget
Kommentera

Sv: Hedin
CoolaKoffe:Han kanske vill spela där frivilligt...Johan Halvardsson var ju jätte nära att åka till New york Islanders farmalag men han gick till Oskarshamn(helt frivilligt...)
Kommentera

Sv: Hedin
CoolaKoffe: Han får säkert komma upp då¨och då i A-laget men så mycket speltid för tillfället kommer han inte att få.
Kommentera

Sv: Hedin
Peter72:Men det kommer att dröja som Mattias Weinhandl han ahr inte fått spela så mycket men han har gjort mycket poäng
Kommentera

Sv: Hedin
CoolaKoffe: Ja men Weinhandl är forward och hedin är back. backar är alltid i ett utsatt läge. går det dåligt bakåt så får backarna mycket skit tillsammans med målvakten.
Kommentera

Sv: Hedin
Varför tror ni inte att Hedin har någon chans i Toronto? Jag tror att han kommer att bli 5:e eller 6:e back...
Kommentera

Sv: Hedin
DIForever:
Tror nog att Hedin med den rutin han har kan klara sig alladels utmärkt i Toronto.
Toronto har inte direkt ett överskott av spelande backar
Kommentera

Sv: Hedin
DIForever: kanske han blir 5 eller 6 back. men hur mycket speltid kommer han då att få?? 7-8 min per match. Går det då dåligt ett par matcher så åker han nog raka vägen ner till farmarlaget.
Kommentera

Sv: Hedin
Frasse99: Dom kanske är på väg att trada till sig ett par eller 2. Hedin har ingen rutin från NHL och inte särskilt mycket från elitserien heller. Det är först de senare 2 säsongerna som han har blivit uppmärksammad. Jag önskar honom lycka till i Toronto. Hoppas att han spelar bra och tar en plats men det kommer att bli svårt.
Kommentera

Sv: Hedin
Peter72: Man kan ju inte hoppa in som 1:a eller 2:a back direkt, man måste ju börja någonstans... om han gör det bra så lär han ju få mer speltid.
Kommentera

Sv: Hedin
Peter72:

Inte särskilt mycket rutin från elitserien? Han har ju trots allt bara spelat 7 säsonger som ordinarie i MODO. Över 330 matcher, 40 A-landskamper.
Kommentera

Sv: Hedin
poffa: dom försrta 2 säsongerna kan du inte räkna då han spelade sammanlagt 15 matcher. Och a-landskaperna har kommeít på senare tid. Det finns dock allt bättre backar i elitserien än Hedin. Dom har också mer matcher i benen men kallas också orutinerade. Visst ahn är bra. men är han tillräckligt bra för att ta en plats i Toronto???
Kommentera

Sv: Hedin
DIForever: precis vad du sa. om han gör det bra!! gör han det inte så tar det nog lång tid innan han får chansen igen. Titta på en VF kille som Bäckman. han var en ytterst lovande back som låg högt upp på listan över framtida spelare. Han har fått spela en match tror jag i ST louis. Dom har väl inte så fett med backar efter Pronger och Macinnis.
Kommentera

Sv: Hedin
Peter72:

Det två första säsongerna gjorde han 19 respektive 29 matcher. Det vill säga drygt tre gånger så mycket som du påstår. Jag tror inte du har riktig koll på Hedin.

Sedan att han inte kommer ta en plats som första eller andra back är väl självklart men nog har han all chans att slå sig in därefter. Rutin har han trots allt bra mycket av. Efter att MODO tappade Hasse Jonsson och Frantisek Kaberle till NHL så har han varit MODO:s förste back.
Kommentera

Sv: Hedin
Peter72: De unga spelare som åker till NHL när de bara gjort en säsong i elitserien är bara dumma. Det finns massor med exempel...Tony Mårtensson är ett.
Kommentera

Sv: Hedin
poffa: Nä jag har ingen koll. men det verkar du ha. ok fel av mig. Men tror du verkligen att han har en stor chans att slå sig in i Toronto?? Pat Quinn är ju ganska känd för att satsa på erfarna backar. Det är väldigt få unga spelare som får stanna kvar i Toronto. Plus dom vill gärna ha lite tuffhet också. Hedin är inte riktigt den spelaren. om jag inte missminner mig så är Hedin inte storväxt i alla fall. Det finns dock "små" backar som lyckas men inte många.
Kommentera

