NHL

14698 inlägg · 804 ämnen

Stanley Cup 2009

« · 1152535 Till forumet

Stanley Cup 2009
Boston - Montreal
Washington - New York Rangers
New Jersey - Carolina
Pittsburgh - Philadelphia
San Jose - Anaheim
Detroit - Columbus
Vancouver - St Louis
Chicago - Calgary

Tips någon ?
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2009
Boston - Montreal 4-2
Washington - New York Rangers 4-2
New Jersey - Carolina 4-3
Pittsburgh - Philadelphia 4-2
San Jose - Anaheim 4-1
Detroit - Columbus 4-2
Vancouver - St Louis 4-2
Chicago - Calgary 4-3

Lite tråkigt tips, då jag tippar att alla toppseedade går vidare, men det känns troligt. Carolina är dock en riktig Dark Horse, bra form på sistone och man har verkligen höjt sig sedan Eric Cole återvände.
Kommentera

Hence:

eftersom inte mitt Edmonton mäktade med att ta sig till slutspel så har jag ingen favorit själv men hoppas Sundin kan få titeln nu men det är knappast troligt. Boston går nog långt.
Kommentera

mattias - 74: Jag tror att San José tyvärr för Suddens del går hela vägen på den västra sidan. De kan mycket väl få möta Boston i finalen.
Kommentera

Bruins - Canadiens 4-1
Capitals - Rangers 4-3
Devils - Hurricanes 4-1
Penguins - Flyers 3-4
Sharks - Ducks 4-1
Red Wings - Bluejackets 4-0
Canucks - Blues 4-1
Blackhawks - Flames 2-4
Kommentera

87bth01:

Bruins - Canadiens 4-1
Capitals - Rangers 4-2
Devils - Hurricanes 4-1
Penguins - Flyers 2-4
Sharks - Ducks 4-2
Red Wings - Bluejackets 4-2
Canucks - Blues 4-2
Blackhawks - Flames 3 - 4
Kommentera

mattias - 74:

Boston - Montreal 4-3
Washington - New York Rangers 3-4
New Jersey - Carolina 2-4
Pittsburgh - Philadelphia 3-4
San Jose - Anaheim 4-3
Detroit - Columbus 4-2
Vancouver - St Louis 2-4
Chicago - Calgary 4-3
Kommentera

WarhawK:

Tippas du Rangers, det var ytterst oväntat :)
Kommentera

mattias - 74:
inte direkt men anser caps har för dåliga målvakter och rangers spelat slutspels hockey stuk på sina matcher ungefär hela säsongen , dock måste dom nog få fart på PP spelet för ska lyckas för kan bli jobbigt även bra defensiv och grymt boxplay
Kommentera

WarhawK:

Sannolikheten att vi får se en/flera svenska Stanley Cup-mästare i vår måste iaf bedömas som god.

Boston (1)
PJ Axelsson

Montreal (0)
-

Washington (2)
Nicklas Bäckström
Michael Nylander

NY Rangers (3)
Markus Näslund
Fredrik Sjöström
Henrik Lundqvist

New Jersey (2)
Niclas Hävelid
Johnny Oduya

Carolina (1)
Niclas Wallin

Pittsburgh (0)
-

Philadelphia (0)
-

San Jose (1)
Douglas Murray

Anaheim (0)
-

Detroit (8)
Johan Franzén
Tomas Holmström
Henrik Zetterberg
Mikael Samuelsson
Jonathan Ericsson
Nicklas Lidström
Andreas Lilja
Niklas Kronwall

Columbus (3)
Kristian Huselius
Fredrik Modin
Christian Bäckman

Vancouver (5)
Henrik Sedin
Mats Sundin
Daniel Sedin
Alexander Edler
Mattias Öhlund

St. Louis (2)
Patrik Berglund
Alexander Steen

Chicago (2)
Niklas Hjalmarsson
Samuel Påhlsson

Calgary (0)
-
Kommentera

87bth01:
Ja chanserna för det såg ju ganska lovande ut själv hoppas jag på 3 svenska SC vinnare till sommarn
Kommentera

WarhawK:

Jaså, Rangers eller? Själv hoppas jag Flyers vinner men gör de inte det så håller jag på Vancouver för jag tycker Sundin är värd att få lyfta bucklan.
Kommentera

87bth01:
ja det är Rangers som gäller för mig synd nog har dom haft svårt göra mål och det gått troll i PP spelet , men försvaret funkat bra och boxplay varit grymt

experterna säger ju målvakt och försvars spel vinner SC så man får ju hoppas dom har rätt då kan man ju se en liten chans iaf
Kommentera

WarhawK:

Själv hoppas jar Ryder får vinna SC. Han har ju representerat Leksand och det är det sannerligen inte alla som får :)
Kommentera

mattias - 74: Du menade väl "...och det är det sannerligen inte alla som vill."

