NHL

14645 inlägg · 804 ämnen

Kontrakterade spelare

« · 560376 · » Till forumet


Sv: Kontrakterade spelare
AD: men dom är pajasar
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Db_04: ja dem är pajaser lika mycket som att jag var sarkastisk i att tro på Aftonbladet
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Per Ledin ryktas vara på g till Detroit. Åtminstone förhandlar man om kontrakt. Undrar hur tonläget egentligen är på FBK´s Håkan Loob i hans kommentarer..?

"Färjestads sportchef Håkan Loob inser att risken är stor att klubben tappar sitt nyförvärv:
– Nu ska vi inte springa händelserna i förväg, men det är klart att det vore synd om Per försvann från oss redan innan säsongen har hunnit börja. Då får vi ju inte chans att ta del av hans kunskaper, säger Loob till VF."



Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
AD: Det var väl bara det att Aftonbladet inte hängde med i svängarna. För på 24 timmar hann Modano godkänna det avtal som han till sist kom att skriva under, sedan så nekade han till att han skulle ha godkänt samma avtal för att slutligen gå med på att godkänna avtalet med Dallas på 5 år värt 17.25 miljoner dollar.

"The deal pays Modano $4.25 million the first three seasons, and $2.25 million in the final two. The final two seasons include a $750,000 signing bonus for each that guarantees Modano will receive $1.5 million even if he decides to retire."
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Dream Team: hoppas dom han tappar hela laget.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Db_04: Columbus Dinner jackets har skrivit femårskontrakt med Rick Nash. Kontraktet är värt 27 miljoner dollar
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Inte så oväntat :)
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
Scott Nichol klar för nashville nu oxå
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: och Dallas har skrivit med nån back Stephane Robidas vet dock inte om de va nån färsk nyhet
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Db_04:
Du ett dygn sen ungefär
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: hehe ok....kollade inte tsns sida utan surfade runt på dom olika lagens....
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Db_04:
Jag hade skrivit det här för ungefär 24 timmar sedan oxå
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: ok läser inte varenda inlägg.... ska bli intresant å följa resten av denna silly season.....de är verkar som de är fler vinnare än förlorare.....

Dom stora förlorarna är ju Devils , Avalanche och Red Wings hitills....
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare

Alla:

Så höjer vi nivån lite på inläggen. Fjantiga diskussioner och påhopp kan man sköta via bubblor eller mail.

/Moderatorerna

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
Canes (carolina) har signat Ray whitney
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Inget kontrakt påskrivet med Wings för Zäta ännu, men med tanke på vad de senaste ryktena säger verkar det väl som att han blir kvar i Hockeytown..

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Dream Team: För egen del så har jag svårt att förstå varför man från Wings sida över huvud taget skulle vilja trada bort en sån som Zäta som man tidigare sagt skall vara en av de spelare man kommer att bygga laget kring. Däremot återstår det att se om han kommer att få det kontrakt han vill ha. Läste på någon Detroitsida, kommer inte ihåg vilken, där man förutspådde att en lön på 1,7 miljoner vore lite mer lagom.

Fast med den konstiga löneutveckling som skett de här dagarna sedan säsongen blev officiellt öppnad så ska man nog inte bli förvånad längre över vare sig lön eller kontraktslängd.

Datsyuks återkomst verkar dock bli desto svårare, han kräver tydligen väldigt bra betalt för att över huvud taget fundera på att återvända till Wings. Pengarna i RSL fungerar tydligen väldigt bra som lockbete.

Med de löner och långa kontrakt som redan skrivits så känns det som att många lag kommer att ha väldigt lite handlingutrymme under nästa säsong.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
Avs signat Andrew Brunette Nu oxå
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Kan nog va ett ganska hyfsat nyförvärv....

