NHL

14673 inlägg · 804 ämnen

Weinhandl till farmarlaget

« · 124666 Till forumet


Weinhandl till farmarlaget
...trots en bra försäsong.
Kommentera

Sv: Weinhandl till farmarlaget
radiosaigon: Med Weinhandl i farmarlaget och ett MODO som behöver en målskytt så är det bara att börja spekulera...
Kommentera

Sv: Weinhandl till farmarlaget
MartinSedin:
Jo spekulera går ju men det hade kännts mer realistiskt om han hade gjort en dålig försäsong där borta..
Men han är alltid välkommen hem...sanna mina ord
Kommentera

Sv: Weinhandl till farmarlaget
MartinSedin: Det skulle nog bara vara löjligt..

En kille med sån talang som Weinhandl kommer inte att komma hem på bra länge, även om han får spela lite farmarhockey!!
Kommentera

Sv: Weinhandl till farmarlaget
KentaK:Weinhadel har väl ingen klausul i sitt kontrakt som Zäta har?
Annars kunde han ju komma hem efter två veckor i farmalaget.
Men Weinhandel kommer få sin chans förr eller senare.
Lär väl i alla fall spela ett par matcher i NHL den här säsongen.
Kul att Weinhandels lagkamrat Kenny Jönsson har gjort Comeback nu efter sin senaste skada!
Kommentera

Sv: Weinhandl till farmarlaget
Nike89: Nja..
Men även om han skulle ha haft den klausulen i kontraktet så hade han bara varit dum om han åkt hem direkt..

Killarna måste ju lära sig att spela därborta, de e ju en helt annan sport i Nordamerika!! Weinhandl kommer att spela i NHL inom ett år eller två, det är ingen tvekan om saken!!
Kommentera

Sv: Weinhandl till farmarlaget
Han kan säkert komma att spela denna säsong.
Kommentera

Sv: Weinhandl till farmarlaget
Jag tror att weinhandl är för klen för NHL...
han borde ha stanat i modo några säsonger Till




///Danne Skalsten
Kommentera

Sv: Weinhandl till farmarlaget
Danne Skalsten: Jag att han kommer till baka till New York Islanders


Från en New York Islanders Supporter
Kommentera

Sv: Weinhandl till farmarlaget
Deas: Absolut, skulle tro att han är första reserv i fall dom får någon långtidsskada i NY Islanders!

Han hade helt klart varit ordinarie om man tar ut NHL lag på ren talang.. Nu är det så att för att klara sig i NHL måste man ha x antal hårdbökande kanadicker.. Weinis kommer att bli stor, så länge vi har lite tålamod med honom!!
Kommentera

Sv: Weinhandl till farmarlaget
Han bör inte vara långt från nån plats i laget iaf för hans försäsong har varit överraskande bra.
Kommentera

Sv: Weinhandl till farmarlaget
radiosaigon: Precis!
Det har skrivits mycket om honom i varenda NY-tidnign som det verkar, och det är inte nån dålig kritik han har fått!!

Men å andra sidan har han spelat med Yashin mestadels, så det har väl funnits en viss brist på uppmärksamhet från motståndarnas sida också..
Kommentera

Sv: Weinhandl till farmarlaget
KentaK:
Jo lira bredvid Yashin är väl inte helt fel i "uppmärksamhet från motståndarna" aspektet. Men han imponerade ju som sagt. Så varför inte låta honom fortsätta. Med eller utan Yashin.
Kommentera

Sv: Weinhandl till farmarlaget
Danne Skalsten:

Jag såg Weinhandl ett flertal ggr för inte så länge sen och han såg definitivt inte klen ut! Det var snarare så att jag mfl blev förvånad över hur grov han var...
Kommentera

Sv: Weinhandl till farmarlaget
Vader: Jag håller med! Anledningen till att många uppfattar Weinis som "klen" är ju att han har ett sådant "babyface". Knappt en antydning till skäggstugg där ens :)

Men tittar man på de matcher han spelat i både Elitserien och landslaget så är det INGEN spelare som knockar omkull Weinhandl när han har bägge fötterna i isen. Han är stadig som en klippa! Jag har sagt det förrut och jag säger det igen. Jag tror att många kommer att bli förvånad över hur bra han kan komma att lyckas i NHL. Jag tror stenhårt på grabben.
Kommentera

« · 124666