Nolby Hockey

1398 inlägg ˇ 112 ämnen

Nolby Gathockey Cup

« ˇ 258609 ˇ » Till forumet

Sv: Nolby Gathockey Cup
mike66:
Tar du in beställningar på plastblad ?
Själv är jag en given målis, det är inte många som täcker lika mycket som mej !.

Gathockey Fur alles !.
Kommentera

Håckla: Äh, släng dom över axlarna och kör hårt ;)
Kommentera

knaskamilla: Behåll tröjan på du - det räcker om jag chockerar! Det löser sig med klubbor och plastblad ;)
Kommentera

kvasthilda: Ähh, ni får kolla alla ni som är intresserade. Så HH är lika brun som en ipren - själv så brukar jag sola i Blekinge ;)
Kommentera

Frisco:

Jajjemen! (Idag var min praktikhandledare för övrigt tvungen att slå upp ordet "entusiasmera" för att kunna skriva det i sin utvärdering av mig. Haha.)
Kommentera

Frisco:

Har du druckit något olämpligt nu igen? Om du lyckas hitta ett sånt erkännande så skicka länken till mig. Ett sådant historiskt ögonblick vore synd om det förföll i glömska.
Kommentera

knaskamilla: Har du erkänt nåt sånt nån gång??
Kommentera

Frisco:

Jag tycker att jag just har erkänt att jag skrev fel.

westerlind:

Jo, jag måste nog göra det snart. Fast tycker du inte att det är bra att ta sin examen först?
Kommentera

knaskamilla:

Naturligtvis. Har aldrig träffat en mänska som verkar så gäralaus som du. Skaffa ett jobb kvinna.
Kommentera

knaskamilla: Erkänn att du skrev fel. Det blir bara pinsamt annars.
Kommentera

westerlind:

Oj. Nej, jag tror att jag menade plastblad. Tror du att jag menar Platsjournalen?
Kommentera

knaskamilla: Platsblad? Platsjournalen menar du väl?
Kommentera

mike66:

Jag längtar också efter att få slita av mig t-tröjan och visa upp min vältränade tvättbräda. Tyvärr har jag dock inget råhookat platsblad. Kan man få låna ett sådant, tro?
Kommentera

Diskussionen gäller alltså NÄT inget annat.
Kommentera

westerlind:
Hallå där ! Nu måste jag nog lägga mig i diskussionen.
Jutesäckar som nåt.............? Man tar naturligtvis botten på varuburarna från närmsta konsumbutik. Dessa ger full visibilitet från Gretzky läge samt ökar illusionen av att alla har ett skott ala Brett Hull genom det höga db värde som uppstår vid målskott.

Så skall det vara, tack för mig.
Kommentera

mike66: Nedrans är det bara grannbrudarna som ska få kolla...vet du av något ledigt hus där ute ?? ;)

Solbrillorna behöver jag nog inte efter att ha varit på semester med HH "mannen som gav Ipren ett ansikte"
Kommentera

mike66:
Tvättbräda !!!???, hm...vi får vara glada om vi kan ha T-Shirt. ;-)
Näää, jag lånar frugans Sport-BH så det inte guppar för mycket !

Gathockey på Löta...Vilken kanonidé.

Nolby Hockey - Passar Alla

Kom i håg avslutningen på Lördag !
Kommentera

westerlind: Mmm, jag riktigt längtar tills jag kan få slita av mig t-tröjan och visa upp min vältränade tvättbräda och mitt råhookade plastblad. Nästa projekt på Löta blir att bygga en skottramp, där kan vi skotträna först så att grannbrudarna blir impade sedan.

Ps. Glöm inte solbrillorna!
Kommentera

westerlind: Det var svåra frågor du kommer med. Vilka mått som gäller?: Ja, där får vi väl använda ögonmått. Det blir mest rättvist och spontant.

Vilket material nätet skall vara i?: Nätmaterial blir bra. Jag vet att jutesäcksväv har använts, men det är så ogenomskinligt. Man kan ha hönsnät och det kanske tom. går bra att användaett par lager av sånt där blått nät som man lägger över bärbuskar för att inte fåglarna skall äta av bären.
Kommentera

westerlind: I Leksandland hade vi gamla potatissäckar som nät.
Kommentera

mike66: Nu börjar det bli dags att hooka plastbladen i pärgrytan. Tänk vilken känsla när man får komma ut i vårsolen och impa på grannbrudarna med några stenhårda slagskott.

