NHL

14647 inlägg · 804 ämnen

Rykteshärvan

« · 559937 · » Till forumet


Sv: Rykteshärvan
Deas:

Allison är ju en chansning av stora mått. Vi vet förvisso inte hur bra tränad han är, men hans kropp borde inte tåla så mycket mer. Det spekulerades ju i om han skulle sluta innan lock-outen pga skadorna.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Hawerchuk: Inte några direkta rykten att komma med om Blackhawks.
Det kanske är som Jes Gölbez säger i sin blog, angående Aucoins signande med klubben 

"You better believe that the Hawks had to pay a high price to sign any free agent (Don't expect any players to WANT to play for the Hawks unless they are paid a premium), and Aucoin is one of the free agents in this market worth spending money on."

En liten länk från Chicago Sun Times där Blackhawks GM gör några korta uttalanden.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan

Paddan:

Där har Hawks signat en underbar spelartyp. I MODO lyckades han inte med mycket, men säsongerna innan har han varit en av seriens bästa backar och har snittat närmare 30 minuter per match.

Aucoin är faktiskt den back jag helst skulle vilja ha i ett lag, om jag nu skulle bygga ett från scratch. Något det nästan handlar om denna pre-season.

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Poffa: Tja, med tanke på att han var fotskadad (men ändå spelade) under större delen av slutspelet så får han väl godkänt ändå, även om han hade en förmåga att dra på sig kollosalt onödiga utvisningar.

Ganska kul att läsa olika hockeybloggar. Det var någon som inte förstod hur Blackhawks tänker när man inte valde att förlänga med Berard och istället signade med Aucoin. För rent poängmässigt hade Berard varit en bättre satsning...
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Poffa: Ok, det senaste ryktet från Eklund är att Foppa nu förhandlar med Habs.

The Buhlin Wall ska vara väldigt nära Blackhawks. Ryktas att han kräver en lön som ligger i närheten av maxnivån, dvs runt 7,5 miljoner.

Boucher ska tydligen också ha skrivit nytt kontrakt med Phoenix. Lite märkligt med tanke på att man för några dagar sedan valde att inte ge honom ett qualifying offer.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan

Paddan:

Boucher är för mig en gåta. Upp som en sol, men sedan planade det ut allt för snabbt. När han kom så såg man en världsmålvakt i honom, men sen så hamnade han som andremålis bakom Checmanek i Philly och han har inte riktigt repat sig sen dess.

Jag hoppas att han nu får chansen på riktigt i Phoenix och att han kommer igång på allvar igen. I så fall har Coyotes just gjort ett klipp.

Foppa i Habs känns ju inte så kul. Jag tror fortfarande att Foppa kommer stanna i Colorado och ta den lön han får, låt säga runt 4 miljoner. Han trivs så pass bra där, han får stanna i en klubb som verkligen har chansen på Lord Stanleys buckla och ärligt talat så tror jag inte att 4 eller 7 miljoner spelar så stor roll för en spelare som är ekonomiskt oberoende sen flera år.

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Poffa: Tja, jag antar att han kommer att bli Coyotes starter, för de har väl ingen annan målvakt med NHL-rutin, om jag inte misstar mig.

Är det förresten premiär för Coyotes i Glendale den här säsongen?

Jag skulle tro att Baizley nog gärna vill höra vad de olika klubbarna har att komma med, men att det samtidigt måste luta väldigt mycket åt Avalanche. Annars får väl Foppa sälja såna där vansinnigt fula Crocs i något gathörn för att få ihop lite pengar till brödfödan.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Så har Martin Gelinas tydligen skrivit kontrakt med Panthers, ett tvåårskontrakt enligt Sportsnet.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
JimmyH: Ja det är väl därför de fin honom så billigt. Risken att han går sönder är ju överhängande.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan

Paddan:

Har detta nämnts?

Atlanta Thrashers - Signed unrestricted free agent forward Bobby Holik.

Boston Bruins - Re-signed free agent winger Glen Murray. Signed free agent winger Shawn McEachern. Agreed to terms with centre Dave Scatchard.

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Poffa: Tja, alla utom möjligen Scatchard har jag nog sett flimra förbi i den här gästboken.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Verkar som att Red Wings har svårigheter att hitta någon lösning på kontraktsfrågan med Zäta och Datsyuk

"Contract talks with Datsyuk and Zetterberg, however, are going nowhere. ``I don't know what it's going to take to sign Datsyuk and Zetterberg,'' Holland said. ``My thoughts and their thoughts aren't close. It's a little bit of a guessing game on how much money we'll have.''


A league source said Datsyuk's agent, Gary Greenstin, is asking for ``way more'' than the $3.8 million a year the Wings are paying Robert Lang. Greenstin said Datsyuk should be paid like one of the top players in the NHL.


But, he's had only one good season (30 goals, 38 assists in 2003-04) and has struggled in the playoffs (no goals in his last 16 games). The Wings aren't going to break the bank to keep him, even if it means letting him play in Russia. Greenstin said Datsyuk has a lucrative offer on the table from Moscow Dynamo.


Negotiations with Zetterberg are proving to be nearly as difficult. A report in a Swedish newspaper indicated Zetterberg is seeking a huge raise ($2.5 million per season) from his salary in 2003-04 ($650,000).

Don't expect Datsyuk or Zetterberg to come to terms any time soon."

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Gonchar klar för Pens! (?)

Vi behöver ju en defensiv back, har ju jackman och tärnström redan. Men vafan, gonchar är grym :)

We're going for offense all the way baby!
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
5 miller per år! Satan det var ju lite väl. 5års kontrakt med, varför en så lång period!