Sv: Hedin
DIForever: Ja dom vet inte vad dom missar här hemma. ytterligare 2 säsonger i elitserien gör kanske att dom tar en plats i laget som dom är draftade för. Men stciker dom för tidigt så får domm harva i farmarlaget tills tränaren tycker dom är mogna. vilket kan ta lång tid.
Kommentera

Sv: Hedin
Peter72: Ja, det är precis som du säger! Jag förstår inte varför de kan stanna kvar i elitserien i ett par år till... är det pengarna som lockar kanske?
Kommentera

Sv: Hedin
Peter72:

Han är väl inte störst i NHL men att kalla honom liten är också fel. 186 centimeter och 95 kilo är nog ett skapligt medel. Ganska exakt lika som Jyrki Lumme, Tomas Kaberle och Robert Svehla (alla ordinarie i Toronto i år). Hedin är samma spelartyp som Tomas Kaberle och kollar man in rutinen i deras nuvarande backuppsättning så skrämmer det nog inte Hedin speciellt.
Kommentera

Sv: Hedin
poffa: Är han så pass stor? Jag hade för mig att han var aningen mindre. Nu tror jag ännu mer på att han kan ta en plats i Toronto.
Kommentera

Sv: Hedin
DIForever:

Det var de värden som MODO släppte som officiella nu under säsongen i alla fall. Tror nog också att han kommer öka något kilo nu under sommaren, framför allt då han nu vet att han skall försöka ta en plats i NHL.
Kommentera

Sv: Hedin
poffa: du nämnde 3 st som är ordinare i toronto. Dom flyttar han nog inte på i första taget sen har du McCabe, Aki berg, housley, Jackman och Belak. så han har några att tampas med.
Kommentera

Sv: Hedin
Peter72: Det är aldrig fel med lite konkurrens.
Kommentera

Sv: Hedin
Peter72:

Housley lär nog sluta, han är trots allt 39. Wesley är 34 och lär nog få gå. Svehla också 34, får nog stanna. Lumme 36 har funderingar på att sluta. Aki Berg ryktas vara på väg därifrån i kommande trader. Det kommer bli en rejäl omstuvning så säkert fyra av dagens backar i Toronto kommer inte spela med dem i oktober då NHL drar igång igen.
Kommentera

Sv: Hedin
DIForever: Nä det är aldrig fel. tar han en plats så blir det nog som nr 6 eller sju. Det finns ju dock 2 spelartyper som är likadana som Hedin och det är ju kaberle och Lumme. Om nån av dom blir skadad så kommer han att ta en plats. hoppas att han förvaltar den bra och slår ut nån av dom. Tror inte att han slår ut nån av dom andra.
Kommentera

Sv: Hedin
Peter72: Jag tror att Lumme kommer att sluta, så jag håller fast vid att jag tror att han tar en plats :)
Kommentera

Sv: Hedin
poffa: Vi lär väl få se hur det går i kommande trader. Jag hoppas att han tar en plats. men man kan inte vara säker på nåt.
Kommentera

Sv: Hedin
Peter72:

Som sagt, den som lever får se. Intressant är det i alla fall.
Kommentera

Sv: Hedin
poffa:

Svehla har redan deklarerat att han skall sluta även fast Toronto vill ha honom kvar och även har en option på ytterligare en säsong.

Housley får inget nytt kontrakt.
Wesley vill Toronto signa om innan 1:a juli då han blir unrestricted free agent.

Lumme funderar man på att köpa loss från hans kontrakt.

Nu funderar man istället på att plocka upp lovande backar som:
Carlo Colaiacovo
Richard Jackman
Karel Pilar

varav Pilar var tänkt som ordinarie back redan den gågna säsongen men åkte på en sjukdom som höll honom borta nästan hela säsongen.

Det blir nog dem han får konkurrera med i första hand, även om Toronto säkerligen lär försöka förstärka backsidan som inte alls ser bra ut.
Kommentera

« · 289235