NHL

14645 inlägg · 804 ämnen

Kontrakterade spelare

« · 561509 · » Till forumet


Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
Ja tror dom rankar han högre oxå , men 900k för en backup som kan konkurera om 1:a platsen måste ju ses som ett fynd ju
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
Fan vad fega dom förbannade slipsnissarna i NHL är nu är det klart att bertuzzi får spela denna säsong

Han skulle haft denna säsong oxå i avstängning
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare

WarhawK:

Bra att man äntligen har tagit sitt förnuft till fånga. Bertuzzi har fått ett straff som han förtjänat. En fortsatt avstängning hade bara varit löjlig.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Ojdå, det var minst sagt överraskande. De flesta artiklar som jag läst har gissat att han skulle få någonstans mellan 10-20 matchers ytterligare avstängning denna säsong.


Vad jag förstått så börjar Steve Moore nu också bli bättre, men att det tydligen är alldeles för tidigt ännu att sia om han kan, eller vill, återgå till spel i NHL.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Poffa:
Han skulle missat denna säsongen oxå .. tycker han fått ett löjligt kort straff
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare

WarhawK:

Varför skulle Bertuzzi straffas hårdare än t ex Marty McSorley, vars förseelse var betydligt grövre? Nä, straffet är väl avvägt och det skall bli intressant att se hur Bertuzzi kommer tas emot och i hur pass bra form han är.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Poffa: Ben Clymer är klar för Washington nu
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Poffa:
Visst tycker du runt 20 matcher är lämpligt straff för att förstöra nåns hockey karriär och göra en person invalid så får du tycka det , personligen tycker jag han är ett fegt kräk som inte borde få spela hockey på minst 1 säsong till gärna 2
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Hur äre med Moore nu ?
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Du kommer aldrig att kunna omvända poffa i den här frågan - eller någon annan fråga heller - han tycker nämligen mest att det var en olycka. I slutänden mest olyckligt för Bertuzzi.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare

WarhawK:

Åter en som fallit i fällan och tror att Bertuzzi är den som orsakar den stora skadan på Moore. Tittar man på filmerna fårn händelsen, något jag gjort ett par hundra gånger, så vet man att det är smäll två och tre som skadar Moore. Smäll två och tre är smällar mot isen. Den första då han faller framlänges, den andra då Moores lagkamrat kommer in som nummer tre i situationen och slänger sig med hela sin tyngd över Bertuzzi och Moore.

Visst skall Bertuzzi ha ett straff, något han fått. McSorley slog Brashear avsiktligt i huvudet med klubban, en full rundpall. Något som jag anser är oerhört mycket fulare. När Modano åkte in i sargen efter en vårdslös tackling så att Modano nästan bröt nacken, då blev straffet två minuter.

20 matcher, bötesbelopp och rätt hårda ord tycker jag är ett lagom straff för någon som slog en spelare bakifrån.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Poffa: Än en gång får du det att låta som att Bertuzzi hamnade på ryggen på Moore pga. en olycklig omständighet och att han faktiskt försökte att lindra hans smäll mot isen. Haha!
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Poffa: Om man kollar på filmen tvåhundra gånger som jag har gjort så ser man att Bertuzzi satsar rejält bakifrån. Däri ligger väl problemet antar jag. Som man bäddar får man ligga.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare

NuMo:

Det är bara för att du vill tolka det så. Bertuzzi gör en ful grej, en mycket ful grej. Men det är inte hans smäll mot huvudet och det är INTE som många påstår att han trycker ner Moores huvud i isen. Båda faller framåt av farten, helt enkelt.

Jämfört med vad andra fått för straff vid liknande allvarliga händelser så är det som nu skett i samma linje. NHL:s rättvisa med andra ord.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Poffa: Skall man vara en äkta hockeyälskare så skall man ju i stället hylla honom. Det var ju bara en örfil, en stundens ingivelse på eget bevåg för det Moore gjort mot lagets stora stjärna Näslund. Sen om konsekvenserna råkade bli förödande, det ska väl egentligen inte ha någon betydelse. Normalt så får man tre matcher för en örfil.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare

NuMo:

I NHL får man inte tre matcher för en örfil. Kanske en femma för fighting, inte mer. Är man hockeyälskare anser man att alla skall dömas lika. Turligt nog har just detta hänt den här gången.

Det är skillnad på NHL och ES. Två likadana händelser här i ES ger ena gången åtta månader, andra gången blir det tre matcher.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Poffa: Ok, då sänker vi det straff han förtjänade till högst en tvåa då. Bertuzzi kan väl inte rå för att det råkade vara just Moore som kom i vägen i stundens ingivelse, även om ett spel på det inte gett mycket mer än pengarna tillbaka. Det bästa för Vancouver är ju i alla fall att "meddelandet" gått fram och att man nu dessutom fått erkännande för händelsen i sann NHL-anda.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare

NuMo:

Ja, sänk straffet. Det var precis det jag menade. Eller?

