Nolby Hockey

1398 inlägg · 112 ämnen

Nolby Gathockey Cup

« · 258609 · » Till forumet

Sv: Nolby Gathockey Cup
mike66:
Tar du in beställningar på plastblad ?
Själv är jag en given målis, det är inte många som täcker lika mycket som mej !.

Gathockey Fur alles !.
Kommentera

Håckla: Tänk på att inga målvaktsbenskydd ala Henrik Lundqvist är tillåtna.
Kommentera

knaskamilla: Hahaha! knas skrev fel. Jag tror aldrig att jag har skrattat så mycket någon gång, Hahaha, Helt fel var det. "Plassblad" Hahaha!
Kommentera

Håckla: Här är adressen igen till det mytomspunna plassbladet:

produktfakta:

Jofa Streetblad
artikelnummer: 053 40 10
pris i butik: ca 49:-

Om din sporthandlare av någon anledning inte har det hemma så kan det beställas från Jofa Malung 0280-44400.
Kommentera

Nu har ett preliminärt speldatum för Nolby Gathockey Cup spikats med kulhammaren. Fram med era agendor och boka in denna nostalgidag: Lördagen den 9:e augusti med start kl 10.00 på Löta. Vi säger så sålänge så kommer det mer info framgenom.
Kommentera

mike66:

Vilken diskriminering av lägerarbetande HSare...
Kommentera

mike66: Hurra.
Kommentera

mike66: Jag anmäler mig. Är jag först?
Kommentera

westerlind: Man spelar även gathockey i lag.
Kommentera

Frisco: Äh, du är bara sur för att du skriver så långsamt.
Kommentera

mike66:

Du skrev i ett intimt brev till mig att du och Håckla funderar på att beställa hem ett antal platstblad inför det stora evenemanget.

Skitbra. Jag kanske beställer ett själv för att leka lite under sommaren, men jag tror de flesta inte kommer sig för, så det är ett bra initiativ.

Apropå anmälan. Sedan en individ nyligen påpekat att man anmäler lag inte personer, så funderar jag - varför inte båda delarna? Brynäs kommer säkert med åtskilliga lag, eftersom många stockholmare avgudar detta härliga lag. På andra ställen som t ex Ångermanland kanske det blir svårare att skrapa ihop ett speldugligt lag. Därför kanske det är en idé att man även kan anmäla sig individuellt, så kan tävlingsledningen eller deltagarna själva bilda lag av desssa personer?
Kommentera

westerlind: "dessssa" menar jag naturligtvis.
Kommentera

Frisco: Bra skrivet - givetvis kommer det att bli femmannalag där avgiften per/lag på 500 kr oavkortat går till den framtida konstfrusna anläggningen.

Det kommer troligtvis också att anordnas ett litet dansparty senare på lördagskvällen när finalen är färdigspelad. En hundring per skalle beräknar vi det till. Eller så spelar vi finalen på söndagsmorgonen.........NOT ;)
Kommentera

westerlind: Kanske vore en idé - men antalet lag är lagda till max 16 st. Men om det nu skulle bli ett sånt sug på lagplatserna så får väl vi anordna en liten spontanmatch på vägarna runt omkring anläggningen. Givetvis spelas där bara om äran i så fall.
Kommentera

mike66:

Får man komma bara till dansandet? (Eller, partyt, eller vad som nu är det viktiga i ordet... ;))
Kommentera

mike66: Ok, då anmäler jag ett lag - Brynäs Metal. Är jag först?
Kommentera

knaskamilla: Självklart så får du komma och dansa med mig ;)

westerlind: Nix eftersom det hela kommer att anordnas via Nolby Hockey så har redan ett antal lag anmält sig. Bl a ett lag med Nolbys egna Bävrar - Team Beaver eller nått sånt hette dom visst.

Jag tror inte det blir så svårt att fylla 16-lagkvoten.
Kommentera

mike66:

Gött, det ser jag fram emot. Kan man beställa hämtning i Härnösand så man hinner dit, eller? ;)
Kommentera

knaskamilla: Har inte Kärran en kärra då? Alla snälla mammor brukar skjutsa sina döttrar på dans till Nolbylandet.
Kommentera

mike66:

Hon kanske får låna pappas Saab. Fast är det inte lite onödigt att åka 40 mil för att ens dotter ska få dansa med miiiiike?
Kommentera

mike66: Kul, men vi blir ändå det första elitlaget.

Hur löser ni betalningen förresten? Anmälan borde kanske inte räknas som slutgiltig förrän avgiften blivit erlagd på postgiro/bankgiro.
Kommentera

miiike & knas: Nu ska jag lägga mig. Godnatt raringar.
Kommentera

westerlind: Det löser sig - Håckla the fat bastard, miiike och kulnicke ska sätta oss ner nån kväll och gå igenom riktlinjerna på allvar.

Det är som sagt en hel del som ska klaffa i och runt själva arrangemanget. Det behövs en hel del frivilliga personer inom klubben för att detta ska gå att genomföra.

