NHL

14645 inlägg · 804 ämnen

Kontrakterade spelare

« · 558966 · » Till forumet


Sv: Kontrakterade spelare
Deas:
Jag tycker pronger är överskattad och en av det fulare spelarna i nhl , då inte utseende mässigt syftar på dock ser han lite ut som en jättebaby oxå när tänker efter
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Pronger blev aldrig särskilt bra dock. Kom ihåg att Aftonbladet skrivit det :)
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Deas: Tja, tydligen så hade ju också Pronger förväntat sig ett flerårskontrakt med Blues. Något som jag antar blir svårt att genomföra då klubben ju är till salu.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Det måste enbart vara pga hans förväntade lön då. Han är ju deras MVP och kanske världens bästa back.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Deas:
Ja ni kan få tillbaka kaspar , jag har inget emot han heller men till det priset han har kontrakt på hoppas jag han blir utköpt faktsikt
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Deas: Senaste ryktet gör nu gällande att Blues anslutit sig till lagen som jagar Anaheims andraval i draften (och gissningsvis något annat småplock) och det som man då erbjuder i utbyte är Chris Pronger.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Holik utköpt från sitt kontrakt idag. Får se om Rangers gör likadant med en överbetald kasparatis.

Kaspar tillbaka till pens? Hmm, ja kanske det. Två lirande backar i Jackman och Tärnström och två hårda i Orpik och Kasparatis.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Deas: Hade inte haft något emot att "låna" Foote till MoDo. Men det vore större chans att jag skulle bli överkörd av en Ferrari Enzo i Bjästa än att det skulle inträffa.

Fast det börjar väl samtidigt bli dags för lite fler billiga adepter från Hershey att ta plats i Colorado.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Jag tror Foote har gjort sin sista match i Avs.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
jag tycker inte det värt offra dom spelarna för att kunna placera en skade benägen foppa på isen
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Deas: Jag har själv också svårt att se att de skulle göra den traden. Återstår då att se hur man planerat att lösa det här med Foppa och Foote och allt annat. Från och med måndag är väl Foppa "allmänt villebråd" om jag inte fattat saken fel.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Jag tror inte avs gör den traden.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Deas: Tja, telefonerna lär ju gå varma hos Penguins med free agents som vill ta chansen att få sola sig i glansen av den där Bing Crosby, eller vad han nu hette.

Hmm, den där Ekelund jobbar inte åt LuleåFans också? ;)

En trade av Hejduk och Tanguay till Anaheim för deras andraval borde ju kunna frigöra drygt 7,5 miljoner i lönebudget som skulle kunna gå till att exempelvis lösa Foppa. Men samtidigt lär man ju också erbjuda kontrakt till draftvalet.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
Ja boston lär ju få fullt upp få ihop ett lag tycker jag med så få spelare under kontrakt så
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Det ryktas flitigt. Vissa sidor placerar Foote i Pittsburgh.

De ryktena kanske bara är bevis på att han inte hamnar där dock, eftersom det kommer från en nisse vid namn Mr. Ekelund, och han har inte haft ett rätt hitills :P
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Tja, Phoenix hade väl 21 spelare under kontrakt redan när konflikten var slut, om jag inte minns fel. Så Wayne och kompani verkar ha haft bra framförhållning. Något som väl däremot lär vara lite svårt för ett sånt lag som St Louis, då jag har för mig att laget är uppe till försäljning.

Bostons GM verkar också ha ett ganska tufft jobb, Thornton verkar ju inte vidare nöjd med sitt kontrakt och Gonchar är tydligen heller inte nöjd med sitt kontraktsförslag.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
Jo det tufft för det flesta GMs men phoenix gm tror jag ganska nöjd nu iaf när har närmare 20 spelare under kontrakt så

när det gäller jagr så var jag emot det redan när ryktena uppstog , men klubben har sällan gjort det jag tyckt senaste tiden så
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:

Det var någon Rangerssida som skulle ha kommit fram till det egentliga skälet till att Jagr vill stanna kvar i Omsk. Ny flickvän, tydligen.

