Nolby Hockey

1398 inlägg · 112 ämnen

Nolby Gathockey Cup

« · 281815 · » Till forumet

Sv: Nolby Gathockey Cup
westerlind: Ok, någon fler som vill dubbelboka?
Kommentera

knaskamilla: Vahemmarå. Det här kommer att bli det mest nyktraste som nånsin har skådats söder om Nolbyknölens fot.
Kommentera

NuMountain: Vi börjar med den berömda krigsdansen åtföljt av din mer kända regndans i fred. Det hela får avslutas med en präktig fredspiperökning framför lägerelden. Poff poff som säkert också poffa skulle ha uttryckt det.
Kommentera

mike66: Känns bra redan nu, jag anmäler mig en gång till - för säkerhets skull.
Kommentera

mike66:

Vad, inget supande? Då kan jag lika gärna stanna hemma. Då får ni ha spektaklet vilken helg ni vill.
Kommentera

mike66: Ni får dansa hur mycket ni vill bara jag får dansa min berömda regndans i fred.
Kommentera

knaskamilla: Det blir inget supande, bah så du vet. Några pilzner och lite grillat är vad det blir. Den tänkta dansen är i farozonen - jag lovar dock att dansa krigsdans med dig.
Kommentera

knaskamilla: Det skulle vara värt hela intrébiljetten för att få se.
Kommentera

NuMountain:

Nej, knas kan visst inte. Knas jobbar. Fast knas har iofs inte fått ihop till ett helt lag i vilket fall som helst, så hon kanske nöjer sig med att åka dit på kvällen och supa sig redlöst berusad, eller något sådant.
Kommentera

westerlind: Du ä klok du. Klart att det går att flytta speldatumet, det fixar vi lätt.
Kommentera

westerlind: Kan inte knas? För egen del ser datumet mer ljust ut nu än vad det gjorde förut.
Kommentera

mike66: Varför ska vi ha möten? Vi drar lott om till vilket av våra konton anmälningsavgifterna ska inbetalas - sedan får vinnaren köpa bira till de två andra.

Angående speldatum: Vad jag minns så kunde varken NuMo eller knas komma med nuvarande datum. Kan vi flytta cupen en vecka framåt eller bakåt? För mig skulle det avsevärt höja spelglädjen om ådalingar och nolaskogsare kan vara med, eftersom risken att bli sist då skulle bli liten, för att inte säga obefintlig.
Kommentera

Håckla: Tacka faen för det att jag inte hade tid när Sverige spelade VM-kvartsfinal. Förresten så är detta mitt 5000:e inlägg på HS så nu ska jag fira med bira och princesstårta ;)

Ps: Inga fler möten för mig förrens till hösten.
Kommentera

mike66:
Vi tar ett möte om det här i veckan...Mike hade inte tid sist.
Kommentera

westerlind: Jag håller med. Vi anordnar en egen gathockeycup så behövs det inga fler möten. Ingenting om cupen togs upp idag så jag tycker vi ordnar det här själva. Håckla är visst i Finland så Nolby Hockey står för tillfället helt stilla.
Kommentera

mike66: OK, vi hoppas det löser sig. Skulle det bli så att klubben inte kan anordna så tycker jag vi själva arrangerar en minicup. Det behöver inte vara så ambitiöst - det viktiga är att vi träffas och har lite kul. Och att mitt lag vinner.
Kommentera

westerlind: Tyvärr så blev mötet inställt p g a för få intressenter (VM-kvartsfinal.) Vi får avvakta det hela ytterligare en tid framöver. Städdag den 10/5 kl 10.00 på Löta, kanske tas gathockeycupen upp där istället - jag återkommer i ämnet.

Heja Sverige - krossa Kanada.
Kommentera

mike66:

Jaha, hur gick det på mötet 7:e maj? Jag brinner av nyfikenhet att höra om ni beslutade att genomföra gathockey-cupen. Vem vet, detta kan vara ett historiskt ögonblick som kommer att berättas vid lägereldarna i Njurundaskogarna under många år framöver.
Kommentera

HH: Ähh, hellre en Kronblom i huset än en Lilla Fridolf. Heja Sverige... ;)
Kommentera

mike66: Fel,, ju fler puttar ju brunare blir gräset tillräkligt många j-la puttar så kommer någon j-el och undrar om man håller på med något bredbands dike,,,,

Semester vet han inte vad det är, har inte hört att kronblom fått semester än iaf;))))))
Kommentera

SMÅLAND: Helt rätt av dig.....tror jag?

Håckla: Många puttar blire bara gräset blir lite grönare.
Kommentera

Håckla: Han har semester.......tror jag?
Kommentera

mike66:
Vart har du tagit vägen ???, Hockeyn pågår för fullt !.
Du är väl inte PUTT på mej...He He He.
Kommentera

Jag gör ALLT för att få ihop ett slagkraftigt lag,men utan framgång..
Nu drar jag till Botkyrka ikväll(Permis)för att träffa ett par kompisar(FFL)....Kanske de vill joina mig????
Jag gör ett försök får vi se om jag får napp...
F-n att det ska vara så svårt att få tag i folk!!!!
Kommentera

prosten:

Jag har anmält ett lag för Brynäs. Hittills har vi fått ihop en mycket intressant trupp, där vi lyckats få till en lika stor del fart, styrka, målsinne, passningssäkerhet och artisteri.

Ska du vara med? Hoppas nu att fler vill vissa att de inte bara är papperstigrar, utan ställer upp och krigar för klubben närt det verkligen gäller.
Kommentera

prosten: Nix ingenting sånt är ännu fixat. Vi ska ha ett möte den 7:e maj och efter det så får vi se var det barkar iväg mot.

