nu i dessa silly season tider - både beträffande NHL och Elitserien vad är det för deadlines som gäller framöver. Den 15/7 är någon. Finns det flera? Och vad gäller dessa deadlines? Finns det något transferfönster om man vill kalla det för det som kommer?
Warhawk? Poffa? Känns som information ni bara längtar efter att få dela med er av.
"Jack Birch, the team's director of hockey operations, said the Panthers have accepted an invitation from the New York Rangers to play in the first NHL-sanctioned game on the island.
The exhibition game, to be played in San Juan's new 18,000-seat arena, would be played Sept. 23.
''The game hasn't been confirmed yet, but we're hoping this all gets done by the end of the week,'' Birch said in a telephone interview Tuesday. ``It's definitely on the books. We accepted the invitation. All the details have to be worked out. I think it will be neat to play a game there.''
The Panthers preseason schedule hasn't been released yet, but the team is used to playing in non-NHL markets. Last year, the Panthers played Minnesota at the University of North Dakota."
WarhawK: Poti till Islanders. Rangers mest utbuade spelare gör vad jag han kan för att samla populäritetspoäng.
Spännande att se vem som blir mest utbuad i laget kommande säsong istället? Weekes vann över fansen i slutet av säsongen. Jag tror att Tutin kan bli en "favorit", han gav bort pucken lite för ofta för sitt eget bästa.
WarhawK: Så har då en sån där fin trevägstrade ägt rum mellan San José, Chicago och Ottawa. För mig låter det egendomligt att Havlat bara ville skriva ett ettårskontrakt med Senators men utan tvekan skrev på ett treårskontrakt med Blackhawks. Brukar väl snarare vara tvärtom vad gäller önskeklubbadresser.
Gives up | Gets | |
Mark Bell, Michal Barinka, 2nd-round pick (2008) | Martin Havlat, Bryan Smolinski | |
Martin Havlat, Bryan Smolinski | Tom Preissing, Josh Hennessy, Michal Barinka, 2nd-round pick (2008) | |
Tom Preissing, Josh Hennessy | Mark Bell |
Jo jag tror nog det blir en lönesänkning för han eller en ganska liknande lön .. kan ju bli nå lag som får något ryck nu ju när marknaden börjar tunnas ut