Paddan:
Där har Hawks signat en underbar spelartyp. I MODO lyckades han inte med mycket, men säsongerna innan har han varit en av seriens bästa backar och har snittat närmare 30 minuter per match.
Aucoin är faktiskt den back jag helst skulle vilja ha i ett lag, om jag nu skulle bygga ett från scratch. Något det nästan handlar om denna pre-season.
Paddan:
Boucher är för mig en gåta. Upp som en sol, men sedan planade det ut allt för snabbt. När han kom så såg man en världsmålvakt i honom, men sen så hamnade han som andremålis bakom Checmanek i Philly och han har inte riktigt repat sig sen dess.
Jag hoppas att han nu får chansen på riktigt i Phoenix och att han kommer igång på allvar igen. I så fall har Coyotes just gjort ett klipp.
Foppa i Habs känns ju inte så kul. Jag tror fortfarande att Foppa kommer stanna i Colorado och ta den lön han får, låt säga runt 4 miljoner. Han trivs så pass bra där, han får stanna i en klubb som verkligen har chansen på Lord Stanleys buckla och ärligt talat så tror jag inte att 4 eller 7 miljoner spelar så stor roll för en spelare som är ekonomiskt oberoende sen flera år.
Paddan:
Har detta nämnts?
Atlanta Thrashers - Signed unrestricted free agent forward Bobby Holik.
Boston Bruins - Re-signed free agent winger Glen Murray. Signed free agent winger Shawn McEachern. Agreed to terms with centre Dave Scatchard.
Allison är ju en chansning av stora mått. Vi vet förvisso inte hur bra tränad han är, men hans kropp borde inte tåla så mycket mer. Det spekulerades ju i om han skulle sluta innan lock-outen pga skadorna.