NHL

14647 inlägg · 804 ämnen

Rykteshärvan

« · 559023 · » Till forumet


Rykteshärvan
Det snackas hit och dit. Lika bra att göra en tråd om alla rykten eftersom de annars ploppar in i alla möjlig trådar...

Det senaste att Lemieux ska försöka fixa Näslund och Forsberg. Det tar jag dock med en nypa salt :) (om inte annat för att aftonbladet skrev det)
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Deas: Skulle va ganska skoj vilket lag Pittsburgh skulle ha då...SuperMario,Foppa, Näslund ,Crosby ev Malkin med fler
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Db_04: Glöm inte The Wreckin' Ball :) (recchi)

Sen hoppas jag på Kovalev. Han borde vara sugen eftersom hans år i Pittsburgh var de bästa i hans karriär hitills. Han var en världsspelare de åren.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Efter att ha nämnt Foote och Kovalev som de det ryktas mest om:

"Potential surprise:
Lemieux's persuasive powers, plus Crosby's presence, could entice several newcomers to Pittsburgh. Along with Kovalev, Foote and Rathje, the Pens will make a pitch for Pavol Demitra, Alexei Zhamnov, Paul Kariya, Teemu Selanne, Alexei Zhitnik, Roman Hamrlik and possibly even the firm of Markus Naslund and Peter Forsberg.

The times, they are a changin' in Steeltown."


Jag gillar sista raden där :)
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Den där länken har sammanställning på alla lag och de rykten som florerar kring dem. Inte bara pens.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Deas: japp en jäkligt bra sida ! där man även kan följa allt kring stundande Draft
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Db_04: Rykten om att Bruins har en "stor" trade på gång. Att det i sådana fall skulle innehålla Thornton är nog ingen jätteöverraskning. Senaste ryktet säger att traden involverar Bruins, Red Wings, Thornton och Datsyuk. Frågan är dock om Datsyuk överhuvudtaget återvänder till NHL. Om jag inte minns fel så har han ett kontraktsförslag från sin ryska klubb (Dynamo?) på 1,5 miljon dollar skattefritt.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Senaste ryktena om Pens säger kovalev plus Khaibhulin. Plus att Malkin kommer över. (Bara inte ryssarnas muppande med avtalet mellan IIHF och NHL ställer till det).
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Deas: Senaste Eklund-ryktet vad gäller Penguins säger att Lemieux kommer att ta fram storplånboken och signa Foppa. Något som då aldrig kommer att hända...
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: Läster precis det jag med. Jag tror inte det men omöjligt är det inte alls. Pens har pengar och Foppa måste spela någonstans. Varför inte i ett offensivt, satsande lag?
Kommentera

Sv: Rykteshärvan

Deas:

För att han vill ha chansen att vinna NHL, något som Pens inte har. Inte än, inte denna säsong. Visst en plats i slutspelet kanske, men inte kommer man gå till varken Stanley Cup-final eller conference-final.

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Deas: Det skulle vara intressant att veta hur många klubbar som inte är ute efter Foppa. Fast det sägs ju att klubbarna till en början kommer att prioritera är att försöka göra tunga backvärvningar, typ Foote.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: De största spelarna lär väl fått åtminstone ett samtal från varje klubb? Skulle inte förvåna mig.

Poffa: Lägg på Malkin, Kovalev och en bra defensiv back så är inget omöjligt. Ligger det dessutom någon sanning i Khaibulin snacket så är det en rimlig förhoppning.


Och ja, de har råd. De ska lägga sig på 32 miljoner sägs det, och Lemieux har med egna ord pratat om att signa några bra Free Agents.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: Adam Foote är klar för Columbus Blue Jackets i natt....
Joe Niuendiuk & Gary Roberts är klara för Florida Panthers
Brad Isbister lämnar Edmonton och går till Boston
Mike Commodore lämnar Calgary för Carolina
Derrick Walser lämnar Columbus för Carolina
Jeff O'Neill lämnar Carolina för Toronto
Tom Kostopoulos lämnar Pittsburgh för LA Kings
Andrei Nazarov lämnar Phoneix för Minnesota
Aaron Downey lämnar Dallas för St. Louis

Rookies som skrivit kontrakt
Mark Stuart (Boston)
Hugh Jessiman (NY Rangers)
Henrik Lundqvist (NY Rangers)
Al Montoya (NY Rangers)
Jeff Carter (Philadelphia)
Mike Richards (Philadelphia)
Brent Seabrook (Chicago)
Shawn Belle (Dallas)
Patrick O'Sullivan (Minnesota)
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Nu skriver Wennerholm att 5 miljoner räcker för Colorado för att signa Forsberg. Men Colorado har bara kring 4 miljoner kvar om de som erbjudits kontrakt tackar ja, något som aftonbladet själva uppmärksammat.