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Poffa: Jag tycker att du talar med kluven tunga. Det ger dubbla budskap.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Poffa:
Sen att moore är medvetslös innan slår i isen har inget med saken göra menar du ?

det krävs ett skapligt slag göra nån medvetslös .. därför tycker jag det är ett för kort straff , det är ju i princip bara ett ajabaja gör inte om detta , tycker ledningen skulle tagit chansen och visat att dom inte tolererar sånna fega tag som bertuzzi utförde
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Db_04:
Han är långt från en hockeyrink iaf , tror han fortfarande är halv eller helt invalid typ
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Läste i någon av Vancouver-tidningarna att läkarna inom kort förväntas skriva "a clean bill of health" vad gäller Steve Moore.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
Det stog i rapporten om beslutet att han kunde träna max 15-20 % av det han tränade innan skadan .. det låter inte som han frisk enligt mig iaf
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
Richard Park klar för canucks nu med såg jag
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
Jason Marshall klar för ducks
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
Rob Davison och Jim Fahey har resignat för hajarna från SJ
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Simon Gagne har förlängt med the broad street Bullies.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Straffet må vara "avtjänat" för Bertuzzi, men det var nog varken speciellt långt, eller tillräckligt långt. Ja, åtminstone inte det straff han fick som spelare. Det troliga är väl att det blir någon form av civilrättsligt åtal av det hela.

Vancouver-tidningarna får nog ta tillbaka sina uttalanden om "clean bill of health" också. Moore´s advokat Tim Danson motsäger åtminstone dessa uppgifter. Det går också att ana en tydlig motvilja till beslutet om att Bertuzzi ska få spela igen, OCH tjäna pengar, samtidigt som Moore nog gjort sitt på isen.

But Moore's lawyer Tim Danson said the ruling means Bertuzzi can earn $5.2 million US this year while his client doesn't know if he'll ever play hockey again.

"Steve Moore is disappointed by the decision because he is unable to resume his career and my never resume his NHL career," Danson said in an interview.

"Steve has an uncertain future. He's got health challenges to deal with. While he maintains a very positive attitude . . . at this point he really is in the hands of doctors who will have to make the determination whether or not he will be able to play again."

Danson also denied reports in a Toronto newspaper that a doctor has given Moore medical clearance to play hockey again.

"That statement is significantly false," Danson said."

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Dream Team: Jo, att det kommer att bli någon form av civilrättslig prövning är väl redan klart. Han har ju också redan varit uppe i domstolen en gång.

"Bertuzzi pleaded guilty to assault causing bodily harm in December and received a conditional discharge in a Vancouver court. He was sentenced to a year's probation and 80 hours of community service."
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Ja det bäddar ju för en civilrättslig rättegång, då han blev fälld.Chansen att han kommer att få ge ett skadestånd är betydligt högre än om han inte hade blivit fälld.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Poffa: Andrew Cassels är klar för Capitals
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Db_04:
Brendan Witt har framfört sina önskemål om att bli tradad från Wasington nu med , han är för närvarnade rfa
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
Blues Signed unrestricted free agent forward Dean McAmmond. Re-signed restricted free agent defenceman Bryce Salvador, and forwards Eric Boguniecki and Colin Hemingway
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Witt till pens sen har vi fin backuppsättning :)
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Deas:
hehe du kan ju alltid drömma ju
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Sean Burke och Robert Scuderi till Penguins, Staffan Kromwall och Alexander Steen till Maple Leafs.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Dream Team: Märkligt, så det var alltså därför som Alexander tränat i byxor med Maple Leafs- emblem, blå handskar och vit hjälm. Tänk det trodde jag inte... ;)

Burke till Penguins, tja det var väl en av de få kvarvarande free agents med tänkbar förstemålvaktsstatus. Usch vad pengar Mario verkar slösa, tror han verkligen att det ska bära sig?
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Men han gjorde väl sitt bästa för att dölja en fortsättning i MoDo iaf.. ;) Han Kromwall känner jag inte till, förresten. Lär dig stava, för bövelen...!
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Dream Team: Nja, jag tycker han har varit fullt synlig på isträningarna. Inte så svårt om man är enda spelaren på isen med vit hjälm.

Om ingen skrivit det tidigare så har Kim Johnsson accepterat sitt qualifying offer från Flyers på 2,2 miljoner dollar.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Burke är en bra 1a målis och rutinerad mentor för Fleury. Trevligt trevligt! Han stat de senaste åren är mkt fin.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Deas: Var inte Pittsburgh ute efter Cujo ?
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Det surrades om de 3 stora som var tillgängliga (osgood, burke och CuJo)

Joseph är väl kanske bäst av de tre men också dyras och äldst (?). Jag är nöjd!
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Deas: Va håller Sean Burke för klass nu ?
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Deas:
Jag klassar nästan burke som mer stabil än cujo jag iaf
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Db_04: Kolla hans stat de senaste åren i Phoenix. Inte dumt alls!
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Deas: Atlanta Thrashers - Signed defenseman Shane Hnidy and right wings Brian Maloney and Adam Smyth.

Carolina Hurricanes - Re-signed restricted free agent forward Kevyn Adams.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Db_04:
Oilers resignat Marty Reasoner
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
Todd White klar för wild han med
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: väntar på horcoff ja...för inte unnar man mora en sån spelare
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
Philippe Sauve till flames för ett 7:e val
Kommentera

« · 561509 · »