NHL

14645 inlägg · 804 ämnen

Kontrakterade spelare

« · 558966 · » Till forumet


Sv: Kontrakterade spelare
Deas:
Jag tycker pronger är överskattad och en av det fulare spelarna i nhl , då inte utseende mässigt syftar på dock ser han lite ut som en jättebaby oxå när tänker efter
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Deas: Ajdå, har Aftonbladet skrivit det, ja då måste det ju vara så. Såg förresten att man varit ambitiösa på någon Detroitsida och översatt Aftonbladets artikel om Zäta.

Tydligen så räknar Gunnar Svensson med att Zäta ska få 2,6 miljoner av Detroit, något som verkar vara en dryg miljon mer än de sägs vara villiga att kunna sträcka sig som längst.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Ett rykte som lät ganska kul säger att New Jersey Devils är intresserade av Satan. Känns eldfängt på något sätt...
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
hehe jo visst vore det en passande klubb till han namnmässigt , men tror inte han skulle passa in där riktigt spelmässigt dock
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Iofs så skulle väl de politiskt korrekta krafterna i New Jersey området, som ville ändra klubbnamnet till något som inte var lika förargelseväckande som Devils inför en omlokalisering till ny arena, motsäga sig en sån affär.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
tyckte mig läsa i pro hockey att dom skulle klara sig från byta namn iaf
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
Vet inte om nån redan nämnt detta men anaheim har skaffat lite muskler i todd "the fridge" fedoruk mot ett draftval redan igår
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Nej, det har nog inte tagits upp. Många verkar dock väldigt frågande till den traden då det borde finnas mer attraktiva namn att välja att trada till sig för ett val i andra rundan.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
om man ser till den ynka lönen han hade senast i flyers så tycker jag han är klipp om man jämför med donald brashear .. men visst är ett 2a val ganska mycket att betala för en polis/grinder
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Är återväxten bland ryska juniorer verkligen så dålig i den här årskullen att de inte har någon som platsar bland de 60 första draftvalen.

Iofs så verkar kommentarerna från folket på TSN tyda på att man i än högre grad kommer att förlita sig till nordamerikanska draftpicks framför europeiska i de kommande drafterna.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
jag har inge vidare koll alls på spelare som kunde draftas iår utom killen jag tror alla hört namnet på då , men om man ser till ryssar gått tidigt tidigare åren så förfaller det ju lite konstigt iaf
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Första ryss valdes så sent som nr 70 i tredje rundan. Vitalij Anikeyenko, back från Torpedo Yaroslavl
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
oki det är ju sent det tycker jag iaf , kan det vara scouterna haft svårt veta var ryssarna pga alla importer till ryska ligan förra säsongen eller har det varit ett trögare år med ryska stjärnor tro
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:

Peter Regin valdes som nr 87 i tredje rundan av Ottawa Senators
Alexander Edler valdes som nr 91 i tredje rundan av Vancouver Canucks
Johan Franzén valdes som nr 97 av Detroit Red Wings
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Äh, fan, det där var mysko.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
vad är mysko , att du snackar med dig själv eller ?
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Gick inte Regin, Franzén och Edler i den närmast föregående draften?


Christofer Löfberg, från Djurgården, valdes i varje fall i tredje rundan som nr 80.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
Jo tycker det stämmer att iaf franzen gick i förra draften , hehe du kanske söp till det lite och klicka på fjolårets draft eller så buggade deras sidan kanske
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Nepp, jag är spiknykter. Däremot verkar ESPNs sida inte vara helt kurant, den kraschar lite nu och då när man försöker kolla draftlistorna.

Nåväl, enligt Hockeycentralen gick Ritola som nr 103 i fjärde rundan. Detroit var klubben.

Näste svensk blev HVs Niklas Hjalmarsson som valdes som nr 108 av Blackhawks
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
oki bra du rapporterar det , så går man bara in kollar rangers draft val senare
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Näste "svensk" blev Morten Madsen från Frölundas juniorverksamhet som valdes som nr 122 av Minnesota Wild.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: 
En juniorintern blev val nr 137 i femte rundan. Kumlas Johan Ryno valdes av Detroit.

Patrik Hersley från MIF valdes av Kings som nr 139.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
detroit verkar satsa mycket europesikt
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Tja, 3 svenskar och 1 tjeck bland de sju första draftvalen och av dessa sju är fem forwards.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Som nr 146 i femte rundan valdes SSKs Tom Wandell av Dallas Stars.

Fredrik Pettersson från Frölunda valdes som nr 157 av Edmonton Oilers.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Lönnlöven från Toronto valde MoDos Johan Dahlberg som nr 173 i sjätte rundan
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Ännu en Frölundaspelare, Kirill Starkov, gick som nr 189 i sjätte rundan. Blåjackorna från Columbus blev klubbadressen.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Cristofer Löfberg är den svenska skrällen i denna draft. På förhand var det nog inte så många som trodde han ens skulle bli draftad. Nu går DIFs J20 skyttekung alltså redan som nummer 80.

Inte helt oväntat så var det Detroit som valde honom, de har stått för svenska skrälldrafter tidigare.

