NHL

14647 inlägg · 804 ämnen

Rykteshärvan

« · 571034 · » Till forumet


Sv: Rykteshärvan
Paddan:
Läste just samma artikel jag med .. tycker det konstigt om dom skulle erbjuda han så mycket .. tror det bara nå rykten och om han kräver så mycket är ju frågan om inte bättre trada han iaf så , finns ju en annan ryss som oxå är RFA som kanske vore lämplig
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Tycker personligen det låter mer som att "Vi kommer att ge Red Wings en match om var Datsyuk kommer spela kommande säsong, men så långt som till fem miljoner dollar per säsong är vi inte beredda att gå."

Ryska superligan börjar väl nästa vecka, om jag inte minns fel, och Dynamo vill väl gärna ha Datsyuk till klubben med tanke på att de tappat många av sina storstjärnor från föregående säsong, som han den där med spegelvisiret...nä inte Jens Karlsson...

I länken finns intervjuer med Datsyuks agent Gary Greenstin, Vladimir Krikunov och Pavel själv.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
Ska bli intressant se vad som händer , om han resignar hamnar i ryssland eller blir tradad i ny blockbuster trade
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Hittade en artikel på text-tv som man tagit från AP. Och enligt AP  är man inte på några sätt nära med någon av de båda spelarna (Datsyuk & Zäta).

"We're nowhere near a deal with either player," Red Wings general manager Ken Holland said Thursday. "We've made a number of offers and they've made offers, but we still have a long way to go to reach deals."

"...From a club's perspective, if a player doesn't reach your projections in terms of performance, it really will have a negative impact on your ability to compete in the future," Holland said. "So, we have to be careful."

"...They're both good young players with a lot of ability, but they're not finished products," Holland said. "I've had a number of conversations with their agents, and we'll continue to talk because we want to bring both of them back. I feel we've made fair offers and there's not a lot more we can do under the salary cap.

"I'm not concerned, but the closer we get to Sept. 12, I will be."

Det verkar som att Detroit ser det hela i ett rätt så kort perspektiv. Ja, att om spelarna (framför allt Zetterberg) inte levererar i den utsträckning man tänkt är det såklart värt att fundera över hur pass mycket dom egentligen är värda. Är det vettigt att lägga sig precis i nivå med lönetaket för en spelare som man är osäker att den levererar i rätt utsträckning. Logiskt så det förslår, men man börjar väl i lite fel ände om man tänker i ett lite längre perspektiv...
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Dream Team: I och med att både Datsyuk och Zäta anses vara två av de spelare som Red Wings ska bygga laget kring, och man följaktligen vill skriva långa kontrakt med så är det klart att man måste vara lite restriktiva när det gäller lönekostnaden. För det är ju inte bara denna säsong som lönen kommer att räknas mot lönetaket utan det är ju under alla säsonger som kontraktet gäller.

Från Datsyuks agents sida verkar det klart att de vill se ett treårskontrakt för Pavel, förmodligen med krav på en lön som ligger någonstans i närheten av vad Lecavalier och St Louis får i Tampa. Att han skulle få en så hög lön känns dock inte särskilt troligt. Jag förmodar att Datsyuk kan komma att skriva någon slags "dag-för-dag" kontrakt med Dynamo och fortsätta förhandla med Detroit.

Hur Zätas läger tänker återstår att se. Men jag antar att man även där satsar på ett multiårskontrakt med en riktigt skaplig löneförhöjning.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Dream Team: Nja, Zetterberg och Datsyuk borde vara viktigare för Detoit än de vill verka.

Jag personligen skulle då pritritera dem högre än en 41-årig Steve Yzerman som kanske håller för en 30-40 matcher.

