NHL

14673 inlägg · 804 ämnen

Seriefinal

« · 73742 Till forumet


Seriefinal
Det är seriefinal i East i natt mellan Bruins och krislaget Flyers. Kommer bli en intressant match, synd bara att den inte går på tv. Flyers har stora skadeproblem och har förlorat de tre senaste matcherna. Det är första gången under Bill Barbers ledning som laget förlorat mer än två raka matcher. Supportrarna är förståeligt nog i uppror igen...
Kommentera

Sv: Seriefinal
Det kommer att vara fyra raka förluster efter ikväll....

Boston är största outsidern i år, brevid Sharks..

Dom lagen kan skrälla nåt fruktansvärt i Slutspelet, även om inte Bruins skulle skrälla från sin tabellposition.. Men med laget på pappret som inte är värsting starkt...
Kommentera

Sv: Seriefinal
LIV FÅÅÅR INTE ÅKA TE DETROIT!! *SNYFTAR*
Kommentera

Sv: Seriefinal
Då kommer han till ett lag som är bättre och han kan utvecklas till en av världens bästa målvakter hoppas det iaf.
Kommentera

Sv: Seriefinal
Nej, eftersom Detroit har rättigheterna till han så kommer han inte komma till nåt annat lag, iaf inte bättre.. och iaf inte i NHL..

Men det är många målvakter och spelare överhuvudtaget som tar den långa vägen in i NHL.. Salo och Hedberg är ju två exempel, Lill-Honken ännu ett, även om han inte är ordinarie än så är det väl bara ett par år till Richter lägger plocken på hyllan.. Och den där Blackburn ser inte vidare stabil ut..

Men varför fick inte Liv nåt kontrakt från Detroit, han måste ju va tillräckligt bra iaf...
Kommentera

Sv: Seriefinal
Blackburn är ju bara 18 år.. han är väl ändå en ganska stor talang. Hur många målvakter har stått i NHL när de är 18? ge han nått år så har inte Lill-Honken nått o säga till om där..

men du har alldeles rätt i att Boston är en stor outsider iår med bra chans.. Man har dock inte ett så svagt lag, Spelare som Samsonov (en av Ryssarnas bästa i OS), Guerin (En pålitlig målskytt, en av USA's bästa i OS), Rolston (gör ett enormt jobb i Boston) och Thornton (har stor kapacitet, har förmodligen inte fått ut allt men är redan nu väldigt bra).. för att nämna några, är inga duvungar. Kanske lite bortglömda bara.. jag tror att Boston tar hem det iår! Bourque skulle stannat i New England och spelat ett år till så hade han fått vinna det HEMMA! Patriots visade vägen genom att vinna Super Bowl.. Efter lång väntan vinner Boston igen :)
Kommentera

Sv: Seriefinal
Jo det är sant, om Blackburn.. Men han är ändå väl darrig och ojämn i mitt tycke..

Samsonov, Guerin, Rolston och Thornton är alla spelare som jag tycker är väldans underskattade! Först i år börjar amerikanska journalisterna få upp ögonen för det jobb som Rolston ALLTID har gjort i alla lag han varit..

Men Thornton har ju helt klart tagit ett steg till i år och är på väg att bli en ny Gretzky... Han har dessutom storleken som behövs för att lyckas i dagens NHL något som Samsonov saknar, och bara därför brukar sågas av amerikanerna..

Men Boston är helt klart årets överraskning, och ändå outsider..
Kommentera

Sv: Seriefinal
Pittsburgh krossar alla....
Kommentera

Sv: Seriefinal
Dom tycker väl inte att det är nån ideé att plocka över
honom innan han kan konkurera på allvar om andra platsen bland målvakterna . Vilket är mycket bra så borde fler klubbar göra, sluta plocka över Spelare för att skicka dom till farmarligorna dom borde istället låna ut dom till klubbarna dom spelade i innan Nhl.

Nån som vet nåt om det gällande nhl avtalet? Ersätting mm ?
Kommentera

Sv: Seriefinal
Eh... miftjejen....


Pittsburgh krossas av alla......

tom årets strykgäng Florida dängde dom inatt 3-2
Kommentera

Sv: Seriefinal
Fuckup: Exakt vad är det som säger att spelare gynnas bättre av spel i Elitserien jämfört med AHL? När det gäller målvakter skulle jag snarare påstå att det missgynnar deras utveckling att vara kvar Sverige. AHL är mer likt NHL, med mycket spel runt kassen och många skott. Dessutom har de flesta svenskar en övertro på Elitserien. Det är inte ens Europas bästa liga...

Nu bär det av till Karlstad för min del. Dock inte på grund av hockeyn, utan det är Högskole-SM i innebandy och fester lockar. Så ni får klara er utan mig tills på måndag. :-)
Kommentera

Sv: Seriefinal
håller med Da Beezer, det är helt klart bra med farmarligor för målvakterna...

Jag vet inte hur det är med ersättning för spelare som sticker över, jag tror dock inte att det är några större summor att tala över, då skulle väl inte spelarna försvinna som dom gör nu...

tänk vilken elitserie det skulle vara om alla farmarlagsspelare kom hem igen, och sen plockades in i NHL när de behövs/duger...
Det skulle gynna hockeyn i längden tror jag..
Kommentera

Sv: Seriefinal
Tycker endå att Pittsburgh äää bäst i NHL! därefter Ditroit.... *hur de nu stavas*
Kommentera

Sv: Seriefinal
Detroit stavades de visst...
Kommentera

Sv: Seriefinal
Devils mot Bruins kl. 9 ikväll på canal +..

Tips: 2 - 4
Kommentera

Sv: Seriefinal
Nej, det är bättre om Detroit krossar alla!!!
Kommentera

« · 73742