NHL

14656 inlägg · 804 ämnen

The Roman Invasion

« · 292893 Till forumet


The Roman Invasion
Hmm. Så går rykten om att ägaren av Chelsea, den stormrike Ryske oljamagnaten, Roman Abramovich, vll investera lite mer pengar i idrott. Nu med siktet inställt på att äga Vancouver Canucks. Tänk om han nu köper det laget också och gör något liknande som han gjort med Chelsea. Då kommer laget att ha en spelartrupp som kanske kan mäta sig med Colorados trupp.
Kommentera

Sv: The Roman Invasion
Dragan 2k: Hehe. Den mannen är inte riktigt klok. Men intressant skulle det bli.
Kommentera

Sv: The Roman Invasion
Röda Tallen: Om han nu köper Canucks så lär det bli en hel del ryssar i laget...
Kommentera

Sv: The Roman Invasion
DIForever: Skulle tro som dig jag...Mycket Ryssar är inte alls omöjligt,men det är ju inget fel på Ryssar..Dom lirar en ruggigt härlig hockey..Det kanske skulle bli ett lyfft för NHL i det hela..
Kommentera

Sv: The Roman Invasion
jalla: Jag sa inte heller att det är något fel på ryssar, finns många väldigt skickliga ryska spelare. Tyvärr finns det också många ryssar som är för diviga.
Kommentera

Sv: The Roman Invasion
DIForever: Fullt korrekt där..Men det vore ändå kul att få ett lag som kan matcha sig bra med Colorado och Detroit...Det är ju trots allt dom som är dom största lagen Over There..Det kan ju bli ett skönhets lyft för hela NHL..eller??
Kommentera

Sv: The Roman Invasion
jalla: Joo, det är möjligt.
Kommentera

Sv: The Roman Invasion
DIForever: Inte bara möjligt..Skulle det bli så,då skulle jag iallafall tycka att NHL vart bra mycket intressantare..
Kommentera

Sv: The Roman Invasion
jalla: Aw tror ni verkligen det kommer bli Detroit och Colorado i final.. Det har ju visat sig att defensiva lag ofta tar det längsta strået, New Jersey, Anaheim... Nog altid blir dom farliga men tror Colorado lika gärna bara kan komma till första omgången....

Nåja, Vilka ryssar skulle han fixa till Canucks? Bure? Fedrov? Tror han bara skulle köpa upp de första bästa spelarna han hittar.
Kommentera

Sv: The Roman Invasion
Fredrik: Bure med sin knäskada är nog inte att föredra och sedan är väl Federov kontrakterad de närmsta 4 åren. Roman har pungat ut med drygt en miljard på spelarköp i England. Något liknande kan man nog ränka med i NHL också. Han plockar rätt friskt och så ger han sig inte. Han kommer välja och vraka och erbjuda löner som är i hästväg även med NHL mått.
Kommentera

Sv: The Roman Invasion
Fredrik: Han kommer nog inte att bara välja de första bästa... han kommer antagligen göra en "lista" över spelare han vill ha och sen fortsätter han tills han får de, som Dragan nämnde.
Kommentera

Sv: The Roman Invasion
Dragan 2k: Vart kommer detta rykte ifrån egentligen? Hur troligt är det att han kommer köpa Vancover?
Kommentera

Sv: The Roman Invasion
Röda Tallen: Har för mig jag läste det på Soccernet eller om det var Aftonbladet. Man ska väl ta det med en nypa salt än så länge. Enligt Soccernet så är han intresserad av att köpa Lazio också.

För övrigt borde Mark Messier pensionera sig och ge yngre chansen. Säger detta utan något direkt sammanhang utan det är endast en ren spontan tanke så här på en lördagskväll...
Kommentera

Sv: The Roman Invasion
Dragan 2k: Ok, en nypa salt var det.

Håller verkligen med dig om Messier. Det känns som att han spelar på sina gamla meriter.
Men dom verkar ju gilla att ha gamla storspelare i laget. Ger väl lite mer PR kanske.
Kommentera

« · 292893