Nackdelen både Zetterberg och Datsyuk har är att de har producerat dåligt i Stanley Cup-slutspelen. Ingen av dem har lyckats ersätta Sergei Fedorov, vilket varit en del i att Red Wings mer eller mindre floppat de två senaste slutspelen.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
JimmyH:
Menar du att det en dålig affär behålla lagets ikon och fansen favorit för ynka 1,25 mille ?

sen kan ju klubben tänkt att kanske inte spelarna ska vara hur giriga som helst att dom kanske som vissa spelare är beredda gå ner lite i lön denna säsongen för kunna behålla kärntruppen ... men tydligen är ju vissa spelare giriga att inte kan tänkas ta en liten sänkning detta år för att istället få högre ökning nästa år
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Jag menar väl ingenting egentligen mer än att Zetterberg och Datsyuk idag är viktigare för Detroit än Stevie Y.

Henrik Zetterberg var klart lågavlönad i sin rookielön tack vare att han gick sent i draften. Självklart ska han ha en ökning av den lönen, oavsett lockout eller ej. Han begär inga fantasisummor. I mina ögon är han klubbens framtida lagkapten.

Pavel Datsyuks agent har uttalat honom som en av de allra bästa spelarna i ligan. Där är han i alla fall inte enligt mig, tror denna konflikt blir svårare att lösa än Zetterbergs
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
JimmyH:
Du kanske missade hur det vart nu när colorado inte förlängde med foote och foppa .. jag ser detta nog med att om inte stevie blivit kvar utan spelat för en annan klubb så hade det blivit lika mycket uppror som om colorado skickat iväg sakic
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Klart det hade blivit så och jag missar aldrig något.

Men min personliga åsikt är att rent sportsligt så är #40 och #13 viktigare än #19 nu.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
JimmyH:
Ska man klaga på nån signing dom gjort är det ju knappast Stevie utan Mathieu Schneider för 3,3 mille och dom berydde sig inte ens av ge Dandenault ett qual offer ju och han signa med habs för 1.7 mille dom skulle ju behållit Dandenault istället där ju .. för jag tycker inte att Schnider på långa vägar är värd 3,3 så
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Läste nyss på hockeytraderumors att Kovalchuk signat för ett ryskt lag...
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Sakic är fortfarande en spelare av högsta världsklass. Yzermans bästa dagar är räknade och jag tror inte skulle sörjt så mkt om han inte signats. Tvärtom var det ju överraskande att han fortsatte :)
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Deas: jag tror inte _fansen_ skulle sörjt så mkt menar jag. Hoppade över ett ord =)
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Märkligt, enligt någon skribent på Red Wings Central ska Datsyuk ha skrivit kontrakt med Avangard Omsk idag. Jag som trodde att det var Dynamo Moskva han förhandlade med.

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Verkar som att Omsk kan ha lagt ett bud på Datsyuk som Dynamo Moskva inte kunde matcha.

Återstår att se var det hela slutar och vad det betyder för Zätas framtid i Detroit.

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: Datsyuk signs with Omsk.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: Det som är intressant i det här läget är väl ifall detta "skrivna" kontrakt bara är en del av ett spel från Datsyuks sida att försöka sätta press på Detroit att komma med ett högre bud. Dock sa ju Detroitledningen på ett tidigt stadium att man inte alls gillade Datsyuks sätt att agera, och då kanske man istället väljer att bara låta honom gå.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Dream Team: Tja, det kan väl mycket väl vara så, men samtidigt anser herr Holland att man sträckt sig så långt som det var möjligt inom lönetaket för att även få råd med Zäta och ett par spelare till.

Enligt uppgift ska Dynamo ha erbjudit Datsyuk 2,5 miljoner dollar skattefritt för säsongen 2005-2006, men det övertrumfades tydligen enkelt av en viss Abramovitch och hans Avangard Omsk. Om jag har förstått saken rätt ska Dynamo ha 10 dagar på sig att försöka matcha Omsks kontrakt.

