NHL

14671 inlägg · 804 ämnen

Philly Flyers - Bäst i världen just nu

« · 150694 Till forumet


Philly Flyers - Bäst i världen just nu
Flyers kör över allt och alla just nu. I natt var det Brian boucher och Phoenix som fick se sig fullsätndigt överkörda efter 6-2. Noterbart är att Flyers bara hade gjort ett mål när halva matchen var spelad. Kim Johnsson var strålande med ett mål och två assist. Tyske OS-sensationen Dennis Seidenberg gjorde sitt första NHL-mål. Desjardins, Handzus, Recchi och Roenick med övriga mål för Flyers.
Kommentera

Sv: Philly Flyers - Bäst i världen just nu
Da Beezer: Philadelphia och Tampa Bay har 16 poäng och Minnesota har 18 poäng. Minnesota en match mer spelad dock. Men jag vet inte om jag skulle kalla Flyers bäst för det. De slaktar ju alltid det mesta i grundserien men hur brukar det gå i Stanley-Cup? ;)
Kommentera

Sv: Philly Flyers - Bäst i världen just nu
Deas: Så sant, men den här gången så har dock samtliga spelare åter ett engagemang och hjärta som varit Flyers adelsmärke tidigare. Hitchcock har verkligen fått ordning på laget. Primeau spelar som om han vore besatt. Recchi och LeClair lever igen. Williams och Gagne tar för sig mer och mer. Handzus är ligans bäste tredjecenter, osv...
Kommentera

Sv: Philly Flyers - Bäst i världen just nu
Da Beezer: Så tror du Gagne vinner poängligan i år? Du tippade ju det förut. Hans 6 poäng är bara 17 mindre än Lemieux's skörd hitills ;)
Kommentera

Sv: Philly Flyers - Bäst i världen just nu
Deas: Jag trodde helt klart att Gagne skulle göra en mycket fin säsong. Han brukar dock starta säsongerna med en skral poängskörd. Under Hitchcocks ledning har han nu fått ett mycket större defensivt ansvar än jag räknat med. Han går mot sin bästa NHL-säsong, om det också syns i poängskörden får vi se senare...

Det är ju tur att ni som håller på Penguins har Lemieux. Då har ni ju i alla fall någonting att glädja er åt... :-)
Kommentera

Sv: Philly Flyers - Bäst i världen just nu
Da Beezer: Jaja, lagom kaxig nu...
Det känns som att Penguins ändå har börjat gå om Flyers så smått, än ska man passa munnen..
Kommentera

Sv: Philly Flyers - Bäst i världen just nu
KentaK: "Börjat gå om Flyers" - Det var det roligaste jag hört på länge. Flyers har ligans mest kompletta lag (än så länge i alla fall). Varenda kedja kan göra mål. Penguins däremot...
Kommentera

« · 150694