NHL

14656 inlägg · 804 ämnen

Nu börjas det...

« · 305239 Till forumet


Nu börjas det...
...som väntat slipper kanske Heatley fängelse. Se länk.
Kommentera

Sv: Nu börjas det...
Deas: Du menar alltså om man råkar ut för en olycka (inga droger eller alkohol med i bilden) så skall man åtalas för brott av något slag om ev passagerare blir skadade? Tycker kanske det låter lite hårt. Finns däremot alkohol eller droger med i bilden hamnar vi i en helt annan situation.
Kommentera

Sv: Nu börjas det...
66Hagberg: Droger eller inte så lär det ha gått för fort vad jag har förstått. Och det lär väl vara ett brott i sig?
Kommentera

Sv: Nu börjas det...
66Hagberg: Men man kan väl köra bil vårdslöst UTAN att ha druckit alkohol, visst?
Allting har väl ändå i slutändan med hatigheten att göra.. medverkar man till att skada någon genom att köra helt från vettet, med alkohol eller inte, ska man straffas, punkt slut.

Nu verkar ju just den här tragiska händelsen enbart bero på otur, vilket också Snyders föräldrar vill mena. Hade varit extremt tråkigt för alla inblandade parter om Heatley på nåt sätt orskakat kraschen...
Kommentera

Sv: Nu börjas det...
Deas: Mmm. Där ser man att Heatley kanske slipper undan. Inte för att man blir någorlunda förvånad. Det ligger väl en eller annan dollar i kompensation från NHlL, Atlanta eller Heatley som grund för att man har förlåtit Healtey för det inträffade. Hade det hänt en av mina söner hade jag nog inte haft en sådan förlåtande attityd oavsett vilken monetär kompensation som ligger bakom.

Fast å andra sidan är han ung och har väl då förhoppningsvis lärt sig en väldigt dyrbar läxa som kommer säkert att påverka honom under resten av sitt liv.
Kommentera

Sv: Nu börjas det...
Dragan 2k: Jag tycker det är bra. Inget blir bättre för att han skickas i fängelse. Sen om det är rätt sett till hur någon "mer dödlig" hade straffats är ju en helt annan fråga...
Kommentera

Sv: Nu börjas det...
Deas: Jo,men om det nu var så att han körde för fort så måste han ju straffas..Och då tycker jag att böter är lite löjligt för en kille som har miljoner...Däremot så tycker jag att han ska straffas med evenuellt samhällstjänst eller ett kortare fängelse straff...Det gäller ju att visa vart dom står vi sånt här...Ett bra tillfälle att statuera exempel....
Kommentera

Sv: Nu börjas det...
jalla: Om han körde för fort skall körkortet ryka med en gång och böterna skall väl vara som i finland. ett visst procent av lönen. Då skulle han nog tänka sig för igen innan han körde för fort.
Kommentera

« · 305239