NHL

14673 inlägg · 804 ämnen

Zetterbergs första mål

« · 121151 Till forumet


Zetterbergs första mål
I nattens träningsmatch emellan Detroit och Toronto så gjorde Zetterberg sitt första mål i Detroit dressen.

Highly touted Swedish rookie Henrik Zetterberg opened the
scoring 5:55 into the game
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Frasse99: Z kommer nog göra den kommande säsongen än mer intressant för oss Svenskar.
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Weinins också, verkar som han imponerat hitills. Jag tror han kan lyckas bra i NHL. Ifjol var han bra på att "slingra" sig ur närkamper och även på att spela pucken inom små yter. Korta pass i trafik osv
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Deas: Läste en intervju med Islanders coach..

han sa något om:
"the puck seems to stick to the guy"
Han har en rolig säsong framför sig elt klart!!
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Deas & KentaK: Ja det verkar som våra två pojkspolingar har en ljus framtid i NHL att vänta. Det har jag själv alltid trott! Få har väl tvivlat angående Zätas chanser men desto fler har kanske trott att Weinis är för vek för att lira där borta. Jag har inte gjort det. Jag tror han kan lyckas riktigt bra t.o.m. Han är kung på små ytor. En mästare i Modos powerplay. Synd att vi inte har honom kvar i laget nu bara! :)
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Frasse99:Zetterberg gjorde inte alls ett mål!
Han gjorde ett självmål också,räknas det?
Jag tror han kan lyckas i NHL.Vägr förstås lite lätt men duktig i alla fall.
Tror det ungefär blir som för Sedinarna alltså ett tufft andra år.
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Nike89:
Han gjorde mål åt bägge håll :)
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
samjo: Det som gör att Weinis kommer lyckas därborta är ju i stora drag anlett i att han stannade hemma i sverige längre än vad han hade väntats göra!!
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
KentaK: Du har rätt i det att Weinis stannade längre än vad många andra gör. Men delvis berodde det säkert på ögonskadan han ådrog sig. Både han och Islanders ville säkert vara säkra på att han skulle klara spel på högsta nivå med 10% syn på ena ögat.

Det visar sig ofta att man "tjänar" på att stanna hemma i Elitserien nåt år extra innan man åker. Tänker t.ex. på Markus Näslund vs Peter Forsberg. Näslund stack tidigare och hade tuffa första år i Pittsburgh. Genombrottet kom först några år senare i Vancouver. Foppa stannade hemma, dominerade i slutspelet för Modo och spelade även OS innan han stack till NHL. Väl där lyckades han direkt. Precis som jag tror Zäta har potential att göra. Men han får det tuffare än Peter eftersom Detroit är ett sådant fantastiskt bra lag med drösvis av klasspelare.
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Nike89: Henrik lyckades väl bättre under sin andra säsong?
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Deas:Det kan man ju inte säga så här års men det är ju klart om två år kanske han bara är ännu mognare.Men dom flesta brukar få svårt i "andra" säsongen tänker då först och främst på Sedinarna och Ipswich,tänk att Ipswich spelar i Uefa Cupen i år fast dom åkte ut... Som Trelleborg skulle få chansen typ(Kanske inte ändå.
Men jag är fortfarande inte säker på att Zäta tar någon plats i Detroit.Han har ju iofs spelat mycket på försäsongen men då spelar ju alla i ett lag,även dom som kommer sitta på bänken till höst.
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Nike89:

säkert pga man spelar mycket under försäsongen är det absolut inte, se på Tellan i Toronto han har spelat en hel del i Toronto under försäsongen trots att det redan är klart att han och Centomo kommer att skickas ned till farmarlaget.
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Frasse99:

Han gjorde ju även ett självmål!!! Så det blir ju två mål!!!=))
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Linda Persson: Det är väl en tolkningsfråga :)
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Minnesota vann inatt med 4-0. Rickard Wallin gjorde två av målen!
Båda i powerplay där han fick spela med Gaborik (alltså deras första pp uppställning?)
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Frasse99:

Ja, det är väl det!!!
Det är ju sånt som händer...! Det är ju inte hela världen direkt!!!
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Nike89: "Inte säker på att Zäta tar en plats i Detroit", säger du?

Det klart att han gör. Redan nu har han bevisat för coacherna att han platsar. De har redan skickat iväg honom för att leta lägenhet inne i stan.

Deas: Mycket Pittsburgh-propaganda här i gästboken nu :)

Alla: Skitkul att ungtupparna lyckas. Zäta, Weinis och Wallin. De två sistnämnda trodde många skulle vara alltför veka för NHL. Jag tror dom har valt bra lag att spela i. Dom har verkligen chansen att utmärka sig i Islanders respektive Minnesota. Det hade varit betydligt svårare i ett av de större lagen som t.ex. Colorado, Dallas eller Toronto.
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Deas:
Det är ju skoj när det går bra för svenskarna i NHL!!!
Skoj att Wallin fick göra två mål!!!
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Rickard Wallin lyckas också ganska bra. Succé för Rickard Wallin i natt
Två mål av Minnesotas svenske rookie.En annan svensk målskytt i natt var Andreas Johansson.



Andra resultat:
Columbus-Detroit 1-3
Tampa-Carolina 0-3
Toronto-Buffalo 3-3
Colorado-Los Angeles 3-2
Vancouver-Phoenix 2-1
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Eeeh, vi har redan nämnt Wallins mål ett antal ggr ;)
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Zetterberg 1+2 inatt

Han spelade med Hull och någon som heter King. På ett av målen spelade han med Robitaille.
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Derek King. Han är 35 år gammal och har inte spelat en enda NHL match.
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Deas:

Inte nog med det. Han blev utvisad två gånger för "board check" och tripping. :-)
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Deas:

Är du säker på att han inte spelat någon NHL match?

Det har nämligen funnits en Derek King i St.Louis, Toronto bla.. och han lär vara i 35-års åldern om jag inte minns fel..
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Deas:

Som Stefan påpekar så har Derek King spelat i NHL, kolla länktipset. Han ska nu tjäna som spelande tränare i Grand Rapids Griffins, AHL.
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Skumt.

Klickar man på Derek King på ESPN så har han ingen NHL statistik alls.

Fel på sidan antar jag. Tack för upplysningen!
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
BJ:
Grand Rpids är fr.o.m denna säsong farmarlag till Detroit.
Kommentera

Sv: Zetterbergs första mål
Frasse99:

Jo, det vet jag....
Kommentera

« · 121151