NHL

14673 inlägg · 804 ämnen

SALO TILL VM

« · 80397 Till forumet


SALO TILL VM
Varför ? sållet till VM salo har gjort bort sig en gång det räcker.
Nej övertala Hedberg att komma till VM och stå i mål han är bättre.
Kommentera

Sv: SALO TILL VM
Göran Larsson: Har du ingen som helst koll eller??

1) Salo är så pass bra, att experterna där borta kallar han för världens mest underskattade spelare.. Att du sen väljer att döma honom för den dåliga matchen han gjorde, istället för de kanoninsatser han gjort hela året i NHL och som han spelade mot Kanada och Tjeckien.. Det säger väl allt om dig som analytiker eller?

2) Colorado kan väl inte klassas som oslagbara, de har ju knappast haft någon höjdarsäsong.. Jag håller med om att Foppas kommer att lyfta de aningen, men att han skulle göra någon 6-poängsmatch mellan Drury och Reinprecht är väl knappast troligt...
Kommentera

Sv: SALO TILL VM
Göran Larsson:

Inse Salo kommer att vara en av världens bästa målvakter i många år framöver och det som hände mot vitryssland det kommer han kanske inte glömma på flera år. Jag tycker det är straffet nog. Han gjorde en kanon match mot kanada och tjekien i samma OS. Canada vart Os-mästare. Du vet inte vad du pratar om.
Kommentera

Sv: SALO TILL VM
KentaK: Du ska inte kasta sten i glashus har du själv spelat hockey
eller är du ett stackars betong barn.
Vi som har stått i mål själva vet hur man gör som målvakt.l
Kommentera

Sv: SALO TILL VM
thobbe: Tur att du själv är så djävla duktig som vet allt .
Varför ska man bara lita på att salo kommer att rädda sverige.
Det finns andra som måste få en chans annars kommer flera att göra som Hedberg och hoppa av..
Kommentera

Sv: SALO TILL VM
Göran Larsson:

Bra Göran det är säkert att slänga in Hedberg som inte ens vill vara med, och som dessutom stått i NHLs överlägset formsvagaste lag.. Det är tur att du har stått i kassen själv, så att du håller så fin koll på hur man ska göra..

Men ärligt talat, vad får du alla dumma idéer, hade alla blivit bänkade efter en dålig match i stora sammanhang så hade spelare som Forsberg och Sedinarna aldrig va något idag...
Kommentera

Sv: SALO TILL VM
KentaK: Sedinarna lever dom än man hör ju aldrig nått om dom.
Ska du snack så lär dig stava rätt först.vad får du alla dumma ideer.nej nej.fel fel.var får du alla dumma ideer i från, så heter det.
Nej nu orkar jag inte snacka skit med dig .
Kommentera

Sv: SALO TILL VM
Göran Larsson:Liksom det är bara att inse att Salo är en av Världens bästa målvakter utan tvekan.I OS var han ju jävligt bra om man inte tänker på Vitrysslands 4-3 mål!Och varför vill du ha Johan Hedberg för?Han har inte varit bra i NHL!
Kommentera

Sv: SALO TILL VM
Göran Larsson: Det har jag inte sakt att jag vet allt. En målvakt ÄR inte hela laget. Så man ska vara glad att salo kommer att spela med landslaget igen för du måste erkänna att han är bra. Du är även rätt att man ska ge andra chans i landslaget.
Kommentera

Sv: SALO TILL VM
Göran Larsson:
Blev det lite pinsamt när du skulle motivera varför du ville ha Hedberg istället för Salo eller???

Bara för att det inte finns nån resonlig anledning...
Kommentera

Sv: SALO TILL VM
KentaK: Nej det är inte pinsamt,Men varför kan man inte låta någon annan få chansen?.
Vad gör man om salo skulle avböja?,Jag har inte sagt att han är värdelös.Men man måste låta andra få prova annars tröttnar dom för att bara sitta på bänken är inte kul.
Kommentera

Sv: SALO TILL VM
Göran Larsson: Salo är Sveriges bäste målvakt någonsin, att han gjorde EN dålig match i OS spelar ingen roll, han har ALDRIG tackat nej till landslaget. Bara det är anledning nog att låta han stå, han ser det som en stor ära att spela för sitt land oavsett om han känner sig sliten "mentalt" som vår andre NHL-målis uttryckte sig. Nej att skylla NHL fiaskot på Salo är fel, hade utespelarna hållt normal standard så hade Tre Kronor vunnit iaf, man ska tänka på att alla andra "topplag" i OS gjorde minst 7 mål på Vitryssland så skyll inte på Salo. Han är en äkta hjälte i mina ögon med sin sanslösa inställning till hockey, landslag och livet i sig, han och Sudden är dom ultimata spelarna i ett svenskt landslag. Men jag hoppas verkligen att Sundin INTE kommer till VM i år utan att han får uppleva en final och kämpa sig till en Stanley Cup ring, ingan annan svensk är mer värd en sån. Jag kan förresten rekomendera en länk om Sundins storhet www.nhl.com/cupcrazy2002/seriesd/sundin041802.shtml Därimot så vore Näslund ett härligt tillskott tillsammans med Öhlund och Sedinarna.
Kommentera

Sv: SALO TILL VM
Jag tycker att det är jätte bra att Salo kommer till VM. Jag tycker att det är så fel att det är så många som skyller OS fiaskot på Salo. Ett lag består inte bara utav en målvakt!!! Och när hans familj och släkt blir trakaserade så har det värkligen gott förlångt!!!
Det är så fel för efter OS så skrev tidningarna en massa skit och skyllde på Salo. OM han skulle bli hjälte i VM då kommer det plötsligt stå så mycket bra om honom!!

Någon som håller med??
Kommentera

Sv: SALO TILL VM
Göran Larsson: Vad det verkar lätt att reta sig på dig då!
Kommentera

« · 80397