Tja, jag gissar att man inom Avalanches lagledning känner det sig som att befinna sig i en permanent bastu, eller tryckkokare, för tillfället. På något sätt så får jag en bild av någon som målat in sig i ett hörn. Jag antar att Foote kommer att lämna i varje fall, då ryktena som placerar honom i Leafs blir allt intensivare.
Det är nog tur att man inte är GM för Avalanche, eller någon annan NHL-klubb, för just nu känns det som att än vad man gör så gör man fel.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
jo det är mycket som verkar vara lite såpa aktigt nu i det mesta där borta , för mig får dom gärna deportera jagr till sibirien så

att avs verkar villiga trada rättigherna till hejduk och tanguay verkar ett desperat försök att behålla nå av framtiden (förutsatt inte draftvalet floppar) och kanske behålla en extra äldre spelare typ foppa eller foote nu , personligen tycker jag det verkar ganska dumt och hellre försökt behållit dom spelarna och byggt laget kring dom
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Det bör väl hända en hel del nu i helgen inför draften (på måndag?), bland annat. Såpan Jaromir Jagr verkar fortsätta också, nu försöker han tydligen att få kontraktet med Rangers ogiltigförklarat.

JournalNews har en intressant artikel om målvaktssituationen hos Rangers. Många väldigt lovande killar som slåss om en plats som båsöppnare. Själv tror jag att Henke får börja i farmarligan.

Avalanche är ett av lagen som är ute efter Anaheims andraval i draften. De erbjuder Hejduk och Tanguay. Låter som ett märkligt förfarande av Avalanche att byta bort Hejduk.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
Nu börjar det hända lite saker i rangers iaf .. sen kan man säga bye bye bobby för rangers köpte ut dom kvarvarande 2 åren på holiks kontrakt

Jag har inget emot holik , men en 3:e center ska inte tjäna så mycket pengar särskilt inte nu med lönetaket , iofs 91 poäng på 146 matcher är väll ok resultat för att ha spelat i rangers och det är ju den typen av spelare alla lag vill ha men hatar att möta
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Poffa: Jo, det är klart fast det gäller ju samtidigt helt plötsligt för lagens GMs att bli mer kostnadsmedvetna.

Det är då man börjar bli fundersam vad gäller exempelvis Blues, för nu har de tydligen gett Pronger ett qualifying offer på 7, 2 miljoner vilket skulle göra att klubben enbart på Weight, Tkachuk och Pronger har en lönekostnad på 20,5 miljoner. Fast samtidigt så kanske man siktar på att något annat lag plockar honom och att man på så sätt får några draftval när man inte klarar att matcha budet.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare

Paddan:

Thornton är väl en spelare som Boston verkligen borde satsa på. Thornton är en grym spelare på alla sätt och han har varit topp-tio i poängligan flera år i rad. Sådana spelare måste man vårda, framför allt med tanke på hans relativt unga ålder.

Många snackar om spelare som Forsberg, Näslund, Sundin, Sakic, Jagr osv. Dessa spelare är trots allt på väg neråt, snart kommer de lämna hockeyn. Vore jag GM så skulle jag hellre försöka binda upp spelare som Thornton för att få en bra och långsiktig grund.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Joe Thorntons agent verkar, enligt denna artikel i TSN, inte vidare nöjd med det kontraktsförslag som Bruins lämnat.

''Joe Thornton is one of the very best hockey players in the world,'' his agent J.P. Barry of IMG said Wednesday from Calgary. ''He is an elite franchise player and if he accepts his qualifying offer, he will be an unrestricted free agent next summer at only 26 years old. This is a very unique situation. The multi-year offer Boston has made is actually less than Joe's qualifying offer. It makes you wonder if they truly understand what kind of hockey player they have with Joe."



Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: En liten kommentar från Howard Berger,  The Fan-590 Radio, Toronto, om Leafs fiskande efter spelare:

"In this most unorthodox of hockey summers, followers of the Toronto Maple Leafs are acting quite normally. Fans are trying to convince themselves that the Maple Leafs will clear enough cap space to sign Peter Forsberg, Paul Kariya, Glen Murray, Jason Allison, Scott Niedermayer, Chris Pronger and Nikolai Khabibulin. And that all seven players have only one city on their free agency radar."

Samt lite ytterligare om en viss spelare i ett lag i New Jersey: "Niedermayer told yours truly two weeks ago that he wasn’t expecting to be “overwhelmed” by an offer from Devils’ GM Lou Lamoriello, and that Toronto would be attractive to him because “…you know, as a player, the arena is going to be sold out every night. And that’s important.” It’s also something he has never experienced in 13 years at the Meadowlands. Despite three Stanley Cups, the Devils routinely play before four and five-thousand empty seats on most nights.

Ferguson would almost surely offer Niedermayer close to the $7.8-million salary maximum if he can create enough cap space. But, Niedermayer would optimally like to remain in New Jersey; he and his wife, Lisa, are both from western Canada (where the Vancouver Canucks reside), and he reportedly wants to play with his brother, Rob, recently of the Anaheim Mighty Ducks."
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Den lönen skulle Niedermeyer tydligen fått den säsong som NHL blev inställt, fast jag antar att han får ställa in sig på att sänka den summan en aning.
Canucks och Flames uppvaktar tydligen Niedermeyer och hetast för stunden verkar Flames vara även om det vad jag förstått inte är helt uteslutet att han återvänder till NJ.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
Verkar lite spännande men en massa gamla kings lirare som satsar på reunion , om det nu blir allvar av det

iofs går det ju en hel del rykten just nu

läste på tsn igår att niedermayers agent sa han trodde scott skulle få mellan 7-8 mille / säsong .. tycker det låter optimistiskt med tanke på taket , men runt 5 får han nog säkert för han har ju talang och speed så
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Poffa: Artikel från Vancouver Sun om "paketlösningen" Foppa och Näslund.

Don Baizleys kommentar om den påstådda affären:
"I'm not going to comment on every little thing that's in the papers," Baizley told the Denver Post. "I will say that, right now, my instructions from Peter are to negotiate only with Colorado."



Denver Post har också en liknande artikel
denverpost.com/sports/ci_2892369
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
AD: Nepp, citerar bara information som jag hittat på nätet från de som uppenbarligen kan slovakiska.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: kan du slovakiska?
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Äh, jag fortsätter väl prata med mig själv och lämnar en intressant rykteslänk.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
AD: In the interview, the 33 year-old Palffy proclaimed that his agent has been in discussions with the Los Angeles Kings about returning to the land of surgically enhanced people. Palffy is looking for a 3 year deal, and says things look 'good' in that regard.

The LA Kings are also in discussions with Jozef Stumpel, Palffy's long time partner in offensive crime. Both guys want to be re-united in LA, and Palffy said "I would be happy if we both signed."
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: ja det ser så ut
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Ziggy Palffy och Jozef Stumpel försöker sig tydligen på en återförening i Kings, säger de som kan slovakiska.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Deas: Jagr har ju lämnat något kryptiskt svar på hur han tänkt sig framtiden, något i stil med "Omsk är den enda klubben jag kan tänka mig att spela för i Superligan och Rangers är den enda klubben utanför Omsk som jag kan tänka mig spela för".

Zätas kompis Pavel Datsyuk har tydligen också fått ett väldigt förmånligt kontraktsförslag från sin ryska klubb att ta ställning till. Det har ju ryktats länge om att Datsyuk kanske inte skulle återvända till NHL. 
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Om någon spelar får det som nu är maxlönen så är det väl Pronger. Eller Jagr i Rangers då.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan & Poffa: Jag tror de spelande backarna gynnas av de nya reglerna. Hatcher kan fortfarande kötta på men kan han inte lira kommer det märkas mer tydligt nu än tidigare :)
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Att Blues skulle offra 7,5 miljoner av sin lönebudget på Pronger känns ju inte vidare troligt.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Poffa: Ett eventuellt utköp av Nolan borde väl i varje fall frigöra några korvören. Fast samtidigt så verkar Toronto bjuda på i princip allt som finns tillgängligt på marknaden. De är till och med intresserade av den där Nannyn som spelade i LHF, samtidigt som man tydligen i princip har nått en överenskommelse med Lord Byron.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Poffa: Rangers har också en fallenhet att alltid kontraktera äldre spelare men tycker påfallande ofta att Toronto värvar lite för gammalt.

