NHL

14717 inlägg · 804 ämnen

Silly Season 07-08

« · 890989 · » Till forumet

Sv: Silly Season 07-08
Anaheim Ducks har signat en kille som redan hade vingar. Mathieu Schneider, har kommit överens med klubben om ett tvåårskontrakt.
Kommentera

...och Flyers fortsätter att spendera, tydligen är man nära ett kontrakt med Brian Rafalski. Och som man sade på TSN tidigare ikväll "He is looking for Timonen money", vilket skulle betyda någonstans runt 8 miljoner per säsong.
Kommentera

Paddan: Värvningen av Schneider visar nog vad Niedermayer har för framtidsplaner...
Kommentera

Briere verkar på gång till Philla..
Kommentera

yaqop:

..och slå blev det, 8 års kontrakt värt $52 mille
Kommentera

Rafalski till Detroit för ersätta Schneider .. 5 år för 30 mille
Kommentera

WarhawK: Och Gomez till Rangers. Intressant Nyllet!
Kommentera

Alla: Mycket roligt att se att ni har koll på alla signingar som görs. En liten önskan i all vänlighet, försök att bifoga länkar till de nyheter ni lägger in.
Kommentera

Jag lägger in länken till trackern här ovanför. Men lägg gärna in länkar till andra sidor ändå. Blir riktigt roligt att se i morgon bitti och man kommer ha massor med roligt att läsa på jobbet i morgon. ;-)
Kommentera

Poffa: Gomez till Rangers, verkar tydligen vara lika klart som Tärnström till MoDo...

Jag låter Spector göra grovjobbet och länka vidare.
Kommentera

yaqop: I den här takten som Flyers shoppar så måste man sikta på att hamna någonstans runt 55 miljoner, eller så känns det bara som så.

Än så länge har Avs, som räknat med att lägga ungefär 17 miljoner på free agents hållit sig ganska lugna, men man borde väl ha varit ett av lagen som gett Drury ett kontraktsförslag.
Kommentera

Paddan: Med tanke på att de gjorde även Brieres kontrakt framtungt tyder väl på att de är färdiga nu.

Det intressanta med Avs är att de med Stastny och Sakic redan har centrar för de två första formationerna. Det sätter frågetecken både för Foppa och Drury. Smyth kanske vore något för dem?
Kommentera

Wayne Gresky: Smyth skulle ju inte vara helt fel, de satt och spånade på TSN och någon i studion sade att om han vore GM för Avs så skulle han ringa upp Smyth och Drury och säga åt de båda att de skall göra sig beredda att spela tillsammans i Colorado kommande säsong, eller att man låter Joe Sakic ringa upp och försöka övertala Smyth att signa med klubben.
Kommentera

Frågan är dock hur man gör med Svatos, hans senaste säsong var ju inte direkt strålande och han hade många småskador, men jag skulle vilja att man förnyar kontraktet i varje fall ett år till med honom. Tycker han borde ha potential till att kunna bli en en-poäng-per-match spelare.
Kommentera

Paddan: Skicka honom till MoDo, jag tror han skulle funka med #21 i förstakedjan.
Kommentera

Paddan:

Jag tycker också absolut att man bör behålla Svatos. Trots att han inte riktigt levererade vad man hoppats denna säsong så bör han få chansen att visa vad han kan även nästa säsong, förhoppningsvis en skadefri sådan
Kommentera

WarhawK: Kariya till St Louis, Smyth och Hannan till Colorado.

Nu vänds väl blickarna mot Nylander och Forsberg, för det är inte många andra kvar...
Kommentera

Wayne Gresky: Ta bort Nylander från den listan, Oilers nästa!
Kommentera

Rangers ser intressanta ut. Bra målvakt, bra centrar, rutin, några yttrar av klass och "grit" med Avery i spetsen. Får de ihop försvaret så kan det nog gå bra nästa säsong. Kontrakten till Gomez och Drury kändes med spelarnas ålder dessutom rimligare i längd än de Philly givit sina nyförvärv.

