NHL

14647 inlägg · 804 ämnen

Rykteshärvan

« · 560774 · » Till forumet


Sv: Rykteshärvan
WarhawK:
Prärievargarna resignat Brad Ference oxå
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK:
Vet inte om nån redan skrivit detta men flames signat dessa herrar
Sign defencemen Steve Marr and Brett Palin and forwards Derek Couture and Warren Peters
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Jag trodde faktiskt inte att Älgen skulle få NHLkontrakt
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Staffan Kronwall är klar för Maple Leafs!!!
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Db_04: Nu har Tampa gjort en jättevärvning.

6 feet 8 inches, 258 pounds. Forwarden Mitch Fritz är nästan i samma storleksklass som Chara. Ungefär lika tuff verkar han också vara. 

"Mitch Fritz took on all comers last year at the AHL level, and Springfield head coach Dirk Graham noted that, in his opinion, Mitch didn't lose a fight," Lightning GM Jay Feaster said in a statement.


"We like his hockey sense, he thinks the game well, and if he can continue to improve his skating he's going to have an opportunity to play here. He certainly understands his role."

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: ska bli intresant å se om han kan spela hockey också....chara kan iaf slåss me klubban
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Det verkar som att det fortfarande återstår en hel del arbete innan Zetterberg kan skriva på kontraktet med Red Wings.

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
Är det inte bättre skriva ett lite lägre kontrakt nu för kommer bli ju mer pengar ledigt när Stevie , shanahan + fler äldre spelare slutar ju ganska snart än att försöka få absolut max hela tiden + att kanske eventuellt se till försvaga laget på köpet för dom inte kan signa dom egna spelarna dom vill
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Det kanske inte bara är spelaren det beror på. Agenterna trycker på för att få ut max för spelana för då tjänar de på det också och de tänker inte långsiktigt.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
svennis:
så du menar att spelarna inte har nått säga till om alltså ? att det agenterna som bestämmer var spelarna kommer spela och hur mycket dom får .. sen får spelarna bara hålla käften och gilla läget alltså
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Så verkar det som att Tampa är på väg att skriva ett flerårigt kontrakt med Lecavalier. Återstår att se om det blir det 10-års kontrakt som han själv hade föreslagit för klubbledningen.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Jag vet inte om det redan har skrivits, men David Aebischer är klar för en forstättning med Colorado, Koivu med Montreal och Maxim Afinogenov plus Henrik Tallinder med Boston.

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Dream Team:
Dock så är det Buffalo Afinogenov och Tallinder är resignat för ju
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Vafan! Skrev jag Boston? Ja, det gjorde jag.. fast jag inte läste nåt annat än Buffalo.. ;)

Sabres there is!!!!
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Dream Team:
haha det inte lätt när hjärnan tänker en sak men fingrarna skriver nå annat .. du är nog besatt ;->
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK:
Detroit Red Wings - Re-signed right wing Darryl Bootland to a one-year contract; announced center Jason Williams accepted his one-year qualifying offer.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK:
Nashville Predators - Re-signed right wing Steve Sullivan to a four-year contract; re-signed defenseman Dan Hamhuis to a one-year contract.

detta var ju inte dirket oväntat
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK:

Finns det någon bra ryktessida för NHL? Där man kan hänga med lite i spekulationer och vad som händer osv.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Danne_l: Den här sidan, eller bloggen om man så vill, tycker jag är ganska intressant.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:

Tackar för det! Fler tips mottages tacksamt. Tänkte försöka komma in i matchen igen, och få upp pulsen lite inför vintern.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Märkligt, Sportsnet.ca har tydligen haft följande trade uppe på sin website igår

To Toronto: Kronwall, Zetterberg
To Detroit: Colaiacovo, Kaberle, Antropov

Men efter drygt fem minuter ska den ha försvunnit från siten lika snabbt som den dök upp.

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: men det har varit rykten om Zetterberg tidigare till Toronto så helt fel är det kanske inte.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
svennis: Det har också funnits ett rykte om en trade mellan Detroit och Edmonton, vilket skulle ha inneburit att Ryan Smyth och Zäta fick byta klubb. Men det traderyktet har dementerats från Oilershåll.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Om man får tro det här ryktet så kan nog LIF definitivt glömma Ryder

"According to a CBC radio station out of Newfoundland, Tampa Bay has traded Brad Richards to Montreal in exchange for Michael Ryder, Ron Hainsey and a 3rd Round Pick in 2006. The deal is expected to be announced Monday."