Nattinatti!
Kommentera

knaskamilla: Det tycker jag inte - Det finns kvinnor som skulle kunna döda eller gå genom Nolbyknölar för att få svinga sina tangoplattor tillsammans med miiike travolta ;)
Kommentera

mike66:

Nu måste jag leta i mitt minne...jag börjar fundera på om inte min dansanta klasskompis Anne-Li har sagt något om miiike travolta någon gång...
Kommentera

mike66: Innebär det att jag måste ta med både kvasten och mamorkaveln för att vara säker på att få en dans med dej då ?
Kommentera

knaskamilla: Har min egen fruga snackat skit om mig nu igen? Jag som älskar att dansa ;)
Kommentera

kvasthilda: Nej för bövelen - lämna marmorkaveln och kvasten hemma, jag lovar att sköta mig;)
Kommentera

mike66:

Det är ju det jag inte kan minnas - om det var positiva eller negativa omdömen. Vad tror du?
Kommentera

knaskamilla: Jag tror du minns;)
Kommentera

mike66:

Tss... Hur ska man tolka det där?
Kommentera

knaskamilla: Som med bibeln ungefär ;)
Kommentera

mike66: Tror säkert att du sköter dej men man vill ju vara garanterad en dans med Nolbys egen Travolta och då verkar det som om man får vara utrustad med en del vassa armbågar eller en marmorkavel...=)
Kommentera

mike66:

Man ska inte tro på nå't, med andra ord?
Kommentera

kvasthilda: Det är nog inga som helsta roblem. Frugan brukar inte vilja dansa med mig efter det att den 10:e ölen har slunkit ned i maggen. Fast själv brukar jag känna mig som 10 travoltor dårå;)
Kommentera

mike66: Om jag inte ska få dansa med dej förrän efter tionde ölen tror jag att jag avstår...hade jag ett länktips så skulle jag spela "dansar aldrig nykter" med Magnus Uggla för dej. Är nog bara att inse att man kommer att sitta som panelhöna även på den här festen...=)
Kommentera

mike66:

Ojdå. Jag brukar nobba folk som druckit typ den andra ölen.
Kommentera

knaskamilla: Då får du och A-Li och Kvastis dansa med varann för själv så ska jag dricka bira med grapparna ;)
Kommentera

Lite nattroligt för alla suddar ;)
Kommentera

Håckla:

Jag har funderat lite på det här med spelplanen: Det är ju viktigt att det är ett så bra underlag som möjligt, så att resultaten blir rättvisa. Men tror ni att Eulalia klarar av att bemästra de pitoreska tjälskadorna i Nolby?

Är det istället möjligt att Sundsvalls kommun har en Zamboni gatsoparmaskin som vi kunde trimma med lämplig dekor och använda under periodpauserna?
Kommentera

westerlind:
Du har så rätt !.
Viktigt med underlaget...Mike hyvlar lite, sen så kör vi med en Zamboni handkvast för det rätta matchstuket på planen, den går att göra flammor på...äkta piasava med flammor = häftigt !.
Har ni fått i hop nåt lag ?
Kommentera

Håckla: Det är klart att det blir ett lag - jag har ju redan anmält oss: Brynäs Metal. Som brukligt får du laguppställningen senast en timme före match.
Kommentera

westerlind:

Du aktar dig väl för att erbjuda för höga löner till dina sista minuten-värvningar?
Kommentera

knaskamilla: Nä, varför det? Den lallare som tror han(hon?) ska få betalt för att få delta i detta mästargäng är inte ens värdig att få delta i laget.

"Det viktigaste är inte att vinna, utan att krossa MoDo"
Kommentera

westerlind:
Härligt, men se till att värva i tid ! Mike och jag fingranskar hela Europa just nu, det står mellan en skåning och en halvitalienare om den sista platsen :-).
Kommentera

Håckla:
Se upp segermaskinen anländer snart: I Brynäs värnar vi som alltid om lagmoral, artisteri och kämpaglöd, så vi värvar patrioter ur de egna leden.

Själv hoppas jag bland annat snart göra klart med en försvarsintresserad snabbskrinnare från Vemhån, en krogartist från Uppsala, en göteborgare i Hong Kong, en slagfärdig man från Enschede och en gladlynt kille med utländsk släkt från Stockholm.

Vill inte de så ringer jag brorsan.
Kommentera

westerlind:
Vi har i vårt lag:
1. En riktig klasslirare
2. Den fetaste av målvakter
3. En konditionsstark Matforsare
4. En pricksäker Jägare
och så den glade skäningen, eller den URSTARKE och halvtokige halvitalienaren. alltså ett komplett lag !.
Kommentera

westerlind:

Det är synd att du inte får chansen att krossa mig. Jag hade nästan ett lag, men det föll på att Friscos flickvän inte kan hålla i en klubba. Eller hur det nu var. Sen föll det ännu mer på att jag jobbar den dagen.
Kommentera

knaskamilla:
Det går alltid att ändra på arbetstider, det blir en bra cup inte bra att missa den.
Ett måste i GathockeySverige.
Kommentera

Håckla:

Det blir svårt att säga till kidsen att de får åka hem från lägret en dag tidigare, för att jag ska åka till Sundsvall och spela gathockey...
Kommentera

« · 258609 · »