Några länkar till artiklar om affären från ett Detroitperspektiv

[url=www.mlive.com/redwings/stories/index.ssf?/base/sports-1/112600141541740.xml&coll=1]mlive.com[/url]

[url=www.detnews.com/2005/wings/0509/06/D01-304766.htm]Detroit News[/url]

[url=www.freep.com/sports/redwings/wings6e_20050906.htm]Detroit Free Press[/url]
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Så är det då klart, det som många gissat: Scott Stevens har idag meddelat att han kommer att sluta sin aktiva karriär. Men Devils hoppas att han på något sätt ska kunna finnas kvar inom organisationen.

Kommentera

Sv: Rykteshärvan

Paddan:

En av de bästa "open ice"-tacklarna lägger därmed av. Med glädje minns jag hur han på egen blå sänkte jättebebisen Lindros med en perfekt tackling. Lindros beundrade sin egen dragning medans Stevens smög in från vänsterbacksplats och landade sin vänsta axel mitt i ansiktet på Lindros. Och där låg Lindros och beundrade alla de små söta tecknade pippifåglarna som cirkulerade runt hans skalle.

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: Tydligen ska det finnas någon slags klausul i det kontrakt som Datsyuk skrev med Omsk som ger honom rätt att lämna Ryssland för NHL fram till den 5 oktober.

Att Zäta kommer allt närmare Detriot är väl ett faktum i vilket fall.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: Synd att hjältar lägger av. Den killen kunde tacklas mitt på isen som få andra.
Goda nyheter för två spelare iallafall. Tommy Albelin som hoppas att få bli den äldsta svensken i NHL och Eric "jättebabyn" Lindros som kanske slipper en hjärnskakning till.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Salle: Igår beslutade sig Scott Stevens för att ge upp sin aktiva karriär, idag beräknas Vincent Damphousse meddela att han också avslutar den aktiva karriären som hockeyspelare.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Dream Team: Konstigt, först säger Dynamo att man inte skulle kunna matcha Detroit ifall de skulle ge Datsyuk ett kontrakt värt fem miljoner dollar, några dagar senare väljer man att matcha Omsks kontraktserbjudande till Datsyuk. Detta kontrakt skall tydligen vara värt 6 miljoner dollar.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
Det är inte konstigare än att politrucken Dimitri Dynamo äntligen återfunnit sin försvunna kappsäck med pengar.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Metal Guru: Eller så kom man först inte ihåg var madrassen med pengarna som var reserverade för Ovechkin blev placerad.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Så kom då nästa besked, Al MacInnis har bestämt sig för att det nu känner på alldeles för mycket att skjuta hårt. Med andra ord dags att lägga hockeyklubban på hyllan.

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: Nu har tydligen Detroit lagt ett nytt bud. Ska denna såpa sluta med Datsyuk i NHL trots allt?
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
eltifoso: Tja, jag vet inte. Känns som att ett antal stora koffertar med de där grönfärgade pappren har en stor del i det hela. Att ge nya tidsfrister verkar också populärt bland såna där lirare från gamla öst. Datsyuk har satt söndag som sista dag för besked, då hans kontrakt med Dynamo ännu inte har godkänts av ryska hockeyförbundet.

Nu ryktas det också att Ilya Kovalchuk inte tänker komma tillbaka till Trashers om han inte får ett långt NHL-kontrakt med någonstans i närheten av 7 miljoner dollar per säsong, då harvar han istället runt med Khimik Voskresensk den här säsongen.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: Åh fasen, kanske kan bli ett slgkraftigare ryskt lag i nästa landslagsturnering. Det som de ställde upp med sist var ju beklämmande inte ens Malkin var på isen. Kanske de kan mönstra Morozov-Malkin-Datsyuk-Kovalchuk i Karjala då
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
eltifoso: Tja, det verkar finnas förutsättningar för det i varje fall.

Vad gäller Kovalchuk verkar det allt mer som att han kommer att spela i Ryska Superligan den här säsongen.

Det här är de villkor som Kovalchuk och även Datsyuk måste rätta sig efter om de vill spela NHL-hockey i vinter:

"If Kovalchuk suits up for Khimik, he could later sign and play for the Thrashers this season as long as he does not appear for Khimik or any other Russian club after Oct. 5, the opening evening of the NHL season.