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: Vore ju faktiskt inte så konstigt om han valde NHL .......Hade han dykt upp i Leksand så hade de vart årets värvning (än så länge) men de är väll ingen Leksands supporter som seriöst har trott på de....men hoppats har alla
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Db_04: Nepp. Årets värvning oavsett vilka lirare som eventuellt kommer är Johnny Oduya.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:

Om detta rykte är sant så undrar man ju vilka som blir de största vinnarna av en sådan trade. Visst är Richards bra. Men är han värd tre spelare? Undrar just vilka lönekrav Ryder hade? Eller vad som annars gjort att Canadiens funderar på att släppa honom?

Att han ens funderat på att spela i Leksand kommande år ser jag som tveksamt. Var ju dels RFA, så det är väl tveksamt att Montréal ens tillåtit honom att spela där. Men visst, hade det blivit så hade det ju som andra nämner varit en riktig kanonvärvning för Leksand....
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
henkaaa: Tja, det är väl om inte annat tveksamt om Tampa har de pengarna som behövs för att signa Richards, för Lecavalier och St Louis blev ju inte direkt gratis för klubben.

Att Ryder skulle vara på väg till LIF var nog bara lite högljutt dagdrömmande av Masken, skulle jag tro.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: De ligger lite mer än bara dagdrömmar bakom de där liksom rykterna om att Horcoff skulle va på väg till mora (Nu blev det inte så)

Ingen av transatlanterna gjorde någon hemlighet om att dom trivdes väldigt bra i Dalarna och mycket väl skulle kunna tänka sig att återvända.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:

Richards är redan signad av Tampa för det kommande året. Hans lön blir $3,401 mille..... dock vill de ju ev skapa lite utrymme då deras budget just nu ligger på ca $37 mille.

Hehehe... ja, det låter ju onekligen som lite dagdrömmande......
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
henkaaa: vore nått för Löven de
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
henkaaa: Ajdå, där talade jag tydligen i nattmössan. Fast Tampa har ju ändå bättre utgångsläge än exempelvis Devils som ligger på drygt 44 miljoner för närvarande, och då har man ändå exempelvis Scott Stevens velande kvar att försöka få någon rätsida på. Där behövs ett par trader för att hamna på rätt sida lönetaket.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Db_04:

Även Souray kunde ju tänka sig komma tillbaka och spela i Färjestad! :-) Bara för att man trivs och kan "tänka sig" komma tillbaka så behöver det inte betyda att man verkligen gör det.

Dessutom ska tilläggas att Souray redan stod under kontrakt med Montréal så i hans fall var det omöjligt att komma tillbaka (åtminstone till denna säsong). Ryder är RFA och även Bouillon var det innan han skrev på ett nytt kontrakt. Just att de är RFA's betyder ju (i princip) att de inte FÅR spela någon annanstans även om de vill. För att bli fria så måste ju Montréal låta bli att ge dem qualifying offers och på så sätt hade kunnat bli UFA's och varit fria att gå vart de vill. Sen tror jag både Ryder och Bouillon föredrar att spela i NHL (den bästa ligan med de stora pengarna), även om de trivdes väldigt bra i Leksand, vilket de ju tydligen gjorde.... :-)
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:

Japp, Devils behöver verkligen slimma budgeten. Frågan är bara vilka spelare som "får gå"? Jag tippar åtminstone på Friesen. Dessutom är det ju rent horribelt att signa Vladimir Malakhov för 3,6 mille. Killen är ju en medelmåtta i bästa fall......

Alex Mogilnij anser jag också var en riktig chansning. Killen kommer från en långtidsskada och kan mycket väl ha svårt att ta sig tillbaka.

Viktor Kozlov är nog också en spelare som får gå pga pengabrist!
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
henkaaa: Jag har för mig att jag läste någonstans att Kozlov eventuellt var på gång till Edmonton, men jag kommer inte ihåg var jag läste den informationen. Men enbart den eventuella traden räcker ju inte på långa vägar. Någon av de riktigt högavlönade måste nästan flytta på sig och där borde väl Malakhov ligga bra till för en trade, i varje fall sett till hur mycket han kostar och vad han presterat.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:

Ok, inte sett något om Kozlov jag. Har iofs inte letat så mycket heller. :-)

Men varför signar man Malakhov som UFA för att sedan trada iväg honom? Låter lite ologiskt för mig. Men du har rätt. De borde ju nästan göra det bara för att skära lite i budgeten.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
henkaaa: Tja, det är mycket som är ologiskt med denna försäsong i NHL. Rafalski, Elias, Madden och Gomez torde man väl aldrig våga skicka iväg i varje fall. Så ur lönemässig synpunkt känns det som att Malakhov eller Friesen, möjligtvis även Mogilny, kan vara tänkbara kandidater.