Vad gäller ryssar så var det ett dåligt år. De blev ju tex bara femma i JVM för J18 i våras, två placeringar bakom Sverige som blev bästa européiska nation där.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
JimmyH: Även Detroits tredje valda svensk Johan Ryno får klassas som en skrälldraft.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
JimmyH: Ryno är en stor å stark forward (195 lång å 88 kg ) så de är väll inte så konstigt att en sån killer går i draften....

38 poäng på 29 matcher i Div 1 C i fjol
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Db_04: Nu när draften är avklarad, och inför morgondagens free agent deadline, så börjar lagen att ge qualifying offers i mängder.

Boston har gett 13 av sina spelare kontraktsförslag, däribland Pebben och Samsonov.

San José har 16 spelare som fått kontraktsförslag, bland annat Toskala, Nabokov och Scott Thornton.

Blackhawks har gett sex spelare Qualifying offers, bland annat Thibault och Arnason. Däremot inte Bryan Berard.

Devils har gett kontraktsförslag till 10 spelare, exempelvis Elias, Gomez, Langenbrunner och Viktor Kozlov 

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Så har då Bruins tradat till sig en av mina favoritspelare, i varje fall vad gäller namnet: Brad Isbister. I utbyte får Oilers ett draftpick i fjärde rundan 2006
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Gary Roberts och Joe Nieuwendyk fick nya klubbadresser idag. De skrev på tvåårskontrakt med Florida Panthers.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Typiska Panthersspelare. Gamla avdankade halvföredettingar som dom tror ska hjälpa laget från att komma sist. Typ. Gör som Tampa for God's sake Florida!
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Hawerchuk: Tampa verkar ju vara på väg att förlora The Buhlin Wall om man får tro ryktena. Coyotes verkar vara nästa adress, särskilt som de inte valt att förnya kontraktet med Boucher.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Free agents, de mest namnkunniga:

FORWARDS:
Pavol Demitra
Peter Forsberg
Bobby Holik
Paul Kariya
Alexei Kovalev
Mike Modano
Markus Naslund
Ziggy Palffy
Alexei Zhamnov
Miroslav Satan
Teemu Selanne


DEFENSEMEN:
Adrian Aucoin
Adam Foote
Sergei Gonchar
Roman Hamrlik
Derian Hatcher
Brian Leetch
Scott Niedermayer
Brian Rafalski
Mike Rathje
Mathieu Schneider
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Deas: Ett all star-lag som är spellediga på forwardssidan och två uppsättningar av detsamma på backsidan. Tjockast plånbok vinner! ;-)
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Deas:
Av dessa spelare skulle jag gärna se Modano , Leetch i rangers , men kan även tänka mig niedermayer eller rafalski istället men Leetch som den rangers lirare han är hoppas jag han kommer tillbaka

Leetch och Mess är spelare jag hoppas blir kvar i rangers organisation till 65 år
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Fler kontraktsskrivningar inatt

Edmonton Oilers acquire defenceman Chris Pronger from St. Louis Blues in exchange for defencemen Eric Brewer, Doug Lynch and Jeff Woywitka

Montreal Canadiens re-sign defenceman Francis Bouillon and sign forward Peter Vandermeer.


Minnesota Wild sign winger Roman Voloshenko.


New York Islanders sign defenceman Alexei Zhitnik.


New York Rangers sign winger Martin Straka and defenceman Marek Malik and re-sign goaltender Kevin Weekes.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Hmm, glömde jag den här tro...

"Calgary signed Tony Amonte to a $3.7-million US, two-year deal"
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Nu lär väll inte Mike Dunham få nått kontrakt av Rangers???
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Db_04: Jag tror att risken/ chansen att han skulle få ett nytt kontrakt med Rangers var väldigt liten även om Weekes inte förnyat.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Hur blir det med Dan Blackburn ? har du hört något?


Nu är en av dom stora anledningarna till att Leksand fick en behaglig resa klar för sitt lag Montreal Canadiens nämligen den lille skridskoskicklige backen Francis Boullion
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Näslund verkar ha skrivit på för Vancouver .

www.denverpost.com/avalanche/ci_2909201
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Db_04: Jag förmodar att man inte vill skriva kontrakt med en målvakt som inte kan använda en plock utan måste, på grund av sin nervskada, använda två stötar. Bättre då att låta exempelvis Al Montoya eller Henke få chansen att slå sig in i laguppställningen.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Jag tror att de blir Henke & Kevin Weekes i början i alla fall
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Märkligt, enligt Canucks så gav man i fredags Marek Malik ett qualifying offer på drygt 1,2 miljoner och nu går han och skriver kontrakt med Rangers för 2,5 miljoner per år i 3 år.
Var det någon som sade orimliga lönenivåer...
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare

Paddan:

Det betyder väl att Rangers får böta lite pengar och nåt draftval nästa år till Canucks, eftersom man signar en spelare som fått ett qualifying offer, eller om man så vill en RFA.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Poffa: Undrar om de lärt sig läxan på SVT-Text eller om man den här säsongen kommer att kunna se att Fredrik Stillman gjort mål för Carolina.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Modano stannar i Dallas verkar de som nu och Martin Skoula ska också vara klar för Dallas
Kommentera

« · 558966 · »