If he does and is later signed by the Thrashers, Kovalchuk would have to clear waivers, and that's a risk the Thrashers would not take. The 41-goal scorer can play for Khimik up to Oct. 5 and then sit out and hope a deal could be worked out with the Thrashers.


If that scenario transpires, the Thrashers would have until Dec. 1 to sign the restricted free agent."

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Så var beslutet definitivt, Mark Messier lägger rören på hyllan efter 25 säsonger i NHL...

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Dream Team: Äntligen får man kanske säga. Han skulle ha slutat för flera år sedan egentligen. Men en epok är över. Hail to Messier.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Dragan 2k:
It was Messier who guaranteed a Game 6 victory in the 1994 Eastern Conference Final when the Rangers were down 3-2 in their series against the rival New Jersey Devils. And it was Messier who scored a natural hat trick to win the game, the series, and eventually the team's first Stanley Cup in 54 years.

Här ett exempel som jag gillar och ett tecken på han körde lead by example i sin ledarstil .. Det är synd man inte kommer få se han mer på isen men åldern börjar ju ta ut sin rätt på han och jag tycker han defenitivt inte gjorde bort sig sina 2 sista säsonger

Jag hoppas verkligen han blir kvar i Rangers organisation eller så kommer han hamna i Oilers organisation , men jag hoppas defenitivt på det första här

Hall of fame nästa
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Inte alla spelare kan tydligen leva på gammla meriter

Steve Thomas och Bryan Marchment har fått tryout kontrakt över Leafs camp , så nu återstå se om dom platsar .. personligen tror jag båda kommer få svårt ta en plats dock
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Var nånstans står det att läsa om vilka spelare repkektive lag har som tryouts på sina camps?
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Dream Team:
Lagen brukar ha campreports och camprosters på sina hemsida , just detta hitta jag av en slump på tsn dock
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Anders Eriksson tryoutar med N.Y Rangers, återstår att se om han får kontrakt.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Peja:
Var har du hittat denna infon då ?
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Har du någon koll på ungefär hur många spelare NHL-lagen brukar vilja ha i sin roster när säsongen drar igång? Med utgångspunkten hos t.ex Hurricanes, med 5 målvakter, 12 backar och 23 forwards lär det väl ska skrapas en hel del på ytan innan man sitter nöjda.

[url=www.carolinahurricanes.com/team/default.asp]här[/url]

[url=www.carolinahurricanes.com/news/news.asp?articleid=1354]och här[/url]
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Dream Team: Gillar Hurriacanes tänkande. Det gäller att ha en bred trupp hör man ofta. Det har Carolina tagit fasta på. Bra.:-)
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Dream Team:
A truppen består av 23 pers varav 20 får vara ombytta , sen brukar dom ju har kontrakterade spelare i farmen tidigare oxå som hade möjlighet plocka in om spelare vart skadade eller inte presterade tillräckligt bra , det fanns ingen gräns för hur många som fick vara i farmen så praktiskt taget hela farmarlaget kunde vara kontrakterade av NHL laget

Dock tror jag trupperna kommer vara avsevärt mindre nu i och med lönetaket , i alla fal dom lagen som har massa stjärnor .. lag som carolina kan ju däremot ha bredare trupper när inte så många storsjärnor
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Dream Team:

Tror det där är lite olika. Jag är ganska säker på att Canadiens kommer ha 47 spelare på sin camp. Som en tumregel kan man kanske säga 40-50 då! :-)
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
henkaaa:
hehe nu såg jag rangers kommer ha 66 spelare på sin camp , det var skapligt med folk det varav 6 målisar
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK:
med andra ord 3 fulla lag som gör upp på campen
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Ron Francis bäste veteran att lägga undan grillorna..

Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Dream Team:

Bäst och bäst
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Dream Team:
bäste vet jag inte men näste iaf
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK:

Oj! Det var riktigt svettigt! Men å andra sidan så kanske det behövs i deras fall! Hahaha
Kommentera

« · 571034 · »