NHL

14645 inlägg · 804 ämnen

Kontrakterade spelare

« · 568183 · » Till forumet


Sv: Kontrakterade spelare
Stigsson: Det beror väl på om Fernholm kan tänka sig att spela i Wilkes-Barre/ Scranton Penguins, samt givetvis om man skrivit in något sånt villkor i kontraktet. Fast jag antar att det nog kan vara en viss lockelse att försöka spela till sig en plats i ett förmodat topplag i NHL jämfört med ett DIF som ser ut att få stora problem denna vinter.

Sådär, nu tror jag att jag svarade tillräckligt vagt ;)
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Äh, jag vet inte om det här redan är skrivet.
Roberto Luongo har i varje fall "tilldömts" ett...ettårskontrakt med Panthers, tror jag, värt 3,2 miljoner dollar. Tydligen en riktig missräkning för Luongo
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
jo det måste ju varit det för han eftersom han nobbade ett 5års kontrakt värd 25mille dollar så
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Äh, de skryter om Leclair, Recchi, Palffy, Gonchar och Thibault med ;)

Nu måste de bara signa Malone och Orpik. Måste! Dessa unga herrar får inte gå förlorade. Kraft och Morozov kan gå utan att jag gråter, men inte Malone och Orpik.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Montreal Canadiens - Re-signed restricted free agent defenceman Andrei Markov to a two-year contract.

Ottawa Senators - Signed defenceman Andrej Meszaros to a multi-year contract.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Deas: Tänka sig att WBS supportrarna är missnöjda med en tredjetröja som bär tydliga retro Penguins spår. Fast det är klart, har man en pingvin, på sin vanliga tröja, som ser ut som om han fått råd om kosttillskott av en fd DIF-spelare så kanske man inte ska ha så stora krav på att de ska gilla stilrena saker.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: hehehe

Jag gillar penguins tröjjor. Loggan med den skrinnande loggan är ju lika snygg som klassisk.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
The Calgary Flames announced Thursday that the team has traded defenceman Toni Lydman to the Buffalo Sabres for a third round choice in the 2006 NHL Entry Draft.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
The Atlanta Thrashers have acquired defenceman Mark Popovic from the Anaheim Mighty Ducks in exchange for forward Kip Brennan.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
The 2004 Stanley Cup Champion Tampa Bay Lightning have re-signed unrestricted free agent left winger Dave Andreychuk to a two-year contract.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
Det man satt och hoppades på, gillar Andreychuk...
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
rbn:
Har han signat nu finns det ju hopp för Mess än oxå ju ;->
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
Ja, Mess är ju en skön spelare han med.
Yzerman signade ju.
Francis har jag hört ska lägga av?
Tråkigt i så fall...
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Fler borde lägga av. Messier, Andreyxhuk, Chelios, Lemiux. Att dessa herrar är kvar visar bara den kärlek de känner till sporten...eller till pengarna vad vet jag.

Fast nog vore det skönt om man lärde sig att lägga av i tid. Messier som exempel borde lagt av för länge sedan. Ok att han tillför rutin till laget men någon måtta får det vara.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Dragan 2k:
Visst jag ser gärna han som scout eller nå annat inom rangers annars jag oxå bara dom behåller han på nån position så
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
New York Rangers - Agreed to terms with defenceman Martin Grenier and centre Alexandre Giroux.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
Florida Panthers - Signed defenseman Dan Focht, who had been with the Pittsburgh Penguins.

Ottawa Senators - Signed defenseman Lance Ward, who had been with the Mighty Ducks of Anaheim, and right wing Jeff Hereema, who had been with the Vancouver Canucks, to one-year contracts.

Washington Capitals - Signed defenseman Mike Green, a 2004 first-round draft pick, to a three-year contract.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:

An abritrator has awarded Penguins defenceman Dick Tarnstrom a one-year, $1.6 million contract, according to the Pittsburgh Post-Gazette.

Tarnstrom has made it clear that he wants to stay in Pittsburgh, but the Penguins have other options. The team can reject the award, which would make Tarnstrom an unrestricted free agent. The Penguins, however, would still be allowed to negotiate with Tarnstrom once he hits the open market. The Penguins could also trade his rights to another team.

The Penguins have 48 hours after being informed of the award to make a decision. That makes Monday their deadline.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Det verkar som att man från Predators håll är lite besvikna att Lilja valde att skriva kontrakt med Red Wings.

"The Detroit Red Wings' signing of defenseman Andreas Lilja last week came as a surprise to the Predators.

Nashville had Lilja under contract for the 2004-05 season and could have retained his rights by making him a qualifying offer. But when Lilja told Trotz he planned to remain in Sweden this season, Nashville allowed him to become an unrestricted free agent.


"I think we would have had some interest in him,'' Poile said, "but he said he wasn't going to be coming back to the NHL at all this season.''

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
Finns ju vissa likheter i detta fall som det salo gjorde ju , dock har man nog lite mer förstålese om lilja blivit hotad och tänker på familjen så
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Jag vet inte. Det där tror jag inte ett smack på. Jag tror han ångrar sig, vet om att han personligen skulle få det jobbigt på rinkarna runt om i Sverige. Även om jag har svårt att se det. Killen gav ett mycket rakryggat intryck efter incidenten. Hans presskonferens ordnat i regi av Mora var mycket bra och jordnära.

Det skulle inte förvåna mig om det var ett svepskäl för att blidka etablissemanget och ge skäl till varför han lirar i NHL nästa säsong. Sedan är det svagt agerat av honom. Givetvis skulle han snackat ut med Nashville och gett dem chansen att kontraktera honom.

Ser man även objektivt på Salo incidenten gillar jag inte hur det sköttes från Salos sida. Förstår mycket väl irritationen bland MODOs ledning och fansen. Som tur var utvecklades inte det till en såpa mellan Frölunda och MODO.