Hur mycket cap space har Rangers kvar? Lundqvist är ju RFA nu. De gör nog klokast i att få honom att krita på innan de signar Shanahan, annars skulle det kunna vara läge för ett offer sheet från låt oss säga LA som inte haft någon större lycka på FA-marknaden.
Kommentera

Wayne Gresky: Sydor och Sykora till Penguins. Ser också intressanta ut!
Kommentera

Wayne Gresky: Känns som $tranger$ inte har CAP nog för att göra ngt åt lunkan, Shanny och samtidigt försvaret.
Kommentera

Jesper Jonsson: Flyers och Oilers är i bytartagen. Joffrey Lupul och Jason Smith till Flyers i utbyte mot Geoff Sanderson och Joni Pitkänen.

Joffrey Lupul hade ju ingen vidare säsong ifjol, så man får hoppas att han går bättre i Flyers. Samtidigt så har jag svårt att se varför Flyers tradar bort en poängproducerande Pitkänen för en extremdefensiv spelare, låt vara att han är en bra fysisk back.
Kommentera

Wayne Gresky:

Trevligt med Nyllet till Edmonton.
Kommentera

Paddan: Pitkänen hade kört fast i Philadelphia, Lopul i Oilers. Joni passade tydligen inte riktigt in i Phillys omklädningsrum. Hans kontrakt har gått ut och Flyers vågade inte vänta och se vad det skulle krävas i lön att behålla honom. Rykten gjorde dessutom gällande att han drogs med skadeproblem under större delen av fjolårssäsongen. I och med värvningen av Timonen gick han att avvara. I Lopul får man en lovande offensiv spelare som med lite flyt kan gå in i förstakedjan med Briere och Gagne. Traden är ju Lupul mot Pitkänen, Sanderson och Smith är bara småbitar för att jämna ut det hela. Några anledningar där...
Kommentera

Paddan: Flyers följer sin vana att skeppa backar som tror de är ngt.
Niinimaa gick väl samma väg för ngt år sen.
Kim smet ut innan han tradades.

och så nu Joni.

Hade bara blivit dyrt bråka lön med honom
Och en ny Lidas är han ju redan. Dvs kass i egen zon och vild framåt
Kommentera

mattias - 74: Trevligare i Washington som han nyss signat för. ;)
Kommentera

Hawerchuk:

Va fan då * morr *

Får man göra så =)
Kommentera

Hawerchuk: Haha! ska ta en koll på vad lirarna på HFBoards säger om det. Oilers-folket var ju lyriskt över Nyllet, men rädda för att han skulle signa för någon annan...
Kommentera

Wayne Gresky:

Ja jag var så glad för ett ögonblick !!
Kommentera

Wayne Gresky: HF är lite kinkigt just nu. Men har du tur så se länk.
Kommentera

Hawerchuk: Känns som om den här free agent-hysterin knäckte sajten...
Kommentera

mattias - 74: Jaså, hatar du Edmonton eller?
Kommentera

Wayne Gresky: nej han håller på dom stenhårt
Kommentera

Jesper Jonsson:
Det visar hur dålig koll du har på Rags capläge jag kommit fram till har har 8-12 mille kvar och detta är ett citat från tsns krönikör Bob McKenzie :
"Bob McKenzie

7/2/2007 12:58:30 AM

Everybody is saying the New York Rangers spent so much money on Scott Gomez and Chris Drury that maybe there is not enough money for Brendan Shanahan. Think again.

The Rangers have lots of room under the salary cap right now. They are sitting by our count at around $37 to $38 million in salary committed to next season. They still have to sign Shanahan - likely around $4 or $5 million - as well as restricted free agent goaltender Henrik Lundqvist and forward Sean Avery. After that, they are pretty much done. There is plenty of money to get those three signed - between $12 and $13 million to take care of Shanahan, Lundqvist and Avery.