NuMo: Har du koll på vilka mått en riktig plankbur ska ha - och vad har man för material i nätet?
Kommentera

mike66: Spol-Jansson kör runt på Zamboni i Leksands Isstadion iförd Leksandsdräkt i en match mot Brynäs.
www.leksandstars.com/arkiv/Dahlstrom/bild02.htm
Kommentera

Håckla: Härligt jobbat krappen, jag är här nu så take it easy - ta ett Toy ;)
Kommentera

Vart har Miiike tagit vägen ?.

Har han tagit time out eller hängde han på Jindrich ?.

Gathockey på G.
Kommentera

westerlind:
Det här är STORT. :-)
Kommentera

Håckla:

Ja, hur vi än gör så kommer det vara datum som inte passar för någon. Det viktiga är ändå att Aftonbladet, Expressen och TV-sporten har möjlighet att komma med full ackreditering, eller hur?
Kommentera

westerlind:

det är ett stort problem att få ett datum som passar, alla vi som är med på det här har ungar som lirar fotbollscuper i Augusti, men det fixar sej nog.
Kommentera

Håckla:

Augusti är bra. Kolla bara att det inte krockar med Mästarcupen i Norrtälje eller annan försäsongsturnering - Sulfit-cupen i Sundsvall t ex.
Kommentera

mike66, westerlind:
Allt är på G nu...jag kollar med ledare, styrelse och övriga inblandade, det verkar vara god respons och det blir nån gång i augusti.

Det blir säkert av och det blir skitkul.

gathockey är livet !
Kommentera

westerlind: Sikta högt? Vi räknade först på 36 lag men insåg snabbt att det skulle bli problem att hinna spela färdigt alla matcherna på en dag. Vi planerar ju också för en bankett på värstaborg senare på lördagsnatten. Då vill nog ingen spela finalmatcher på söndagsmorgonen, skulle jag tro.

Problemet nu är att hitta ett bra speldatum att spika med kulhammaren. Hade du förresten adressen till plastbladstillverkaren? Ähh jag letar upp den i den här tråden.
Kommentera

Håckey66:

Skitkul att ni tar tag i det här. Äntligen ska en bortglömd och underskattad form av hockey lyftas fram och få sin välförtjänta plats i rampljuset.

16 lag ā fem man? Underbart att ni siktar högt - själv är jag glad om vi får ihop 4 lag denna första tävling. Men dessa deltagare blir naturligtvis också historiska.

Lite lösa tankar:

- Målburar i plankor och nät (enligt NuMos recept) håller samma mått som ett ishockeymål.
- Oavgjorda matcher avgörs i sudden + straffar.
- Prisutdelning sker på Nolbyknölens topp. (eller Håcklas garage).
Kommentera

Planeringen har satt igång!
Kommentera

westerlind: Men det är juh helt underbart juh - Nu kan ingenting stoppa oss - vi är på gång vi är laddade vi är klara!

Kan i alla fall berätta att våren nu har kopplat greppet om Nolby - en härlig tid som ligger framför oss.

Nä, nu ska jag ut och dra traktordäck igen!
Kommentera

mike66:

Jag ringde runt till några sportaffärer i Stockholm och försökte få tag på plastblad, men de stackars ynglingar som svarade verkade inte känna till mycket om hockey - ingen hade en aning om att denna legendomspunna hockeyutrustning existerade.

Då ringde jag istället till Jofa i Malung och han som svarade kunde direkt ge besked: "Javisst, då ska du ha vårt streethockeyblad". "Va, är det sant?", sa jag. "Menar du ett riktigt hockeyblad i plast som man kan hooka själv?". "Jajamen", sa den glade dalkarlen.

Härligt - nu ska det bli gathockey.

Här är produktfakta:

Jofa Streetblad
artikelnummer: 053 40 10
pris i butik: ca 49:-

Om din sporthandlare av någon anledning inte har det hemma så kan det beställas från Jofa Malung 0280-44400.
Kommentera

mike66, Håckla m fl:

Ja, nu börjar jag se fram emot barmarksträningen: Härligt med en sport som passar alla underlag. Vet någon av er gamla asfalthjältar var man kan få tag på ett nytt eller antikt plastblad?
Kommentera

Håckla: Bara tjälen går ur backen så kör vi igång - Saknar en viss herre vid namn westerlind här på gb:n - Var har karln tagit vägen, det är ju han som ska styra upp hela arrangemanget?
Kommentera

mike66:
Jag är med...Barmarksträningen :-) börjar snart !...