Toronto är för övrigt enda NHL Klubb som värvat från Frölundas oldboys - veteranlaget.

Det ska bli fantastiskt spännande att följa silly season, kontraktssituationerna och liknande den här försäsongen och sedan själva säsongen. När man tidigare har pratat om favoriter till Stanley Cup har det alltid varit Colorado, Detroit, New Jersey som varit toppfavoriter.

Hur det blir nu kan inte ens Mats Ahdrian svara på.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare

Dragan 2k:

Nu tänker du på Rangers. :-)

Toronto verkar rycka i många spelare. Riktigt hur de ska klara lönetaket har jag inte förstått, skulle de få flera av de spelare de vill ha så kommer de få skicka många av de andra.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Dragan 2k: Jo, det är klart. Fast samtidigt så vill nog gärna Colorado behålla två spelare som varit med "hela vägen" med franchisen. Otroligt nog så kan man ibland också vara välvilligt inställda till laglojalitet i NHL.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare

Paddan:

Både Foote och Foppa lär väl inte ha några som helst problem att få en ny klubbadress om någon av dem, eller båda, skulle få lämna Colorado. Foote är en ledargestalt på planen med 30 minuter i istid varje match, Foppa är en playmaker, tvåvägsspelare och en enforcer i en och samma spelare. Känns som att jobberbjudandena kommer rasa in om Colorado säger tack, men nej tack.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Foppa och Foote till Toronto hade varit något men är inte de på tok för unga för att krita på för Toronto?
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Dragan 2k: Hmm, skulle man få lön efter son talang då skulle jag nog få betala in x antal tusenlappar per månad till arbetsgivaren ;)

Lär bli väldigt mycket rörelser bland lagen nu, för fredag är väl sista dag för buy-outs om jag förstått saken rätt.

Foote...Foppa...Foote...Foppa, än vem de skulle offra Colorado så skulle det nog bli tufft för fansen. Foote ryktas väl annars vara ett namn för både Toronto och Montreal som Colorado.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Poffa: Han är en av de "spelare" som jag ogillar mest. Håller helt och hållet med - en veritabel sopa som inte platsat i någon av de högre serierna i Europa. Sedan har vi ett annat irritationsmoment - Richard Matvichuck. Nej ska det vara en back får det gärna vara offensiva backar med kvalité som ex Dan Boyle för att ta ett snabbt exempel.

Warhawk: Jepps. Nu var man tillbaks i skrivarform igen. Har vässat tangentbordet. Fingrarna är besatta och spottar ut bokstäver till höger och vänster.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare

Dragan 2k:

Är han verkligen värd så mycket? Hatchers speltyp går de tretton på dussinet borta i farmarligorna. Stora, tunga backar utan spelsinne och med en valnöt innanför pannbenet.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Dragan 2k:
Ja jag håller med dig , sen trevligt sig där här igen med dom storapojkarna ;->
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Exakt. Hatcher borde nög få lön efter sin talang - dvs hälften av vad han har nu oavsett vad han har nu.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
Sen en annan sak är nog om hatcher villig gå ner i lön , för dallas har ganska fet lönebudget redan nu + hatcher på det gör ju inte saken bättre

läste nått på tsn eller nhl igår med att blues inte verkar använda buyout på nå spelare , det gör nog stor chans pronger blir UFA då

enligt min mening tycker jag både hatcher och pronger är överskattade
Kommentera

« · 558966 · »