Ingen som hört vad Selänne tar vägen?
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Db_04:
beror helt på prislappen på kontraktet det
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Db_04: han får gärna komma till mif
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
svennis: Mif har tillräckligt bra trupp som dom har nu....kanske skulle behöva nån extra till kvalet
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Db_04: Det är roligt att du tycker det. Vi behöver en målskytt, det är det som saknas. Tänkte att Selänne kunde vara det. Han är naturligtvis på nedgång i karriären men duger säkert bra i allsvenskan.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Nu verkar det mesta klart att "the great one" ska börja coacha präriehundarna från phoenix
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Tydligen dementerar man från Coyotes att det skulle vara klart, det som det har ryktats om långt innan konflikten tog slut, att Gretzky tar över ansvaret i båset.

Ryktena om Zetterberg i en annan klubb än Wings blir allt fler,

"The newest trade I'm hearing this morning could be Anaheim trading J.S Giguere to Detroit for Zetterberg. That could get interesting. Anahiem could replace him with Cloutier, as Burke is very fond of Cloutier and feels he's about to mature into an elite goalie, especially with new rules."
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: En som har det lite tuffare är Daniel Tjärnqvist som inte blir erbjuden nytt kontrakt av Atlanta
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Eftersom jag har lite tråkigt just nu gjorde jag en lista över svenskar som är ufa eller rfa och vilket lag dom tillhör eller tillhörde senast

RFA:
P.J. Axelsson - Boston Bruins
Martin Samuelsson - Boston Bruins
Henrik Tallinder - Buffalo Sabers
Christian Berglund - Florida Panthers
Kristian Huselius - Florida Panthers
Kenny Jönsson - NY Islanders
Mattias Weinhandl - NY Islanders
Kim Johnsson - Philly Flyers
Dick Tärnström - Pittsburgh Penguins
Andreas Holmqvist - Tampa Bay Lightning
Pierre Hedin - Toronto Mapleleafs
Josef Boumedienne - Wasington Capitals
Samuel Påhlsson - Anaheim Might Ducks
Michael Holmqvist - Chicago Blackhawks
Niklas Kronvall - Detroit Red Wings
Henrik Zetterberg - Detroit Red Wings
Rickard Wallin - Minnesota Wild
Nisse Ekman - San Jose Sharks
Mattias Öhlund - Vancouver Canucks
Daniel Sedin - Vancouver Canucks
Henrik Sedin - Vancouver Canucks


UFA:
Daniel Tjarnqvist - Atlanta thrashers
Mikael Samuelsson - Florida Panthers
Tommy Albelin - NJ Devils
Marcus Ragnarsson - Philly Flyers
Anders Eriksson - Calgary flames
Andreas Johansson - Nashville Predators
Andreas Lilja - Nashville Predators
Mats Lindgren - Vancouver Canucks
Magnus Arvedson - Vancouver Canucks

Om nån info är felaktig får ni skylla på tsn och inte mig jag förmedlar bara deras info , dock vet jag vissa spelare har kontrakt i europa eller skadade men tog med dessa iaf
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: ska bli intresant å se hur de blir ....Micke Z gör sig nog bättre i europa än NHL
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
Mike grier har förlängt med buffalo
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
Matt Cullen har skrivit på för carolina han
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
GRATTIS HV!
Chris Osgood är tillbaks i Detroit Red Wings

Då lär Liv stanna kvar i Jönköping
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Db_04: Samtidigt kan nog Detroit säga hej då till Stanley Cup, för med Osgood mellan stolparna går man förmodligen inte hela vägen. Men han kanske blixtrar till nu iom nya reglerna, men föga troligt.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Frella:
För 900k $ var det ju ingen dålig värvning antagligen blir han backup skulle jag tro
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Frella: Tja, man fick ju en billig målvakt i varje fall. 900.000 dollar för ett år, om han lyckas hålla positionen som förstemålvakt så måste det vara ett riktigt fyndpris. 
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: 3 Nya transaktioner

Atlanta Thrashers - Signed unrestricted free agent forward Scott Barney.