När blir det av ?.
Kommentera

scim:

Javisst, en härlig fristad - här dränks inte den seriösa debatten av en massa spelardiskussioner, statistik och andra oväsentligheter.
Kommentera

westerlind:

Nämmen vad är det här för bok, det är ju nästan modonivå på modoreringen här! Trevligt värre!
Kommentera

mike66:

Fantastiskt - gratulerar, miiike. Tänk vilken känsla att få ställa upp för match med detta härliga vinnarvapen. Tyvärr vet jag att min gamla plast-killer redan för många år sedan har gått till de sälla jaktmarkerna.

Nu gäller det att hitta en sporthandlare som har haft vett att hålla några plastblad i lager inför bättre tider: Jag gissar att det är bäst att söka på ställen som heter "Lundins Sport eftr", "Arvids Cykel & Sport" och liknade ställen, gärna med en Ryon-skylt utanför.

Känner redan den magiska känslan att få glida ut med ett par lortiga, lappade jeans fram till nedsläpp med ett riktigt klassisk plastblad.

Sen ska du få se på magi när westerlind svingar med trollspöet...
Kommentera

Alla gamla gathockeylirare:

Hittade igen ett gammalt nostalgiplastblad. Trodde aldrig att jag skulle få återse de gamla råhookade orangea bladet igen. Tyvärr så var det trasigt för att åter kunna användas. Oftast så höll dom inte p.g.a den stränga kylan som nästan alltid var på den tiden och detta gjorde såklart plasten väldigt spröd.

Att det är mitt blad går inte att ta misste på - på bladet står med versala bokstäver M I K A L ingraverat med en äkta spritpenna från mitten utav 70-talet. Lite ångermanländskt stuk över stavningen faktiskt.

Självklart så kommer jag att försöka restaurera upp bladet till originalskick så att det återigen ska få uppleva den underbara formen utav landhockey på hög nivå i Nolby Gathockey Cup.

Vi ses på Löta!
Kommentera

mike66: 122 km/h. Ojoj, lika fort som en isracinghoj går.
Kommentera

NuMountain:

Vi spelade innebandy en gång i veckan på förra jobbet, både tjejer och killar: Oerhört kul. I början lallade jag omkring totalt utan bollkontroll, men redan efter några gånger så började jag hitta rätt. Jag kom fram snabbt till min egen taktik:

"Man måste skjuta om det ska bli mål!"

Det roliga var att de andra inte kom underfund med det förrän efter ett antal matcher, så jag var länge ohotad skyttekung. Ska bli mycket intressant att se hur jag står mig mot er som härdats i -30 grader på vintern och tjälpreparerade banor på sommaren.
Kommentera

westerlind: Du har visst föreslagit Poffa ser jag *ryser.* Datum spikar vi med kulhammaren när kälen gått ur backen. Dagsmejan gör underverk med isarna nu.
Kommentera

NuMountain: Tur att du inte har föreslagit Poffa ännu - han skjuter ju stenhårt den mannen (122 km/h). Hualigen om man skulle få en naggad tennisboll i planeten när han laddar på från vägrenen. Kan sluta riktigt illa den här fajten om vi har otur nån utav oss.
Kommentera

65 Selander: Om du spelade runt 1984/85 i Heffners/Ortvikens IF så lär vi ha spelat tillsammans i juniorallsvenskan detta år. Kommer ju inte ihåg alla namnen på spelarna men Lars-Göran "Foppa" Forsberg, Patrik Kareliusson, Magnus Wallin var några av killarna jag spelade tillsammans med.
Kommentera

westerlind: Spelade faktiskt innebandy ikväll. Det gick inget vidare. Springet i benen verkar ha försvunnit. Jag sköt säkert femtio skott som sammanlagt gick en kilometer utanför målet.
Kommentera

NuMountain:

Jo ni ser tunga ut och blir säkert svårstoppade. Känns som att ni får lite fördel av att matcherna ska gå i Nolby på ett stenkasts avstånd från hemmaplan: Det blir nog ingen konst att få MoDos lag fullt.
Kommentera

westerlind: Själv har jag -nästan- föreslagit hela Hhöger gänget. Jag har föreslagit Sollefteågänget och där ingår ju LJ, naturligtvis. Scim har jag -nästan- föreslagit. Själv tror jag nästan att vi har en chans på slutseger.
Kommentera

miiike, NuMo, prosten mfl:

Först några namn jag skäms att ha missat:

Lumber Jack - mästare i det långa spelet
scim - Fiskjas Beckham, vilken frisyr ska han överraska oss med den här gången?
poffa - En man som kan komma att gå långt.

Jaha, har ni funderat på något datum för cupen?
Kommentera

« ˇ 258609 ˇ »