Preliminärt så är det 7 lag som visat intresse hitills.
Kommentera

Får man fråga Nolbygathockeycupsgeneralen om det finns en förteckning över anmälda lag?

Fel adress på förra, sorry.
Kommentera

Får man fråga Nolbygathockeycupsgeneralen om det finns en förteckning över anmälda lag?
Kommentera

Nike89: Jaa.....vad blir mitt straff????
Kommentera

Lulezigge: Pölsa? ZzZZzZzz...
Kommentera

mike66:
Gathockey är ganska stort ute i Europa och i USA, Men vår klassiska gathockey med hemmasnickrade mål och gamla Sandströms med plastblad är unik...

NHGC = Nolby Hockey Gathockey Cup

Nolby Hockey - Passar Alla
Kommentera

westerlind: Har Ni, som alla andra, Råååger Melin som coach??
Lönen är ju ionget problem, den står ju Pölsa IF, Rögle o LinkPing för.
Kommentera

Håckla: Det där var ju streethockeyklubbor. Gathockeyklubbor har jag inte lyckats hitta någon bra bild på. Friscos bild håller världsklass - mera sånt till folket.
Kommentera

Frisco:
Den var klart bättre !.
Undrar om dom Blå, gröna, gula m.m Jofabladen finns kvar ?.

Gathockey - Passar Alla
Kommentera

Håckla: Från Örnsköldsvik rapporterar jag bara med en bild knäppt idag.
Kommentera

mike66:
Dom däringa klubborna är inte OK...gammal Sandström med plastblad ska det va !!!

En KoHo anno 70-talet duger också.

Gathockey - här för att stanna.
Kommentera

NuMountain: Om man snickrar ihop målen så att kryssen blir lite mer utåtriktade än vid stolprötterna dårå, då tycker jag att vi sätter bollen i de utåtriktade istället. T o m din gamla lagkompis skulle ha hållit med om det.

Stenhårda - i de utåtriktade.
Kommentera

SMÅLAND:Var glasöRorna avsikligt?
Kommentera

Oj.....jag glömde sätta på mig glasörorna.....nu ser jag....i augusti!!!TACK!!!jag kommer!!
Kommentera

När spelas detta mästerskap??
Kommentera

NuMountain: Nu har jag hittat måtten på en målbur. Självklart behöver vi inte följa dem slaviskt, men det kan vara kul att veta Hockeyförbundets bestämmelser.

Har flyttat bilderna från Acrobat till jpeg.
Kommentera

knaskamilla: Hej knas. Jag gör så här så får vi se.
Kommentera

mike66: Man måste snickra så att kryssen blir lite mer utåt än ett riktigt kryss. Jag säger som en lagkompis i ett fotbollslag sa till oss andra efter uppvärmningen inför en viktig match: (tilläggas bör att denna person aldrig utmärkt sig som en taktiker. Men här visade han fingertoppskänsla.) "- Jag har under uppvärmningen studerat deras målvakt och kommit fram till hans svagheter. (Vi andra stod andäktiga och aningen förvånade.) - Målvaktens svaghet är stenhårda vid stolprötterna."
Kommentera

NuMountain:

Westerlind och miiiike känner ju varandra. Det kanske är westerlind som är skraj för att förlora mot oss, nu när han varit så kaxig, och därför lyckats övertala miiiike att lägga det hela en dag då vi inte kan?
Kommentera

Håckla: Ser att du tagit ut dig själv som målvakt - förståndigt gjort. Med det här laget så måste vi bara bli storfavvosar till att åtminstone ta oss till en semifinal? Jamenar, hur ska något annat lag lyckas få in bolluslingen om du ska stå och ta upp plats framför målet. Nä det här blir upp till oss andra vi som spelar ute på planen dårå, att försöka tillverka mål i motståndarnas ihopsnickrade träburar. Det är där det stora roblemet dyker upp!
Kommentera

knaskamilla: Du har rätt. Det hela verkar vara en väl förberedd kupp. De försöker slingra sig på ett diskret sätt.
Kommentera

NuMountain:

Jag har sagt flera gånger att slutet av augusti vore bra, men bryr de sig? Näe. Man kan nästan tro att de gör allt för att slippa oss MoDoiter i sin cup...
Kommentera

Det hela kan bli en skandal. Datumet kan göra så att inte knas kan vara med. Samma sak gäller mig faktiskt, om jag inte lyckas med någon kraftig lång rockad. Jag tycker att det ska erbjudas några wildcard för att vissa viktiga personer skall få chansen att vara med på kort varsel. Jag skulle vilja anmäla ett lag med namnet MoDorators.

Gator är bra att spela på, men mer praktiskt är faktiskt en grusfotbollsplan. Då skulle man kunna både spela och titta om vartannat. Kan man spela på grus förresten? Kanske en rejäl parkering är bättre.
Kommentera

knaskamilla: Tjejer på gatan skulle ju vara trevligt, och med den inställningen om att det kvittar för du ska ju ändå inte vara där, varför påbörja diskutionen,,,,,,

Mike: får man vara med på ett hörn, och då utan tvål och läderställ,,,,Kvastis vill också ha ett lag med kry(dräggel)kov som lagkappten,,,,Själv får vi väl leta reda på en seriös rulle från 70Talet med halvseriöst gympa på för att finna mottivation till att kriga och få kämmparannda,,,,
Kommentera

westerlind:

Ett tjejlag skulle jag aldrig få till, men det kvittar ju eftersom jag inte ens kan vara där.
Kommentera

« · 281815 · »