NHL

14663 inlägg · 804 ämnen

Kapanen till Flyers!

« · 210350 Till forumet


Kapanen till Flyers!
Sami Kapanen blev inatt tradad till Philadelphia Flyers i utbyte mot Pavel Brendl och Bruno St. Jacques. Flyers fick dessutom tillbaka Ryan Bast. En hyfsad trade för Flyers. De hade ingen plats för St. Jacques och Brendl har varit hopplös.
Kommentera

Sv: Kapanen till Flyers!
Da Beezer: Mer än en hyfsad trade enligt mig.
Kommentera

Sv: Kapanen till Flyers!
Deas: Det beror på lite grann hur man ser det. Kapanen börjar bli lite till åren, tjänar en del och har en bedrövlig säsong. Ryan Bast kommer bara spela för Phantoms.

Pavel Brendl har potential att bli en bra målskytt även fast han är seg och oengagerad. Bruno St. Jacques är en ung back med potential att bli en 4:e eller 5:e back i NHL.

Det hjälper helt klart Flyers chanser att nå långt i slutspelet. Brendl har inte visat mycket och med tanke på att Flyers har det gott ställt med unga backar så värderade man inte St. Jacques särskilt högt.
Kommentera

Sv: Kapanen till Flyers!
Da Beezer: osamart trade av carolina sammi kapanen var ju deras bästa spelare tycker jag ps:vem leder näslund har gått i ledning i poängligan
Kommentera

Sv: Kapanen till Flyers!
Da Beezer:

"Kapanen börjar bli lite till åren, tjänar en del och har en bedrövlig säsong"

- Gammal? han e 28! och du kallar han gammal, man är som bäst när man e runt 30!
-lär dig hockey min lilla vän.
Kommentera

Sv: Kapanen till Flyers!
finne85:
"- Gammal han e 28! och du kallar han gammal, man är som bäst när man e runt 30!
-lär dig hockey min lilla vän."

Hmm man börjar ju undra vad du har för kunskaper, först yrade du något om att Juha Lind inte var med i Finlands trupp i SHG och nu påstår du att Sami Kapanen är 28 år.

Sami Kapanen bli 30 år i år närmare bestämt den fjortonde Juni...

...och du ska vara finne, lär DIG hockey lilla vän!
Kommentera

Sv: Kapanen till Flyers!
SirPimme: En liten rättelse... Fjortonde Augusti ska det förstås stå, 06 eller 08 lite svårt med siffror!
Kommentera

Sv: Kapanen till Flyers!
Ser nu att Kapanen verkligen haft en hemsk säsong. Men han har stor potential!
Kommentera

Sv: Kapanen till Flyers!
SirPimme:

oj, ursäkta... trodde han var född -74.
Fast det med att jag sa att du ska lära dig hockey handlade inte om Kapanen, mera om hans påverkan av ålderna...
Åldern 29-30 inte är någåt i NHL... Se bara på Sakic, Larionov, Fedorov, Bure, Bondra, Modano m.fl.
Speciellt spelare som är snabba i benen och är bra fysiskt som Kapanen (iofs ganska lite men ändå bra fysiskt) ändå är som borde han nog ha åtminståne runt 3-7 år kvar i NHL.

Och det där med att jag påstådde att Lind inte var med i finlands trupp var ett mänskligt misstag... jag såg fel... vad har det med mina kunskaper att göra?


#17
Kommentera

Sv: Kapanen till Flyers!
finne85: Kunskap - Vetskap...
...du visste inte, alltså ingen kunskap...

Man ger och man tar min vän... kom ihåg det!
Kommentera

Sv: Kapanen till Flyers!
Mål direkt av Kapanen. Lemieux och Kovalev stänkte in 4 poäng vardera inatt. Skönt. Synd att Colorado vann bara. Jäkla Hejduk bara öser in mål.
Kommentera

Sv: Kapanen till Flyers!
Cluben LHC:
Tänk va skönt att Colorado vann, de var väl värda vinsten.
Roy gjorde en del idioträddningar, men som vanligt var han ute och åkte långt ifrån mål och ställde till det, lite hjälpte han motståndarna på det viset.
Vilken vilja Foppa uppbringade, han spridde en massa fina pass runt om sig, som inte alla gånger medspelarna tog vara på. Han var på isen en hel del, har någon antal minuter som han spelade?
Ibland är det tur att de har reklamavbrott, så Peter hinner vila sig.

Kanske ändå att jag föredrar flytet i matcherna som vi har i ES.
Kommentera

Sv: Kapanen till Flyers!
SirPimme:

Nej, jag visste inte exakt när Kapanen var född...
Men fan hur svårt ska det vara att förstå att det var inte den kunskapen jag syftade på... !!!

Du påstådde tidigare att Kapanen börjar bli gammal eller få ålder eller vad de nu var, och då sa jag att man inte har nån ålder i NHL då man är i Kapanens ålder.

PS. Mål direkt i debuten =)
Som nån renn sade.
Kommentera

Sv: Kapanen till Flyers!
finne85: Nu får du väl ändå ta och skärpa dej! Vill minnas att de var Da Beezer som tyckte att åldern kanske börjat ta ut sin rätt.

Mitt inlägg i ämnet handlade om Samis exakta ålder, så jag förstår inte riktigt varför du svammlar en massa onödigt skit hela tiden...
Kommentera

Sv: Kapanen till Flyers!
finne85: Du menar alltså att jag inte kan någonting om hockey för att jag skrev följande:
”Kapanen börjar bli lite till åren”

Jag har aldrig skrivit att han är för gammal, men han närmar sig 30 och Flyers gav upp två unga spelare för att få honom.
Kommentera

« · 210350