NHL

14655 inlägg · 804 ämnen

Pens

« · 409122 Till forumet


Pens
Nå vad tror ni om Pittsburghs chanser kommande säsong (förutsatt att det blir nå'n)?
Kommentera

Sv: Pens
Calle_Carreau:
Trots dom skaffat Mark Recchi så tror jag dom kommer få en ny tuff säsong
Kommentera

Sv: Pens
Calle_Carreau: Spelar de som under de 20 sista matcherna förra säsongen så blir de ett topplag :) Den chansen är väl inte jättestor men det finns faktiskt anledning till optimism. Det kommer nog inte gå så dåligt som många tror. Jag kommer skriva mera om Pittsburgh då truppen väl är spikad.
Kommentera

Sv: Pens
Deas: Jag ser att du är från Skövde. Du har händelsevis inte prövat på boule? Skövde har en av Sveriges största klubbar i Club Boule BonBon. Jag måste säga att jag tror på Pens nästa säsong, speciellt med så många unga, hungriga spelare. Får Lemieux vara frisk och lira tillsammans med Recchi och Malone som tänkt kan det bli riktigt bra, och en andrakedja med Surovy, Kraft och Morozov är inte dålig den heller. Sedan tror jag också mycket på Fleury med Caron som back-up. Kolla länken för info om BonBon :-)
Kommentera

Sv: Pens
Calle_Carreau: Det är dåligt med Boule-intresse från min sida =)

Kedjan med Recchi, Lemieux och Malone har det surrats en hel del om och den kan ju blir riktigt fin. Fast jag ser hellre Kovalev där istället för Malone :)

Jag håller med dig om ungtupparna. Det har surrats i många år om talangen i Pittsburgh men det var först ifjol de visade att de kan hålla bra NHL-klass. Tänker då framförallt på Kraft, Malone, Koltsov, Orpik, Caron och Fleury. Chiodo var ju dessutom bra då han stod. Jaja, målvakter är bra att ha många av =)

Den hypade backen Whitney kan kanske göra NHL-debut redan nästa år med. Återstår att se. Enligt vissa var han Wilkes Barre Scrantons (AHL) bästa back då de ifjol ganska sensationellt gick ända till final.

Nån Morozov blir det dock inte eftersom han nästa säsong spelar i Ryssland även om det inte blir lockout. Lika bra det, han är bara stundtals värd sina 1.8 miljoner. Å andra sidan har han en uppåtgåeende trend och har ju bevisat att han i rätt sällskap kan producera bra.

Jag tror Pittsburgh kan ha en liten slutspelschans om de signar en riktigt bra Free Agent till. Snacket på nätet säger att de hade 3 mille till att spendera och det plus Morozovs lön blir ju 4.8. Den årslönen får man en finfin spelare för. Recchi t,ex skrev på för 3 miljoner per år.
Kommentera

Sv: Pens
Deas: Hehe.. det är klart att man hellre ser Kovalev där. Att Morozov deserterar visste jag faktiskt inte, och det var en tråkig överraskning... Hoppas som sagt bara att hans lön kan användas till att inskaffa nån bra spelare som kan få lite fart på folket.
Kommentera

Sv: Pens
Deas: Eftersom Rex är min hjälte kommer jag smyhålla på pens i alla matcher utom derbyna. Han kommer givetvis "äga" trots att han inte längre är vad han var när pens vann cupen eller när han satte poängrekord i philly.

Go Rex GO!
Kommentera

Sv: Pens
Deas sakna Kovalev. Deas vill ha Kovalev i Pittsburgh.

Fan, tydligen är de borta ur budgivningen, det verkar bli Montreal igen.
Kommentera

Sv: Pens
Fan vad bra Lemieux var igår, iaf i förstaperioden =) Han har verkligen varit bra hela turneringen och snudd på lysande om man räknar bort de två första matcherna. Med en effektivare Iginla och även andra spelare vid andra tillfällen så hade han haft ännu fler assists.

Jag hoppas verkligen det blir en säsong 04-05. Karln blir ju inte yngre direkt. Hade dessutom hoppats på en NHL säsong oavsett om han spelar eller inte.
Kommentera

Sv: Pens
Deas: Trevliga nyheter från andra sidan Atlanten.

Saxat från text-tv:

"Mario Lemieux, 39, deklarerar att han tänker spela en 17:e säsong i
NHL om och när lockouten upphör.
-Jag är säker på att jag kommer att spela, definitivt, säger han."
Kommentera

Sv: Pens
Dream Team: Härligt. De blir bara äldre och äldre därborta. Snart ser vi väl Salming göra comeback i Toronto.
Kommentera

« · 409122