hmm
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
här har ni en bra länk med övergångar m.m dag för dag

www.tsn.ca/nhl/feature.asp?fid=10407
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Db_04: Foote hade jag gärna sett i Pittsburgh :/
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Deas: Det kan inte vara så att han läst en viss artikel i Denver Post som hävdar att Avalanche skulle ha råd att ha kvar både Foppa och Foote och även kunna signa Näslund ifall man tradar bort Hejduk. Inte för att jag vet hur de tänkt sig att få den ekvationen att gå ihop.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan

Paddan:

Att trada bort Hejduk vore väl bland det sämsta Colorado kan göra. Visst han kostar, men han levererar också. Dessutom är han en spelare som passar med i princip vilken center som helst med sin fart och sitt målsinne. I mina ögon är Hejduk en bättre målskytt och forward än vad Näslund är.

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Poffa: Det är väl de där känslorna som journalisterna i Denver brottats med. Ska man skeppa Hejduk och Tanguay och behålla franchisespelarna Foppa och Foote eller göra tvärtom. Nu är ju i varje fall ett problem ur världen.

"In a late-night development, Foote signed a three-year, $13.5 million free-agent contract with the Columbus Blue Jackets, one of the NHL's worst teams in recent years.
Foote turned down a four-year, $12 million deal an Avalanche official said the team offered late last week. "

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Poffa: Hejduks avslut kan vara helt otroliga. Men jag skulle inte ta honom framför Näslund. Inte i NHL.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan

Deas:

Näslund lever på sina medspelare, framför allt så var Bertuzzi oerhört viktig för honom. Hejduk däremot levererar i princip oavsett vilka han spelar med. Så i vilken liga som helst så väljer jag Hejduk före Näslund.

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Db_04: Om inte annat ett smart sätt för Nazarov att slippa undan den ettåriga avstängningen i Europa.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Poffa: Näslund har gjort 55 poäng i Pittsburghs 3e kedja och varit världens bäste enligt spelarna själva.

Tror inte de röstat fram honom där om han levt på Bertuzzi och Morisson.
Kommentera


Sv: Rykteshärvan

Deas:

Det tror jag, med tanke på att de inte visste hur han skulle spela utan dem. Om inte annat syntes det ju rätt tydligt då Bertuzzi försvann. Genast låste sig Näslunds spel, han fick inte alls ut lika mycket och den glädje han utstrålat försvann.

Vi kommer helt klart inte bli överens i den här frågan och det är bara bra, vore tråkigt om alla tyckte lika.

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Poffa:

Menar du hans insats i Sverige, att det bevisar att han inte är bra utan Bertuzzi? Det säger nog inget om hur det skulle kunna gå i ett annat NHL-lag.

Han producerade bra i slutspelet utan Bert, 7 poäng på 6 eller 7 matcher. Direkt efter Todds avstängning var han dock grining och mindre produktiv i grundserien ett tag.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan

Deas:

Nä, jag menar inte hans insats i Sverige. Men Näslund tappade enormt mycket borta i NHL då Bertuzzi blev avstängd. Hela kedjan tappade och till slut så valde man att flytta runt i kedjorna för att få igång honom igen, något som inte fick ett direkt lyckat resultat.

I slutspelet fick han igång det lite igen, men inte på samma sätt som innan Bertuzzi försvann ut i kylan.

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Poffa: Inte på samma sätt? Hans bästa slutspels hitills i Vancouver. Han har bara gjort 2 bra (sett till produktion) och det är de två senaste.

Men visst blir han sämre med sämre medspelare, precis som alla. Tycker dock inte att han är något extremfall där utan han kan säkert vara en stjärna i en annan NHL-klubb med.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Nu är Adrian Aucoin klar för Chicago Black Hawks därmed lämnar han alltså Islanders där han har spelat i 3 säsonger
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Db_04: Flyers har varit väldigt aktiva idag. Signat kontrakt med Derian Hatcher, Rathje, Sim och Therien. Tradat Markov till Predators.

Bobby Holik blir en Thrasher för tre år framåt, 4.25 miljoner skall han tydligen få denna säsong.

Modano skall vara på väg att skriva kontrakt med Bruins.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: Kommer att kännas ovant med så många stjärnspelare i "fel" lag så att säga. Liknar mest FA-signing alá TV-spel detta =)
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Frella: Tja, tänk på det som ett Hockey Manager-spel fast ovirtuellt.
Jag antar att de "egendomliga" värvningarna bara har börjat droppa in.
Åh, nu blir jag nästan nostalgisk när jag tänker på det gamla managerspelet till 128:an. Tro vad det hette.

