NHL

14655 inlägg · 804 ämnen

Långvarigt?

« · 418199 Till forumet


Långvarigt?
tror ni att det blir en långvarig lockout?
Kommentera

Sv: Långvarigt?
SvartGulaMalin: Jag hoppas inte det. Men just nu verkar det inte hända mycket...
Kommentera

Sv: Långvarigt?
Deas: jeg vet.. jag hoppas inte heller att det blir långvarigt!
Kommentera

Sv: Långvarigt?
SvartGulaMalin: Jepp. Min förhoppning är att de lägger ner NHL helt i och med detta.
Kommentera

Sv: Långvarigt?
SvartGulaMalin:
Jag hoppas oxå det blir en snabb lösning på konfliken ser mörkare och mörkare ut för en lösning före nyår nu oxå , men iofs så kan det gå fort bara dom sätter sig ner igen så
Kommentera

Sv: Långvarigt?
Förhoppningvis så håller den i sig hela säsongen så att alla lagen kan spela på lika villkor här hemma. Plus för oss alla som får se grym hockey i vinter. Däremot hoppas jag inte ligan försvinner. Det behövs en dominerande liga som alla strävar mot. Skulle inte kännas lika intressant om det poppade upp en rad olika varianter att hålla kolla på. Som i fotbollen t ex.
Kommentera

Sv: Långvarigt?
Hawerchuk: Ja, håller inte konflikten i sig kan tippade topplag till och med få det svårt att undvika kval.
Kommentera

Sv: Långvarigt?
Jag skulle nog tycka om om det var precis som i fotbollen. Alltså 3-4 stora ligor runt om i världen. Då kunde hockeyn också ha ett champions league =) För detta krävs det dock att hockeyn blir en stor sport i ett större antal länder. Skulle också vara roligt om detta gjorde world cup större. I nuläget känns det rätt trist med ett meningslöst gruppspel...
Kommentera

Sv: Långvarigt?
Deas:
Det vore roligt med ett liknande champions league i hockeyn , men tyvärr blir det nog bara en dröm av det hela eftersom nhl som är största ligan antagligen inte skulle göra spel stopp för nå sånt dock

Det som återstår då är väll göra en för europa men det hade dom väll tidigare och det verkar ju ha dött ut eller så har jag missat nått där ?
Kommentera

Sv: Långvarigt?
warhawk: Europacupen fanns ett tag. Men den idén blev inte så populär. Lagen som var med ställde upp med väldigt reservebetonade lag för att inte riskera skador på de bättre spelarna. Jag minns hur modo var med och gick till semifinal nåt åt. Var det inte då Pihl gjorde ett solomål över hela plan? :) tror matchen visades på sexan eller viasat sport. Nån som kommer ihåg det? Han snurrade upp hela motståndarlaget :) Pihl!
Kommentera

Sv: Långvarigt?
IIHF Super Six kommer att spelas i St Petersburg nu i januari. Det är svenska, finska, ryska, tjeckiska, slovakiska och tyska mästarna som gör upp. Bl a har slovakiska Dukla Trencin fått loss Hossa och Gaborik iom lockouten.

Europacupen i ishockey spelades mellan 1966 och 1997. Sista säsongen var dock inget mästarlag från de större nationerna med, då de istället valde EHL. I denna turnering gick MoDo till final och förlorade sedan i sudden death.

MoDo har ytterligare ett framträdande i Europacupen 1979. Gick vidare till finalspelet efter 5-5 borta och 8-4 hemma mot östtyska Dynamo Berlin (nuvarande Eisbären). Här kom man dock sist efter tre raka förluster. Värsta smällen var 3-13 mot finska Tappara.

Att detta skulle röra sig om reservlag, var en helt nu infallsvinket som jag inte tagit del av innan.
Kommentera

Sv: Långvarigt?
Et tu Brute: Resultaten från 96/97
Brest - MoDo Hockey 3-4
MoDo Hockey - Sokol Kiev 4-2
MoDo Hockey - Röda Stjärnan 17-0
VEU Feldkirch - MoDo Hockey 3-5
MoDo Hockey - HPK Hämeenlinna 3-4
Final: Lada Togliatti - MoDo Hockey 4-3 (0-3, 3-0, 0-0, 1-0)
Kommentera

Sv: Långvarigt?
Deas: Det var i matchen mot Metallurg Magnitogorsk den 11 januari 2000 som Pihl gjorde det målet.

Så här står det på modohockey.se
6-1 Andreas Pihl (Samuel Påhlsson)
Pihl åker slalom genom det ryska laget från egen blå linje och avslutar med att sätta pucken under armen på målvakten, ett av årets mål i Kempis!!
Kommentera

Sv: Långvarigt?
Frisco:

Övriga resultat från turneringen 1979 (spelades dock i augusti 1980)

MoDo-CSKA Moskva 1-6
Slovan Bratislava-Modo 8-4
Kommentera

Sv: Långvarigt?
Et tu Brute: Det året jag följde det där (den där matchen som jag nämnde angående pihl) så var det iaf inte det bästa laget modo hade kunnat mönstra som spelade.
Kommentera

« · 418199