NHL

14645 inlägg · 804 ämnen

Kontrakterade spelare

« · 568183 · » Till forumet


Sv: Kontrakterade spelare
Stigsson: Det beror väl på om Fernholm kan tänka sig att spela i Wilkes-Barre/ Scranton Penguins, samt givetvis om man skrivit in något sånt villkor i kontraktet. Fast jag antar att det nog kan vara en viss lockelse att försöka spela till sig en plats i ett förmodat topplag i NHL jämfört med ett DIF som ser ut att få stora problem denna vinter.

Sådär, nu tror jag att jag svarade tillräckligt vagt ;)
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Och annars, får man anta, kan han liksom Nordgren dyka upp i sverige igen om försäsongen misslyckas.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Stigsson: Efter att ha försökt hitta något annat än Sidney Crosby på den officiella hemsidan så hittar jag till slut nyheten om Fernholm.
Tydligen vill man från klubbens sida inte avslöja något om kontraktet, varken kontraktstid eller summor.

Jag antar att han ansluter till Penguins training camp för att försöka slåss om en plats i truppen.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Är det nån som har koll på vilket sorts kontrakt som Fernholm skrivit? Svårt att hitta info om detta nu på morgonen. Sticker han över nu direkt eller inte?
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Dragan 2k: Åfan, så du menar att jag kanske skulle kunna bli sportjournalist. Tja, är det inte svårare än så kanske det vore läge att skrinlägga lärarplanerna och börja att skriva en massa artiklar på magkänsla istället.

Nog för att man skrivit ett 1+3 kontrakt med Kopitar, men NHL-lagen brukar vara ganska bra på att hitta kryphål i diverse kontrakt så vad är det som säger att man inte skulle kunna bestämma sig för att behålla en av sina top prospects i Nordamerika om Kopitar gör succé under lagets training camp.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Dragan 2k:
hehe menar du att padda och ros är samma person ? ;->
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Samma känsla som Tomas Ros skriver om i sin blogg på Sanningsbladet.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
Jag vet faktiskt inte riktigt hur kontraktet är utformat , men som halliin hade fattade det och sa på länken från hockeyligan.se så spelade det ingen roll hur bra han än spelade utan skulle tillbaka till ssk hur som helst , tycker han borde ju sett kontraktet eftersom det tydligen var nått han , kopitar , hans familj och LA kommit överns + nån agent oxå

men men tiden lär ju visa vad som händer , kan ju finnas nå kryphål i kontraktet ju
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Satt och läste på SSK:s hemsida om Kopitar och ser att han enligt Hallin skall över på Kings training camp i september. Någonting i maggropen säger mig att, ifall han skulle övertyga på training campen så är Kings kanske inte alltför villiga att släppa tillbaka honom till Europa. Fast det var bara någon känsla som jag fick.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
Blev ju ändå "bara" 6.5 för han.
31.5 för 6 år...
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Heinz: Nu väller europeerna in. Nicklas Grossman har skrivit treårskontrakt med Dallas Stars och Daniel Fernholm har skrivit någon form av kontrakt med Pittsburgh Penguins
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Db_04: Öhlund skrev visst på 4 år med Vancouver oxå..
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
där en länk om det oxå
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Ojdå, det var ju överraskande. De flesta websidor jag har kikat på har varit överens om att Lightnings skulle få svårt att behålla St Louis dels med tanke på det begränsade löneutrymme som fanns kvar och dels pga det kontrakt som Lecavalier fick med klubben.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
Tampa Bay Lightning - Re-signed forward Martin St. Louis to a six-year contract.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Nordgren verkar hamna i nhl se länk
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Dream Team:
www.hockeyligan.se/nyheter/index.phtml?nid=6514&focus=true
där har du en till länk om detta oxå
Kommentera


Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Kopitar klar för Kings på 3 år, men kvar i SSK? Låter skumt, men nån slovakiskt site uppger iaf detta..

[url=hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/hm/nyheter/15122.htm#art]här[=url]

[url=www.hokejska-zveza.si/]och här[=url]
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
jepp det är ju först inför denna säsong som klubbarna har kunna dra sina spelare inför skiljedomstolen , tidigare år ät det ju bara spelarna som kunnat dra klubben inför skiljedomstolen

dock var det bara 2 klubbar som använde denna funktionen just florida och san jose
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Idag kommer skiljedomstolen att hålla förhör med Roberto Luongo, som jag har för mig var den första spelaren som dragits inför skiljedomstolen av sin klubb.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
The Vancouver Canucks avoided have salary arbitration with defenceman Mattias Ohlund, signing him to a contract that will be announced by the team Wednesday afternoon.