Niedermayer ska tydligen ha 14 klubbar som är intresserade av att signa honom. Oilers förhandlar för tillfället med Rafalski och Kariya. Darren McCarthy ryktas till Flames, en av de klubbar som tydligen också är hetast vad gäller Niedermayer.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: Jo, men man har ju blivit van att stjärnorna oftast inte flyttar på sig. Men samtidigt är det riktigt roligt att det händer en hel del i lagen. Bör kunna bli en av de roligare säsongerna på länge att följa.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: känns konstigt om Modano och Niedermeyer byter lag....dom är ju symboler för sina lag
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Frella: Tja, det finns goda förutsättningar för att det ska kunna bli en trevlig säsong. Nu skulle det inte suttit helt fel med en redig lotto- eller tipsvinst så en fattig student skulle kunna fixa C+.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: Jag är/var en fattig student och har C+, 220 kr i månaden undvarar jag gärna för all den kvalitativa sport som kanalen visar under höst/vår..
Kommentera

Sv: Rykteshärvan

Paddan:

Gör som oss smarta. Köp en begagnad parabol med två huvuden för ett par hundralappar, en Dreambox för 1400 och så pratar du snällt med en av modoratorerna. Då har du 400 kanaler för hundralappen i månaden.

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Poffa: Tja, just nu hoppas jag på lite lärarvikariat. Men på den fronten ser det inte vidare ljust ut för tillfället.

Funderar på en sak, var det Marek Svatos som gjorde en riktigt skaplig insats i SC-slutspelet för Colorado säsongen 2003-2004? Han borde väl vara en spelartyp som skulle gynnas av "det nya NHL" en liten och kvick forward med ett inte helt oävet skott, om jag inte missminner mig
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Enligt Eklund så kommer Bruins ge Modano 6 miljoner per år. Det låter konstigt, jag hade hellre gett Thornton sina 7.8 istället för 6 till Modano.

Men men, det är Eklund vi pratar om :P
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Dagens transaktioner

Atlanta Thrashers - Signed unrestricted free agent forward Bobby Holik.

Boston Bruins - Re-signed free agent winger Glen Murray to a four-year deal. Signed free agent winger Shawn McEachern to a two-year deal.

Chicago Blackhawks - Signed unrestricted free agent defenceman Adrian Aucoin.

Detroit Red Wings - Re-signed unrestricted free agent Steve Yzerman.

Philadelphia Flyers - Signed unrestricted free agent defencemen Derian Hatcher, Mike Rathje and Chris Therien. Signed free agent forward Jon Sim. Traded defenceman Dani Markov to Nashville for a 3rd round pick in 2006.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Db_04: Till det ska också läggas Jason Allison som enligt uppgift skrivit kontrakt med Leafs, någonstans i regionen 1,5-2 miljoner sägs bli lönen. Känns som ett riktigt skapligt förvärv av Leafs.

Långa kontrakt för Hatcher och Rathje. 4 år för Hatcher och 5 år för Rathje, 3.5 miljon per säsong för båda.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: vettetusan om dom är värda så mycke pengar
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Db_04: Tja, den som skrev de där ryktena tyckte i varje fall att Hatchers nya lön var "a bargain".
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: så kan man ju också utrycka de! tror foppa blir kvar i alla fall men mer tveksamt me Näslund.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Db_04: Någon som inte är nöjd med att ha fått Hatcher till sin klubb

"the Hatcher signing scares me.  I remember laughing watching a Wings game two years ago, the guy looked 3 steps behind everyone else.
Now he is on my team, oh boy!!!
Posted by Philly Fan  on  08/02  at  11:30 AM"
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Många nysignade är ju överbetalda. Lönetaket kommer sänkas iom. att lönerna kommer uppfylla den där maxgränsen för ligans utgifter :/


Allison för det priset var ju däremot ett kap. Är han hel är han en världsspelare.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Riktigt roligt att se lag som förut körde rena lågbudgetsatsningarna nu är med i leken igen; Edmonton, Calgary, osv.

Vad sägs det om Chicago ni som följer det lite mer?
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Los Angeles Kings - Signed free agent center, Pavol Demitra, St. Louis Blues, three-years, $13.5-million, free agent goalie Jason Labarbera, NY Rangers, two-years. 
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Deas: LA Kings har signat Pavol Demitra och Jason Labarbera ser jag. Pallfy kanske ut (?) och Demitra in. Henrik Lundqvist blev av med en konkurrent i Rangers-målet dessutom.
Kommentera

« · 559023 · »