Montreal Canadiens - Re-signed restricted free agent forward Pierre Dagenais.

Washington Capitals - Signed unrestricted free agent forward Miroslav Zalesak
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Tja, ser man bara till räddningsprocenten så bör väl Legace vara den som tar positionen som förstemålvakt i Detroit.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
Ja tror dom rankar han högre oxå , men 900k för en backup som kan konkurera om 1:a platsen måste ju ses som ett fynd ju
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
Fan vad fega dom förbannade slipsnissarna i NHL är nu är det klart att bertuzzi får spela denna säsong

Han skulle haft denna säsong oxå i avstängning
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare

WarhawK:

Bra att man äntligen har tagit sitt förnuft till fånga. Bertuzzi har fått ett straff som han förtjänat. En fortsatt avstängning hade bara varit löjlig.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Ojdå, det var minst sagt överraskande. De flesta artiklar som jag läst har gissat att han skulle få någonstans mellan 10-20 matchers ytterligare avstängning denna säsong.


Vad jag förstått så börjar Steve Moore nu också bli bättre, men att det tydligen är alldeles för tidigt ännu att sia om han kan, eller vill, återgå till spel i NHL.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Poffa:
Han skulle missat denna säsongen oxå .. tycker han fått ett löjligt kort straff
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare

WarhawK:

Varför skulle Bertuzzi straffas hårdare än t ex Marty McSorley, vars förseelse var betydligt grövre? Nä, straffet är väl avvägt och det skall bli intressant att se hur Bertuzzi kommer tas emot och i hur pass bra form han är.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Poffa: Ben Clymer är klar för Washington nu
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Poffa:
Visst tycker du runt 20 matcher är lämpligt straff för att förstöra nåns hockey karriär och göra en person invalid så får du tycka det , personligen tycker jag han är ett fegt kräk som inte borde få spela hockey på minst 1 säsong till gärna 2
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Hur äre med Moore nu ?
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Du kommer aldrig att kunna omvända poffa i den här frågan - eller någon annan fråga heller - han tycker nämligen mest att det var en olycka. I slutänden mest olyckligt för Bertuzzi.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare

WarhawK:

Åter en som fallit i fällan och tror att Bertuzzi är den som orsakar den stora skadan på Moore. Tittar man på filmerna fårn händelsen, något jag gjort ett par hundra gånger, så vet man att det är smäll två och tre som skadar Moore. Smäll två och tre är smällar mot isen. Den första då han faller framlänges, den andra då Moores lagkamrat kommer in som nummer tre i situationen och slänger sig med hela sin tyngd över Bertuzzi och Moore.

Visst skall Bertuzzi ha ett straff, något han fått. McSorley slog Brashear avsiktligt i huvudet med klubban, en full rundpall. Något som jag anser är oerhört mycket fulare. När Modano åkte in i sargen efter en vårdslös tackling så att Modano nästan bröt nacken, då blev straffet två minuter.

20 matcher, bötesbelopp och rätt hårda ord tycker jag är ett lagom straff för någon som slog en spelare bakifrån.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Poffa: Än en gång får du det att låta som att Bertuzzi hamnade på ryggen på Moore pga. en olycklig omständighet och att han faktiskt försökte att lindra hans smäll mot isen. Haha!
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Poffa: Om man kollar på filmen tvåhundra gånger som jag har gjort så ser man att Bertuzzi satsar rejält bakifrån. Däri ligger väl problemet antar jag. Som man bäddar får man ligga.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare

NuMo:

Det är bara för att du vill tolka det så. Bertuzzi gör en ful grej, en mycket ful grej. Men det är inte hans smäll mot huvudet och det är INTE som många påstår att han trycker ner Moores huvud i isen. Båda faller framåt av farten, helt enkelt.

Jämfört med vad andra fått för straff vid liknande allvarliga händelser så är det som nu skett i samma linje. NHL:s rättvisa med andra ord.

Kommentera

« · 560376 · »