För att knyta an till NHL så kommer det vara en ren fröjd att se matcherna mellan Rangers och Philly samt Philly med Toronto. Missar man de matcherna får man nästa straffa sig själv med att se en maratonföreställning med enbart Kalmar FF matchers från innevarande säsong - NONSTOP.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Mighty Ducks of Anaheim - Signed defenseman Kent Huskins and centre Geoff Peters to one-year contracts.

Boston Bruins - Announced defenseman Hal Gill accepted his one-year qualifying offer.

Edmonton Oilers - Acquired forward Yan Stastny from the Boston Bruins for a 2006 fourth-round pick.

New York Islanders - Signed right wing Robert Nilsson, their first-round pick in the 2003 draft, to a three-year contract.

New York Rangers - Agreed to terms with defenseman Bryce Lampman and center Dominic Moore.

Vancouver Canucks - Signed right wing Mike Brown and defensemen Brett Skinner and Prestin Ryan.

Washington Capitals - Signed defenseman Bryan Muir.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Är det någon som har bra tips på var man kan finna en sammanställning över de spelare som har try-outkontrakt?

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
New York Islanders - Re-signed forwards Rob Collins and Kevin Colley to one-year contracts.

Pittsburgh Penguins - Re-signed forward Ryan Malone.

Vancouver Canucks - Re-signed forward Jarkko Ruutu.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
Mike Dunham klar för Atlanta nu
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Det borde väl öppna upp litegrann för Henkes chanser i Rangers?
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Dream Team:
Tror det stått klart ganska länge att dom inte tänkte erbjuda Dunham kontrakt i och med dom signade Weekes .. jag har sett han som förlorad sedan dess iaf och fansen var ju inte helt nöjd med hans insatser senast så det nog inte så konstigt detta hände
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
The Pittsburgh Penguins have signed free agent defenseman Lyle Odelein
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
Habs fans kan andas ut nu , Jose "Theo" Theodore har resaignat 3 år
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
The Palm Beach Post reports that the Florida Panthers have agreed on one-year contracts with centre Olli Jokinen and defenceman Mike Van Ryn.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
Detroit Red Wings - Signed free agent forward Mikael Samuelsson.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Fräckt. Detroit verkar ha en förkärlek för svenska spelare. Tråkigt för Södertälje - skönt för övriga lag
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Dragan 2k:
Jo Detroit verkar tycka det smart värva Svenskt , sen får vi se hur långt det räcker när allt drar igång igen
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Atlanta Trashers signade Peter Bondra idag.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Forward Matt Cooke has ended his holdout and signed a $4.6-million US, three-year contract with the Vancouver Canucks, the NHL team announced Wednesday
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Nu verkar det som att Datsyuk äntligen tycker sig ha fått ett bra kontrakt med Detroit, om man får tro SVT Text.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
jo har läst rykten lite här och var jag med , men återstår väll se vad som händer än
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
Nu till gladare nyheter Rangers har kommit överens om kontrakt med deras 1:a val från årets draft Marc Staal
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Så har då Pavel Brendl gjort en Extreme Makeover av sin ekonomi. Genom att bli nedskickad till Hurricanes farmarlag Lowell Lock Monsters har han också sett till att lönen minskar från drygt 900.000 dollar till det en aning mer modesta 35.000 dollar.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
jepp dock är det långt kvar av säsongen så han hinner ju ta en plats än ju .. men det skiljer en hel del på NHL och AHL dock
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Jomenvisst, fast Pavel Brendl gick med på en ovanligt låg lön i farmarlaget. Men enligt de rapporter som jag läst så har han inte gjort en tillstymmelse till ansträngning. Han lyckades tydligen väldigt bra vid ett antal tillfällen i en av preseasonmatcherna att se ut som om han vore fastfrusen i isen.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
ja då har man nog visat att man inte så motiverad när det finns andra hungrigare spelare så .. kanske gjorde misstaget tro han var klar redan dock
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Tja, någonting måste ju uppenbarligen inte stå rätt till när han som det kändes avverkade klubbar på löpande band i Europa förra säsongen. Malmövisiten, exempelvis, blev väl bara några dagar lång/kort.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
jo lär ju nästan vara nå sånt ju , kanske har nå atitydsproblem eller nått
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Han är lat helt enkelt.Han förutspåddes en lysande framtid men trodde att han skulle få det på silverfat.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Pavel Datsyuk is back with the Detroit Red Wings, spurning the chance to go home to play in Russia.

Datsyuk signed a two-year contract on Monday that will pay him $3.9 million US per season.



Left wing Jeff Friesen was traded to the Washington Capitals by the New Jersey Devils on Monday for a conditional 2006 draft pick.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
Carolina Hurricanes - Signed forward Andrew Ladd to an entry-level contract
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Falahk: Alltså återstår det en plats för Niklas Nordgren att slåss om. Ja, i den ordinarie truppen...
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Dream Team:
Även fast Ladd har kontrakt så är det ju inte säkert han blir i Carolina utan kanske spelar i farmen iaf ju för detta var ett tvåvägs kontrakt

Rangers gjorde ju lika med sitt 1:a val från årets draft Marc Staal signa han under campen för att skicka han till Wolfpack dagen efter
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: hände mycke nu på fredagen

Dallas Stars - Signed defenseman Mark Fistric to a three-year contract.

Los Angeles Kings - Agreed to terms with forward Ken Belanger on a one-year contract.

Montreal Canadiens - Acquired forward Garth Murray from the New York Rangers in exchange for forward Marcel Hossa.

Ottawa Senators - Signed defenseman Brennan Evans to a one-year contract.
Kommentera

« · 568183 · »