WarhawK: Tja, det är väl bäst när man gör såna här utfästelser:
"The Tampa Bay Lightning have pledged to hockey fans and corporate sponsors they will defend the Stanley Cup without their championship goaltender."
"We want our fans to know we're not going to roll over. We're going to work hard to retain the title," Lightning GM Jay Feaster said during an impromptu press conference Friday afternoon.
The move puts Lightning backup goalie John Grahame in starting position going into training camp this fall, the first since last season's NHL owners' lockout. Feaster reminded fans that Grahame came close to replacing Khabibulin as starter several times during the Bolts' previous season.
WarhawK: 4,5 miljoner på två år, vet inte vad jag ska säga om det. Knappt dubbla lönen jämfört med Malik. Äh, den måttstocken går nog inte att använda...
Paddan: Nieminen för 700k tycker jag en riktigt bra signing , måste vara den 1:a av rangers signingar som jag tycker vettig , iofs återstår se vad ward tjänar dock vet jag inte så mycket om han
Signed unrestricted free agent Johan Hedberg. Re-signed restricted free agent defenceman Stephane Robidas, defenceman Mario Scalzo and forward Junior Lessard.
WarhawK: Vet inte om nån redan skrivit detta men flames signat dessa herrar Sign defencemen Steve Marr and Brett Palin and forwards Derek Couture and Warren Peters
6 feet 8 inches, 258 pounds. Forwarden Mitch Fritz är nästan i samma storleksklass som Chara. Ungefär lika tuff verkar han också vara.
"Mitch Fritz took on all comers last year at the AHL level, and Springfield head coach Dirk Graham noted that, in his opinion, Mitch didn't lose a fight," Lightning GM Jay Feaster said in a statement.
"We like his hockey sense, he thinks the game well, and if he can continue to improve his skating he's going to have an opportunity to play here. He certainly understands his role."
Paddan: Är det inte bättre skriva ett lite lägre kontrakt nu för kommer bli ju mer pengar ledigt när Stevie , shanahan + fler äldre spelare slutar ju ganska snart än att försöka få absolut max hela tiden + att kanske eventuellt se till försvaga laget på köpet för dom inte kan signa dom egna spelarna dom vill
WarhawK: Det kanske inte bara är spelaren det beror på. Agenterna trycker på för att få ut max för spelana för då tjänar de på det också och de tänker inte långsiktigt.
svennis: så du menar att spelarna inte har nått säga till om alltså ? att det agenterna som bestämmer var spelarna kommer spela och hur mycket dom får .. sen får spelarna bara hålla käften och gilla läget alltså
WarhawK: Så verkar det som att Tampa är på väg att skriva ett flerårigt kontrakt med Lecavalier. Återstår att se om det blir det 10-års kontrakt som han själv hade föreslagit för klubbledningen.
Jag vet inte om det redan har skrivits, men David Aebischer är klar för en forstättning med Colorado, Koivu med Montreal och Maxim Afinogenov plus Henrik Tallinder med Boston.
WarhawK: Detroit Red Wings - Re-signed right wing Darryl Bootland to a one-year contract; announced center Jason Williams accepted his one-year qualifying offer.
Wild signat Scott Ferguson och Kurtis Foster