Äh, jag kanske ska sluta svamla och fortsätta plugga.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:

Hahaha..... ja, du har helt rätt i att det är mycket som är ologiskt med denna försäsong.

Vi får väl se vad de beslutar sig för, men de tre sista alternativen verkar ju de mest vettiga att skeppa iväg. Men kanske inte det mest logiska med tanke på att de nyligen värvat två av de tre. :-)
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
henkaaa:
Sen kommer vi kanske till andra intressanta frågor finns det lag som är villiga ta trada till sig dessa herrar dock och om dom erbjuder nå devils vill ha .. kan ju mycket väl hända att devils bara får skambud nu för alla klubbar vet dom måste skeppa några spelare , men dom har ju sig själv skylla som inte hållit sig under taket ju
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK:

Japp, det kanske inte blir helt lätt att göra sig av med dem. Men som du... de har sig själva att skylla för den uppkomna situationen.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
henkaaa: Hmm, det där med Kozlov till Edmonton verkar kanske stämma ändå. Enligt någon tidning i Edmonton ska Oilers hålla presskonferens imorgon och presentera nyförvärven, från Devils, Viktor Kozlov och Colin White.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
hehe oki om det är så så har jag haft en ruggig känsla i prickat vilka spelare som byter klubb i trades , henkaaa kan intyga jag förslog dessa spelare innan jag gick lade mig sova på eftermiddan .. först pricka jag devries i hossa traden sen om detta stämmer kanske jag borde bli hockey tradernas nya saida ju ;->
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK:

Kom igen, kolla in i glaskulan nu. Vad ser du om Anaheims framtid, värvar vi någon kul?:)
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Danne_l: Långben?
Du får väl vara nöjd med att Samme valde det andra favoritlaget i varje fall ;)
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Danne_l:
Det är lite suddigt i kristallkulan , tror energin tagit slut för dagens spelare jag hittat i den .. men det kanske ljusnar i den imorrn , annars kan vi säga dom är med och drar i bondra , enda orsaken jag kan se varför dom dumpade iväg rucchin och leclerc det
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:

Det är därför ni aldrig lyckas däruppe i Foppa-land. Ni är nöjda med det lilla. Jag vill ha mer, jag vill ha allt!:)
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK:

Bondra i all är. Men är inte han slut vid det här laget? Jag vill minnas att han har sett väldigt trög ut de senaste åren i alla fall?
Visserligen kan ju ett miljöombyte betyda mycket för vissa spelare.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Är deti natt som alla spelare blir lovligt byte i NHL?
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Danne_l: Lite nyheter om Datsyuk och Zäta.

"Holland said Monday the Wings have offered Datsyuk contracts of varying lengths from 1-5 years, though the team would prefer not to sign him to a two-year deal.
Asked if the sides were still far apart on money in negotiations, Holland replied, "Well, we're certainly not close."


Q:
And Zetterberg?


A: Closer, perhaps, and that probably has something to do with Zetterberg's not having the kind of leverage Datsyuk does. The Russian league offers salaries that are more comparable to the NHL money -- even better, in some instances -- than Zetterberg would make if he were to choose to stay in Sweden.


Holland spoke with Zetterberg's agent, Marc Levine, again Monday and expects to hear back from Levine today or Wednesday.

For Zetterberg, 24, it might be less about term and more about money. He made $675,000 last season and is believed to be asking for $2 million-plus annually on a long-term deal."

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Märkligt, nu påstår Dynamo Moskvas klubbpresident att Datsyuk fått (kommer få) ett kontraktsförslag från Red Wings värt 5 miljoner dollar.
www.kommersant.com/page.asp?id=605241


Särskilt märkligt med tanke på den artikel som jag läste tidigare idag som påstår att Detroit har 7 miljoner dollar att spendera upp till lönetaket, och det är pengar som skall räcka för att kontraktera 4 eller 5 spelare (inräknat Zäta och Datsyuk).

Kommentera

« · 560774 · »