This is good shopping by the Rangers. Not only do they get those top two centres in their lineup, but they also managed to bring back everybody that they wanted to bring back. "
Kommentera

WarhawK: Jag skulle ändå gissa att de vill knyta upp Henke först. För att slippa hamna i en situation där ett offer sheet från någon annan klubb på 7M$/år kan ställa till det.
Kommentera

Wayne Gresky:
Tror du verkligen några så desperata att beredda offra 4 st 1:a val i dom kommande drafterna då ?
Kommentera

WarhawK: Det äör väl en befogad fråga. Speciellt med tanke på att draften 2009 ser så bra ut. Det känns som om klubbarna kommer att hålla hårdare i sina picks det året.
Kommentera

Wayne Gresky:
Dom säger ju även att kommande draft inte lika tunn som den som var heller dock har jag inge koll på yngre förmågorna så man får lite till det krönikörerna skriver där
Kommentera

WarhawK: Dock återstår det faktum att det är ganska svårt att drafta sig till en riktigt bra målvakt. I efterhand skulle de flesta välja en supermålvakt framför en superstjärna ute på plan. Brodeur gick som nr 20, Kiprussoff som 116, Hasek som 207. (Det sista valet antagligen påverkat av svårigheterna att få över spelare från det gamla östblocket.)
Kommentera

Wayne Gresky:
Ja det alltid svårt drafta en superstjärna ju oavsett plats spelare på om inte en Crossby eller Ovechkin som har sånna talanger att knappt kan misslyckas .. självklart vill jag Lunkan ska vara kvar men har ju även fler talangfulla målvakter i Montoya och Holt som kan kliva fram i framtiden .. men som sagt förhoppningsvis är det ingen som vågar lägga en offersheet nu med tanke på vad det skulle kosta så rangers kan signa Lunkan , Avery och Shanny i lugn och ro nu
Kommentera

WarhawK: Kan man lämna offer sheets till farmarlagsspelare? Montoyas kontrakt går ju ut nästa år och då skulle ju en konkurrent ute efter en målvakt ge ett bud som gör att Rangers inte har råd med två målvakter med hög lön.
Kommentera

Wayne Gresky:
Ja det måste man ju kunna , men eftersom han skulle ses som en rookie fortfarande lär väll vara en maxgräns han får tjäna .. sen tror jag lagen hellre skulle välja en målvakt som har störra chans konkurera om en plats direkt , iofs kan säkert Montoya det oxå men saknar ju erfarenhet från NHL .. lämnar man ett offersheet värt under 775k / år så tror jag inte laget behöver lämna ifrån sig ett draftval som kompensation heller dock tyckte jag mig läsa nånstans
Kommentera

WarhawK: Där ser man
Men jag räknar ju iofs med att de killarna äter upp rätt mycket.

Dessutom påstod jag ju att de inte skulle kunna stärka backsidan efteråt och där verkar ju Bob (och du?) kanske hålla med.
Kommentera

Jesper Jonsson:
Ja backsidan blir nog ganska orört det måste jag hålla med om , bara hoppas Marc Staal kan ta steget upp och prestera lika bra som sina bröder .. annars måste det nog till nå trade av nå slag för ta in en back , med tanke på hur många centrar har kanske tradar rättigheterna till Prucha eller signar han låter han spela winger
Kommentera

WarhawK: Innan free agent-hysterin satte igång florerade ju ett rykte om Montoya mot Jovanovski. Nu finns det inte utrymme för en sån deal längre. Annars är nog denne Montoya den starkaste spelbrickan Rangers har, när det gäller Prucha så nämner de ju inte ens honom när det gäller vilka spelare de vill förlänga med.
Kommentera

Wayne Gresky:
Prucha hade ett lite sämre andra år i ligan om man jämför med sin rookie säsong tror nog dom avaktar med han tills ser hur mycket kvar upp till taket efter signat Lunkan och Avery och ev Shanny
Kommentera

WarhawK: Intressant, förvåningen verkar vara stor över att Nylander tvärvände och skrev på för Caps istället för Oilers. Kevin Lowe är tydligen så sur att han vägrat att uttala sig överhuvudtaget om affären för media, inte ens Edmontontidningarna har fått något uttalande från honom. Eller har man i Oilers helt enkelt varit för snabba i vändningarna att basunera ut en affär som inte på långa vägar var klar bara för att inte se ut som en av förlorarna under Free Agent perioden.
Kommentera

WarhawK: Prucha skall ju spela i Luleå. Har du inte hört det? :)
Kommentera

Jesper Jonsson:
hehe jaså det säger du .. det måste jag missat
Kommentera

« · 890989 · »