Själv ska jag väl föreställa något slags halvljummen Avs-supporter. De verkar ju lyckas nästan klockrent med strategin i år att försöka kapa åt sig Tavares.
Kommentera

Paddan:

Nej jag menade vill :)

Flyers är väl kanske ett lag man hoppas på då Lindros spelat där. Han är en personlig favorit..
Kommentera

sharks vinner lätt
Kommentera

Cartman: nä imrron natt bli det nog att vara uppe och se Rangers på Canal plus.
Kommentera

Nån som sitter uppe och kollar på nån av nattens matcher?

Jag ser Pens-Flyers, 2-0 just nu efter halva matchen. Pens har haft ett stort spelövertag och Flyers hänger inte riktigt med känns det som.
Kommentera

Snacka om att bli gamewinner - Chicagos Martin Havlat kvitterar först till 2-2 14.27 in i 3:e perioden i mötet med Calgary, sedan avgör han, blott 12 sekunder in i overtime.

I övrigt rätt väntade resultat. Idel hemmasegrar. San Jose-Anaheim är mållös efter en period.
Kommentera

Dream Team: Och precis där gör Ryan Getzlaf 0-2 för sitt Anaheim med dryga två minuter kvar av tredje perioden. San José som vann western conference ligger därmed under med 1-0 i matcher.

Det får anses som nattens skräll.

Och i natt kommer man kunna se en hel del matcher, nu när det blir helg. Canal + sänder New Jersey - Carolina. Och har man ESPN America så kan man se både Pittsburgh - Philadephia och Vancouver - St Louis. GAME ON!

Kommentera

Poffa: Ja, möjligheter att se matcher torde då finnas under helgen. Bara Kramnet inte sabbar signalen till Dreamboxen ;)
Kommentera

I väntan på... I natt ska jag sitta uppe och se säsongens första slutspelsmatcher från NHL för min del. Börjar med att zappa mellan Devils-Hurricanes och Penguins-Flyers, för att vid 04.00 se om Sedinarna kan fortsätta imponera.

I just löööve my dreambox and all my channels.

Kommentera

Vissa av er kanske satt uppe och såg det i natt, andra gjorde det inte. De som inte gjorde det tycker jag synd om, för det var faktiskt tre riktigt bra och intensiva matcher.

Framför allt Vancouvers match var härlig att beskåda, en riktig slutspelsmatch. Bra tempo, småirriterat hela tiden, bra målvakter och så naturligtvis svensk framgång.

Sundin styrde snyggt in 1-0 i slutet av andra, och Sedinarna fortsätter vara grymt bra. Henke 1+1 och Danne 0+2. Av fem mål som Vancouver gjort nu i slutspelet har Sedinarna varit inblandade i fyra.

Det är roligt att se hur media i Sverige vinklar det hela, dock. Aftonbladet har stort om Sundins revansch. Hur han gav kritikerna svar på tal, osv. Visst, hans mål är snyggt och han är inblandad i uppbyggnaden av det anfallet, men att han skulle vara matchens stjärna är rent ljug. Det är så klart Roberto Luongo som räddade 30 av 30 skott och återigen storspelade. Dessutom var det många andra spelare i båda lag som, sett över hela matchen, var bättre än Sundin.

Kommentera

ante08: hyfsad första period i Rangers matchen iallfall. Som för övrigt går att se på Canal plus sport2.
Kommentera

WarhawK:

Grattis 2 - 0 i matcher och hemmamatcher härnäst. Är det klart ? Lundqvist verkar vara i samma klass som Läck :)
Kommentera

mattias - 74:
nää har man det offensiva hoten som caps har är det inte alls klart , men är en bra början iaf och fortsätter rangers med bra defensiv och bra boxplay så är chanserna mycket goda detta går vägen
Kommentera

Rangers vann och leder med 2-0, Detroit leker med Columbus och kommer med största säkerhet leda med 2-0 och Vancouver leder med 2-0 i matcher. I samtliga lag är det svenskarna som är mest framstående.