Patrick desperat efter att inte ha signat någon på 2 dygn?

Hmm, jaja. Gonchar är en ruggigt bra spelare iaf :)
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Offensiva backar, bra forwards och en fjunig målvakt. Good old pens :P

Haha, cred på mentaliteten iaf :)
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Här har ni första riktigt länken om det.

Och Iginla stannar i calgary. 7 mill per år i 3 år.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Kovalev kvar i Montreal 4 år. 4.5 miller per år.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Deas: undrar när Ryder skriver på
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Leafs försöker enligt rykten att trada bort Tomas Kaberle.
Äh, varför har man inte de pengarna för att kunna köpa in honom...

Återstår att se om Niedermayers klubbadress blir klar idag, ryktena säger i varje fall att han skulle bestämma sig idag.

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Deas: Nu kanske du får en mindre fjunig målvakt till Penguins. Cujo sägs vara på ingång, enligt ryktena.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Db_04:

Har inte han redan skrivit på? Boullion signade väl direkt?
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: Jag har läst det och hoppas verkligen. De måste ju hålla tätt bakåt också, vilket nuvarande laguppställning inte gör =)
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Deas:
Mathieu Dandenault är klar för habs nu oxå
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Deas: Äh, det är väl bara att sätta en inkontinensblöja på Lemieux ;)

Man verkar i varje fall ha varit förståndiga nog att backa ur en affär med Khabibulin.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
mattias - 74:

Vad jag vet har inte Ryder skrivit på ännu. Bouillon skrev på häromdagen. Om man nu ska kalla det direkt. :-)
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: Förståndiga och förståndiga...han är grym. Men han ville ha maxlön eller? 7.8 skall icke spenderas på någon! :)
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Deas:
Blind man berard klar för columbus , det kallade dom han på manhattan iaf
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK:
Vet inte om nån redan skrivet att Jordan Leopold resignat med flames oxå
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
mattias - 74: Francis signade i går ....Ryder har inte va ja vet något kontrakt än.... om ja hade vart nån av 2 personer så hade ja säkert skrivit ´´Han nobbar NHL för Leksand´´ :)
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Näslund verkar väldigt populär i Vancouver så här står det på Cannucks hemsida i dag.

OH CAPTAIN, MY CAPTAIN

Vancouver Canucks Senior Vice-President and General Manager Dave Nonis announced today that the Canucks have re-signed Markus Naslund to a new three-year deal through the 2007-08 season. In keeping with club policy, terms of the deal were not disclosed.

“We’re very pleased to reach this deal with Markus and to welcome his family back to Vancouver for another three years,” said Dave Nonis.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK:
Satan klar för islanders
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: ska bli intresant å se vart detta slutar :) snart kanske foppa signar för Detroit eller nått sånt :) men knappast troligt
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK:
Wild resignat Manny Fernandez och Marc Chouinard
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK:
Peca till oilers mot york + contitonal draft pick
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Mathieu Schneider skriver nytt tvåårskontrakt med Red Wings.

Penguins får en Roy, inte Patrick men väl André. Ett treårskontrakt på 1 miljon per år blev det tydligen där.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
oki på det viset , ska bli intressant se hur mycket schneider kommer tjäna om dom gjorde en miss med inte skicka han istället för dandenault
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Eeh, har det varit uppe att Mathias Tjärnkvist skrivit nytt kontrakt med Dallas?
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
inte vad jag sett iaf
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Pingvinerna från Stålstaden har, enligt Sportsnet, skrivit kontrakt med några draftpicks från 2001 och 2002. Backarna Noah Welch och Ryan Lannon som närmast kommer från Harvard
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
hehe dom har nog deas mer koll på , har inte mycket koll på yngre icke namnkunniga spelare jag
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Så placerar då Eklunds senaste rykte Foppa i Philadelphia.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
känns som det inte blir så om han inte tar en rejäl lönedump då , dom har fet lön redan så
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Förstår jag Eklunds kryptiska och korta text så ska det vara någon form av trade med Gagne. Fast Eklund har väl hunnit ha fel ungefär 150% av gångerna hittills, känns det som.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
det gör iaf inget för att förbättra att flyers redan ligger på massa stålar i kontrakt redan så , sen ser jag det som idotiskt trada en spelare för signa en dom kan gratis
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: I samband med presskonferensen som förkunnade att Brent Sopel lämnar Canucks så meddelade man också att en värvning av en back var att vänta inom kort.

Hmm, hörde jag någon säga Niedermayer?
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
hehe ja han ryktas till många klubbar

ju mer jag tittar på rangers nuvarnade laguppställning destå mer förvirrad och deprimerad blir jag ser inga riktiga ljusningar i den
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK:
Nu Martin rucinsky klar för rangers , visst är han en ok spelare men jag fortfarande inge glad åt truppen .. mer gamla gubbar ju bara
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Tja, vad ska man säga. Det var någon journalist som skrev, angående signandet av Malik, att " i New York så verkar man tro att ju fler dollar man investerar desto bättre investering ser det ut som att man gjort."
Tja, någonting åt det hållet i varje fall
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
jag håller med den journalisten , varför skulle dom signa malik och varför till 2,5 mille .. jävla idioti

dandenault för 1,7 mycket bättre val eller skoula ju
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Hmm, nu uppger TSN att Foppa skrivit tvåårskontrakt med Philadelphia vävt 10,7 miljoner varav 5,7 miljoner första året.
Kommentera

« · 559937 · »