NHL

14698 inlägg · 804 ämnen

Stanley Cup 2009

« · 1159533 · » Till forumet

Sv: Stanley Cup 2009
Match 4 mellan Pens och Caps.

3-1 till Pittsburgh efter första perren,men samtalsämnet kommer garanterat vara Ovechkins knee to knee-tacikling i förstaperioden  på Gonchar som inte setts till i andra perioden.

Kommentera

Game 3 mellan Penguins och Caps är inte lika underhållande som match 2 var,men en hyfsad match är det.
1-1 just nu efter mål av Ovechkin och Fedotenko.
Varlamov är grym ikväll igen.

4 min kvar av andra,kan bli en lååååång natt;)
Kommentera

Bissett19:

Ovehckins sista mål är otroligt vackert..
Kommentera

Salle:

Vilken jävla match det var inatt mellan Capitals och Penguins,jösses den innehöll det mesta.
Varsitt hattrick av Ovechkin och Crosby,men Oveckins hattrick blev matchavgörande.
Extra tungt för Pittsburgh då man fick Letang skadad efter en tackling från Mike Green...
Kommentera

Fast det är Marchant som får målet. Tyckte först det såg ut som om den ändrade riktning på Niedermayers klubba men den gick visst rakt in.
Kommentera

Det blev bara 75 sekunders spel av 3:e OT innan Ducks avgör. Niedermayer styr med klubbskaftet in en puck från Marchant.

ZZZ:a nu!

Kommentera

Wayne Gresky: På tal om målsinne... Så nära men ändå så långt borta unge herr Ericksson var att bli hjälte i slutsekunderna på en underbar stoppsladd och passning från Datsyuk.
Kommentera

Hawerchuk:Jag tycker Helm har varit duktig. Han måste ha världens sämsta målsinne med tanke på hur myckey chanser han skapar.

Kommentatorn är annars ett föredöme, vilken inlevelse!
Kommentera

Poffa: 1½ extraperiod nu och Detroit leder OT-skotten med 23-9...
Kommentera

Wayne Gresky: Samuelsson är lite av en favorit. Han är en lock för nästa års OS-lag. Tillsammans med varenda ordinarie jävel från Sverige i Red Wings.

Det känns som att de tar det här.
Kommentera

Wayne Gresky: Skit också. Jag får väl hålla löftet jag gav mig själv. Njut av hockeyn, ni som får.
Kommentera

Poffa: God natt! :)
Kommentera

Wayne Gresky: Avgör de inte inom 10 spelade i första OT-perioden får jag ge mig, oavsett hur bra matchen är. Taxi-jäveln hämtar mig 05.00 i morgon bitti.

Rätt bra match, så här långt. Anaheim visar att de trots en medioker säsong verkligen är ett bra lag. Först slår man ut San José och nu pressar man Detroit för andra matchen i rad.

Kommentera

...och så gick det med att gå och lägga sig tidigt.
Kommentera

Wayne Gresky: Bra DJ i Detroit.
Kommentera

Wayne Gresky: Och där kom 2-2.
Kommentera

mattias - 74: Ja det är tur att man har ESPN så man kan se det hela i någorlunda i realtid och dessutom med bra kommentatorer.

Kronwall tacklar väldigt orent väldigt ofta, det känns som om det bara är en tidsfråga innan han skadar någon allvarligt.
Kommentera

Wayne Gresky:

Kvitterat genom Getzlaf
Kommentera

Vilket fluke goal!

Barcelonaklass på fotarbetet.
Kommentera

mattias - 74:

Ja och då undrade jag varför du höll på Rangers och inte Caps :)
Kommentera

87bth01:

Jag håller på Edmonton helt rätt.

Att jag höll på Rangers igår var mer för att jag bara skulle hålla på nån liksom när det var TV match och allt :)
Kommentera

mattias - 74:

Hur du kan hålla på Rangers i den finalserien är en gåta för mig - vad jag vill minnas är det Edmonton som är ditt lag?

Caps har världens bästa ishockeyspelare och de spelar en ishockey med mångdubbelt större underhållningsvärde än slöa Rangers. Som oberoende åskådare sen Flyers åkte ut föredrar jag The Ovechkin Show alla dagar i veckan.