Lundqvist, Shoestring och Nazzy gör alla tre en riktigt bra match idag, Nazzy en assist och Lunkan höll nollan. Zäta gjorde nyss 3-0 och Lidström, Franzén och Holmström har assistpoäng. I Vancouver har Sedinarna legat bakom 4 av 5 mål och Sundin har ett mål.

Sverige dominerar NHL-slutspelet, än så länge.

Kommentera

Poffa:

Härlig match som just nu pågår mellan Flyers och Pittsburgh,lagen fullkomligt HATAR varann.
2-0 till Flyers 7 minuter i i första.
Kommentera

Bissett19: 4-2 nu, med ca. 5 minuter kvar av andra.
Kommentera

Bissett19:

Hyfsad match måste jag verkligen säga!
Det händer saker hela tiden.

Efter att Pittsburg kvitterat så har Philly ryckt till 4-2 igen, med ett mål SH bland annat.

Kul match som sagt, snart 2 perioder spelade..
Kommentera

Gidde:

Fast där satt nog spiken i kistan.
5-2 Ross.
Kommentera

Bissett19:

Vad f-n, är det inte direktsändningen som jag tittar på?
Attans!
Kommentera

Gidde:

Sorry.

Jag kikar på ESPN America,då slipper man höra "Ärtan";)
Kommentera

Gidde: ESPN America är före. Ungefär 4 effektiva minuter. Fördelen med ESPN America är att man får amerikanska kommentatorer.
Kommentera

Gidde:

Jag trodde alltså att det som kallas LIVE på Canal Plus verkligen var live, men dom ligger ju 3-4 minuter efter.... :-(

Uselt!
Kommentera

Poffa:

Ja, man lär sig något nytt varje dag. Jag får väl byta kanal då! ;-)
Kommentera

Gidde:

Mycket sämre bild dock, åtminstone hos mig...
Kommentera

Gidde: Jo, de sänder med lägre bandbredd. Och där reducerade Malkin.
Kommentera

Gidde: Att C+ alltid varit ett antal minuter efter har man märkt då man följt live-scoringen via Internet. Matchen kan ha börjat där, men på C+ läser de fortfarande laguppställningarna.
Kommentera

6-3 och nu kan man gå och lägga sig en timme, innan det är dags för St Louis - Vancouver.
Kommentera

Poffa:

Vancouver vann även bortamatchen mot St Louis och har 3 - 0 i matcher. Anaheim slog San Jose borde med 3 - 2 och Devils vann efter förlängning mot Carolina.
Kommentera

Poffa: Det är inte alltid klockrent att ESPN ligger lite före. När jag följde den första matchen mellan Chicago-Calgary så gick den till sudden och i pausen till sudden så tittade jag på en annan match som gick parallellt på ESPN, tror det kan ha varit Vancouver. Hur som helst så slinker de in där och berättar att Martin Havlat har avgjort för Chicago redan innan sudden-perioden hade börjat på Canal+...
Kommentera

JimmyH: Men då ligger ju ESPN före Canal+...
Kommentera

Salle: Ja.
Kommentera

JimmyH: Jag trodde att du menade att det inte var så. Därför klankade jag på dit "bevis".

Men jag inser nu vad du menade. Sorry för den.
Jag skyller solen och värmen på balkongen för det hjärnsläppet.
Kommentera

Salle:

Boston som 2:a lag klar för vidare spel i Stanley Cup.

Vilka får Boston möta nu? Är det vinnaren mellan calgary - Chicago?
Kommentera

mattias - 74: Nää.

Boston spelar i Eastern och de andra i Western. De kan inte mötas förrän i final.
Kommentera

Frisco:

Ok jag är så dålig på det där med ödt väst och conferencer !
Kommentera

Frisco: Helt rätt.

mattias-74: Boston kommer få möta det sämst placerade laget i Eastern, av de tre övriga som vinner sina Eastern Conference Quarter Finals. Skulle Rangers vinna sin serie är det Boston - New York Rangers i nästa omgång. De enda de inte kan få möta är Capitals och Devils.

Kommentera

Poffa:

OK!
Kommentera

« · 1152535