Off-topic så det förslår, men jag har varken tid eller lust (mit under brinnande VM-semifinal) att söka reda på någon passande tråd, eller starta någon ny.
Det handlar om en efterlysning på en spelare. Denne spelare, en kanadick har jag för mig, härjade i rinkarna i början av -80-talet, och lirade gissningsvis i klubbar som Edmonton eller Calgary. Montreal kan det ha varit med, för den delen. I vilket fall så iklädde sig denne herre ett gigantiskt rött hår med tillhörande skägg. Är det någon som har en susning om vem jag söker?
Dream Team: Kan det vara Lanny McDonald, som förresten florerade i en hjälmdiskussion i MoDo-GB:n för några veckor sedan, som du menade.
[url=images.google.se/images?sourceid=navclient&hl=sv&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2005-49,GGLG:sv&q=Lanny%20McDonald&sa=N&tab=wi]Google Images 1:a sida på Lanny MvDonald[/url]
Deas: Lite rykten i ryktesfloden
*defenceman Ed Jovanovski is "very interested" in playing for the Florida Panthers
*For the second straight year, goalie Roberto Luongo is expected to take Florida GM Mike Keenan to arbitration.Trading Luongo would certainly free up the needed money to sign Jovo
*The third hot rumour has unrestricted free agent defenceman Wade Redden going to the Anaheim Mighty Ducks.
*The fourth hot rumour is out of Buffalo, where the Sabres currently have only three players under contract. Word has it the team can't afford to re-sign unrestricted free agent defencemen Teppo Numminen and Jay McKee, either of whom would look just fine in a Canucks jersey
*The sixth hot rumour comes from New Jersey, where unrestricted free agent Patrik Elias wants a raise from $4.2 million per season. Word has it the Devils have said no, but the New York Rangers are saying yes.
Deas: Jo, det är nog ingen storoddsare, antar jag, att Chara får byta klubbadress.
Glömde ju ett rykte, märkte jag...
"The fifth hot rumour is out of Dallas. The Stars are said to be shopping goalie Marty Turco and have already talked to Vancouver, Toronto and the Tampa Bay Lightning. Trouble is, Turco had another playoff meltdown this spring and has three years left at $3.16-million per."
Enligt en artikel i Ottawa Sun är Rangers intresserade av att kontraktera Chara, om han nu blir tillgänglig på transfermarknaden.
NY Post säger dock det eventuella kontraktsbeloppet som nämndes i artikeln var alltför högt.
"Contrary to reports out of Ottawa likely placed to increase Zdeno Chara’s bargaining power, the Rangers have no intention whatsoever of offering the mammoth defenseman a number even close to $8 million per season when the free agent market opens July 1, Slap Shots has learned.
The Rangers will check on Chara - if he’ll take $5.5 million, he’s in - but they now are believed poised to pursue a free-agent Plan B."
Teemu Selänne har skrivit ett ettårskontrakt med Anaheim. Kontraktet är värt 1 miljon dollar.
henkaaa: Hehe, det är tur att vissa läser igenom texten man länkat till när jag själv tydligen inte läst den särskilt noga.
Sportsnet hade dock den nya lönen för Selänne.
"Selanne signed a $3.75 million US, one-year contract on Tuesday to return to the Anaheim Mighty Ducks, a team he says is ready to contend for a Stanley Cup. The deal also includes some bonus clauses."
Ulf Dahlén byter jobb inom Dallas Stars organisation, hans nya position blir som assistant coach i Dallas Stars.
ESPN spekulerar t,ex i att Alfredsson tradas av Ottawa.
"Whomever owner Eugene Melnyk tabs as the man to rebuild from the latest debacle, the challenge will be in moving captain Alfredsson. Expensive at close to $5 million a season, but extremely marketable given his skills, Alfredsson's résumé is marred by nine straight seasons of playoff disappointment. For the good of both Alfredsson and the organization, it's time for a change. To keep him is to keep a constant reminder of unfulfilled promise."
Se länktips för hela artikeln angående Ottawa's framtid.