NHL

14645 inlägg · 804 ämnen

LA Kings

« · 776526 Till forumet


LA Kings
Eftersom jag har hållit på Kings sedan Gretzkys dagar där känner jag att jag måste starta en ren Kings-tråd.
Kommentera

Sv: LA Kings
LA Kings:

Go Anze säger jag då! :)
Kommentera

Sv: LA Kings
Och jag kan ju inleda med att konstatera att det nog blir en tuff säsong eftersom Kings normalt inte tar särskilt många poäng efter jul. Det brukar ju rasa efter en stark öppning. Och nu har de fått en katastrofstart.
Kommentera

Sv: LA Kings
Japp. Han är ju en av få glädjeämnen.
Kommentera

Sv: LA Kings
Ny förlust för Kings inatt. Blev krossade av Sharks.

Inte många som tycks hålla måttet i Kings denna säsong: Willsie, Conroy, Dallman, Miller, Norström har varit katastrofala hittills.

Bland de få glädjeämnena finns dock Kopitar och Cammalleri som inte bara är bra, de är också unga. Så om ett par säsonger så... :)
Kommentera

Sv: LA Kings
LA Kings:

Hur har Rob Blake varit?
I sin nygamla klubb.
Kommentera

Sv: LA Kings
Sisådär.

Han matchas fortfarande som en storback - mest istid av alla - men går mot sin sämsta (fullängds-) säsong poängmässigt någonsin. Och han är ju framförallt offensiv så då är det inte så bra.

Fast han spelar i ett svagt lag. Skulle tro att årets Kings-upplaga är en av den sämsta på mycket länge. Och då har de ändå varit ganska svaga i flera år.
Kommentera

Sv: LA Kings
Mattias Norström firade för övrigt att han blev Kings fjärde meste spelare genom tiderna genom att göra sin bästa match för säsongen i helgen mot Minnesota. Han gjorde sitt första mål för säsongen och gick +2.
Kommentera

Sv: LA Kings
LA Kings: På tal om Kings så undrar jag lite det här med waivers och Marty Murray. Varför måste exempelvis i detta fall Philly sätta honom på waivers och riskera tappa honom för att flytta upp honom i sitt eget A-lag?

Anyone?
Kommentera

Sv: LA Kings
Dragan 2k: Går han inte bara dit för att kunna ta anbud från andra klubbar? Philly kan väl behålla honom om dom är beredd att betala för det? Eller är jag ute på hal is :)
Kommentera

Sv: LA Kings
jonmannen: Nej blir han claimad på waivers så är han dem förlorad. De kanske skickade ner honom förut och då måste han nu passera re-entry waivers då han kallas upp till A-laget igen.
Kommentera

Sv: LA Kings
Deas:

Kan inte det där exakt men jag tror du har helt rätt. Man blir väl placerad på waivers om man blir nedskickad (och uppfyller vissa kriterier) och sedan när man ska plockas tillbaka?
Kommentera

Sv: LA Kings
LA Kings:
Ja spelare som spelat X antal matcher eller tillbringat X antal år i NHL / AHL måste passera waivers för kunna ta plats i farmen och om en sån spelare återkallas till NHL måste då passera Re entry waiver , en spelare som blir tagen av annat lag på återgången så då tvingas ursprungliga klubben betala halva lönen mot lönetaket
Kommentera

Sv: LA Kings
Kings vann för övrigt i natt efter två raka förluster. Bättre powerplay (2 av 3 mot 0 av 3 för SJ) och en het Frolov (1+2=3p, +2) avgjorde mot Sharks.
Kommentera

Sv: LA Kings
WarhawK:

Så var det ja! Inte lätt att hålla i huvudet! Tack WarhawK! :)
Kommentera

Sv: LA Kings
LA Kings:
Det finns säkert ännu fler villkor som kan göra en spelare måste passera waiver oxå men har inte full koll på detta jag heller så .. men det 2 jag räknade upp det vanligaste orsakerna nån måste passera waivers iaf
Kommentera

« · 776526