Det enda argumentet till varför du skulle hålla på Rangers är att Caps har en ex-brynäsare i laget. ;)
Kommentera

mattias - 74:

Äääh,Caps skojar ju med Rangers.
1-5 nu:)
Kommentera

mattias - 74:

Halvtungt just nu, 1-4...
Kommentera

Bissett19:

Go Rangers!
Kommentera

Bissett19: JAAAAAAAAAAAA
Kommentera

ante08:

O Pens har vänt,Gonchar gör 4-3.
Kommentera

Bissett19: ska visst vara 3-3 nu kom det före paus vilan eller ligger Canal plus efter.
Kommentera

Paddan:

Skönt att inte Timander blir ensam som skogshuggare då;)
Kommentera

Bissett19: "Underbart o se en hel arena med 21600 iklätt orange"

Vänta bara, till hösten blir det 7600 åskådare iklädda röda flanellskjortor i Swedbank Arena...
Kommentera

Poffa:

Underbar match.
Just nu känns det som Pens är på väg ifatt.
Kommentera

Bissett19: Men det är fortfarande en otroligt rolig match med en hel del känslor inblandade. Har varit ett råkurr samt en rejäl skärmytsling i samband med ett av målen.
Kommentera

Nu är det match igen.

Flyers 3-0 har nu blivit 3-2,dryga 13 minuter kvar.
Kommentera

Poffa:

Verkligen,o nu kör dem highlights på nattens match mellan Caps-Rangers,Ovies 4-0 är riktig Hockeyporr;)
Kan knappt bärga mej till 20.00 imorrn....
Kommentera

Bissett19: Det är en härlig match. Bra tempo och en helt galen publik. Sedan gråter jag inte över att Flyers leder, heller.
Kommentera

Flyers-Pittsburgh 2-0 just nu.
Underbart o se en hel arena med 21600 iklätt orange.
Kommentera

Poffa:

OK!
Kommentera

Frisco: Helt rätt.

mattias-74: Boston kommer få möta det sämst placerade laget i Eastern, av de tre övriga som vinner sina Eastern Conference Quarter Finals. Skulle Rangers vinna sin serie är det Boston - New York Rangers i nästa omgång. De enda de inte kan få möta är Capitals och Devils.

Kommentera

Frisco:

Ok jag är så dålig på det där med ödt väst och conferencer !
Kommentera

mattias - 74: Nää.

Boston spelar i Eastern och de andra i Western. De kan inte mötas förrän i final.
Kommentera

Salle:

Boston som 2:a lag klar för vidare spel i Stanley Cup.

Vilka får Boston möta nu? Är det vinnaren mellan calgary - Chicago?
Kommentera

JimmyH: Jag trodde att du menade att det inte var så. Därför klankade jag på dit "bevis".

Men jag inser nu vad du menade. Sorry för den.
Jag skyller solen och värmen på balkongen för det hjärnsläppet.
Kommentera

Salle: Ja.
Kommentera

JimmyH: Men då ligger ju ESPN före Canal+...
Kommentera

Poffa: Det är inte alltid klockrent att ESPN ligger lite före. När jag följde den första matchen mellan Chicago-Calgary så gick den till sudden och i pausen till sudden så tittade jag på en annan match som gick parallellt på ESPN, tror det kan ha varit Vancouver. Hur som helst så slinker de in där och berättar att Martin Havlat har avgjort för Chicago redan innan sudden-perioden hade börjat på Canal+...
Kommentera

Poffa:

Vancouver vann även bortamatchen mot St Louis och har 3 - 0 i matcher. Anaheim slog San Jose borde med 3 - 2 och Devils vann efter förlängning mot Carolina.
Kommentera

6-3 och nu kan man gå och lägga sig en timme, innan det är dags för St Louis - Vancouver.
Kommentera

Gidde: Att C+ alltid varit ett antal minuter efter har man märkt då man följt live-scoringen via Internet. Matchen kan ha börjat där, men på C+ läser de fortfarande laguppställningarna.
Kommentera

Gidde: Jo, de sänder med lägre bandbredd. Och där reducerade Malkin.
Kommentera

Gidde:

Mycket sämre bild dock, åtminstone hos mig...
Kommentera

« · 1159533 · »