Då var det bara tärnström kvar då för skiljedomstolen om man kollar på dom spelare som tog dit klubbarna
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
The New York Islanders have re-signed restricted free agent forward Justin Papineau to a one-year contract. With the deal, both sides avoid an arbitration hearing

Och vips är det bara 2 spelare kvar för skiljedomstolen och båda dessa är svenskar
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Db_04:
Med tanke på Heatly ville bli tradad så jämnas traden ut en del .. sen är det för tidigt förutspå en vinnare traden redan nu
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
The Mighty Ducks of Anaheim traded longtime Ducks centre Steve Rucchin to the New York Rangers for enforcer Trevor Gillies and a conditional pick in the 2007 draft.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: tror då att Ottawa är vinnaren i de här bytet
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:

The Ottawa Senators and Atlanta Thrashers pulled off a blockbuster swap on Tuesday, as the Senators acquired sniper Dany Heatley in exchange for forward Marian Hossa and defenceman Greg de Vries.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
jepp läste det då stämde mina gissningar ganska bra ju
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Enligt uppgift skall det vara Greg DeVries som är backen som kompletterar traden Hossa<->Heatley
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
The Phoenix Coyotes announced that the team has acquired left wing Mike LeClerc from the Mighty Ducks of Anaheim in exchange for a conditional draft choice in the 2007 NHL Entry Draft.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
The Chicago Blackhawks announced Tuesday that the team has signed free agent defenceman Todd Simpson to a one-year contract.

i väntan på den stora traden får man rapportera lite mindre saker då
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Metal Guru:
Nu verkar det vara stor trade på g Marian Hossa + en back för Dany Heatly
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Gusten:

En Busschaufför.
En Busschaufför.
Det är en chaufför med glatt humör.

KLABONK!
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Db_04: Han har ju alltid busschaufförsyrket att falla tillbaka på ;)
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Trashers målis Pasi Nurminen har lagt ner den aktiva kariären på grund av en jobbig knäskada
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: De va intresant.....en lovande 86a.....ganska stor men de lär nog bli farmaligan till en början i alla fall.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
New York Islanders - Signed centre Petteri Nokelainen to entry-level contract.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
öhlund oxå kvar vad jag vet och papineu eller hur han stavar det i islanders
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Ojdå, det är snart bara Tärnström kvar av de som skulle upp inför skiljedomstolen
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
Marian Hossa har skrivit på för Ottawa nu och undviker skiljedomstolen .. han kommer tjäna 18 mille över 3 år fördelat på 5 mille 1:a året , 6 mille för 2:a och 7 mille för 3:e året
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
Chicago Blackhawks - Signed defenceman Cam Barker to entry-level contract.

Florida Panthers - Re-signed centre Serge Payer.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
Jag tror faktiskt han har gjort sitt som spelare , men är ganska säker att devils kommer erbjuda han en roll inom organisationen iaf
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Det ska bli intressant att se hur det blir med Scott Stevens, känner han sig tillräckligt återställd och motiverad för att fortsätta åtminstone en säsong till, eller kommer han att göra som Stephane Quintal och Corey Schwab och meddela att han lägger av med ishockeyn.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
The Vancouver Canucks have acquired defenceman Steve McCarthy from the Chicago Blackhawks for a third-round draft pick in 2007 and have also signed defenceman Sven Butenschon.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
Columbus Blue Jackets - Signed centre Mark Hartigan, centre Peter Sarno and defenceman Mark Flood.

New York Islanders - Signed restricted free agent forward Shawn Bates.

Philadelphia Flyers - Signed goaltender Jamie Storr and forwards Eric Chouinard, Pat Kavanagh and Ryan Ready.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Danne_l:
hehe jepp the finnish crash (flash)

Paul mara signat för phoenix nu oxå , så dom som tagit klubbarna till skiljedomstol blir mindre och mindre kvar nu
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:

Mjo, men Selänne är ju alltid Selänne..;)
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Danne_l:
hehe så Scott niedermayer inget glädjas över då ? ;->
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:

Jaaa, äntligen något för oss ankor att glädjas över. Göttans!
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:

Jag är ganska säker på att Ryder är RFA.....
Kommentera

« · 568183 · »