Paddan:
Första poängen för Foppa kom efter att Rangers slarvat i uppspelet, Foppa stulit pucken i mittzon och sedan i 2 mot 1 serverat Gagne en riktig räkmacka som bara var att stöta in. När sedan Rangers drog på sig två utvisningar så blev det konstant press mot Weekes i Rangers mål. Foppa serverade Gagne två-tre riktiga smörpass men Gagne lyckades inte utnyttja det. Foppa valde till slut att söka Knuble mitt i slottet och det var mer lyckat, pang tjoff och det stod 2-1 till Flyers.
Bäst i Rangers så här långt är kedjan med Nylander och Jagr. Nylander har varit strålande men de har inte lyckats med det där sista lilla som behövs.
NuMo:
Foppa har också orsakat en straff sedan han i PP hamnat som back då Rangers kontrade. Foppa tappar klubban och tar då tag i Nylander som var helt fri. Straffen läggs av Nylander men han lägger den ribba, stolpe och ut.
micke:
Om du med Samme menar Mikael Samuelsson så är svaret ja. Just Samme är väl dock mer förknippat med Samuel Påhlsson än Mikael Samuelsson.
Jag är jäkligt nöjd att få se NHL-ishockey, istället för att behöva lyssna på alla matcher via webben. Tack C+.
Zonen bakom mål, dom skall begränsa målvaktens handlingskraft/utrymme.
Har det verkligen varit ett problem att målvakterna aerat utanför den zonen så att det haft någon som helst betydelse för spelet? Knappast säger jag.
Här har man skaffat sig en regel bara för sakens skull. Eller har jag missuppfattat? Kanske målvakten inte får behandla pucken innanför den zonen. Då är det en annan femma.