knaskamilla: Jahaja, innan alla vi har funderat färdigt så har isen återigen lagt sig på Lötas hårda betongpist. Då får vi väl plocka fram broddarna i så fall.
mike66: Kan just meddela att Brynäs Metal har gjort klart med ett riktigt tungt namn. Under sin karriär har han alltid haft nummer 70 på ryggen och kommer naturligtvis ha det även i denna power-uppställning. Det här är en hård och fullvuxen kille, som utan tvekan kommer att plöja fram som en slåttermaskin. Lumber Jack kommer närmast att se ut som knas när han ställer upp invid denne tvåmeters målmaskin.
westerlind: Jaja du kan juh försöka, såndäringa skrämselpropaganda fungerade säkert när du var ung och dum - numera är du väl bara dum. Nää, mitt gamla motto som följt mig sen farfar var ung håller än idag: "Juh högre romär och juh tyngre romär, juh hårdare och jävligare fallerrom."
Det enda som skulle hjälpa knas är om det flyttas en vecka närmare i tid. Flyttas det en vecka bortåt kan jag inte ens komma och dansa krigsdans med miiike på kvällen.
Vi kan köra på Ni. Det låter lite häftigt. Folk brukar inte tilltala mig så särskilt ofta. Vad gäller första helgen i augusti jobbar jag till fredagkväll och börjar igen på söndag eftermiddag. Så det så.
65 Selander: Vi kommer att få vara våra egna arrangörer skulle jag nog tro. Nolby Hockey kommer troligtvis inte att blandas in som en utav ingredienserna i detta djävulsrally.
Jo, men jag tror inte att det funkar att sjukskriva sig. Man får ju tänka på sina arbetskamrater som i sådana fall blir fast med 25 kids och ingen lägeransvarig. Dröm sött!
Håckla: Yoooouucch, tog mig ett par pilzner och sedan så rann det bara iväg. En klädnypa i nacken kan göra underverk med det mesta ibland, inte alltid ;)
70 Rodrigues: Ta med er BIF-halsdukarna så att ni inte blir förkylda när miiike börjar att springa åttor runt er. Förresten så lär det väl blåsa kuling däruppe bland molnen så ta med dig den i vilket fall som helst ;)
65 Selander: Ok, har ni den taktiken så får jag väl börja med att springa sjuor istället dårå. Håckla klarar t o m att springa fyror, fast han är ju målis han. Den dagen han klarar av dubbla fyror ska han få spela i kedjan, men det lär dröja ;)
65 Selander: Tala för dig själv "Bullen"......:-) Själv så är jag i perfekt fysisk form, psyket däremot är det väl lite si så där med, kallas även för "psycho".........:-))
70 Rodrigues: Hallå grabbar ni kan väl inte avslöja formen, tänk om dom får reda att vi har varit med i samma träningsgrupp som skidåkerskan Varis och resten av Finska landslaget. schhh
65 Selander: Ok jag ska viska lite hemlisar så här på tisdagskvällen dårå. Håckla och jag kör höghöjdsträning längst uppe på toppen av Nolbyknölen. Vi drar traktordäck uppochner för Nolbyknölen hela dagarna i ända. Vi kommer fullmatade med nya fräscha EPO-kroppar, våra gamla gris-kroppar lämnar vi kvar i något gammalt krondike efter vägen ;)
mike66: Aha en så kallad träningskombo. Simulerad höghöjd från Norge å Epo från Finland. Frågan är om det verkligen funkar på så gamla slitna kroppar, det e väl lite som å försöka trimma en gammal T-Ford eller?
mike66: Traktordäck, ha ha ha!!!! Kom igen när du kan dra en Peugeot 605 T uppför Hammarbybacken i Stockholm, fan vilka lätta segrar vi kommer att ta......:-))
70 Rodrigues: Måste också tillägga att när ni ser det enorma berget Nolbyknölen på er resa påväg norrut. Då börjar Norrland allt citerat efter blomsterkungen (Carl Von Linné ;) Jag vet inte om du tidigare i ditt liv sett mygg och knott som är stora som kattungar, mjau, förbered er/dig på det värsta. Det blir inga lätta segrar varken mot mygg & knott eller mot Nolbyklanen ;)
När jag läser om era träningspass blir jag riktigt sugen på att vara med och spela jag också. Jag tränar redan varje dag genom att gå den branta cykelvägen hem till mig när jag varit i skolan. Jag har förvisso bara varit där ungefär två gånger den senaste månaden, men ändå. Verkligen synd att jag inte kan vara med - annars hade jag kunnat utöka träningen till att gå den branta cykelvägen två gånger om dagen.
knaskamilla: Har du ändrat dig nu? Igår skulle du ju fundera, tänka på saken eller nått sånt. Jag flyttar på datumet så att även du kan vara med. Jag vill ju inte gå misste om den utlovade krigsdansen. Sedan skulle vi ju också dansa regndans i fred.
Jaha, får man önska datum? I sådana fall önskar jag mig den 23:e. Tre veckor efter det kan du åka till Övik och dansa, för övrigt...
Ehm...jag tror inte att du och jag skulle dansa regndans i fred. Jag tror att det var jag och NuMo. Eller bara NuMo? Nu har jag glömt hur det var. Krigsdans blir det ju även om det blir det datum som är sagt från början.
Ja, du ser. Jag förstår inte varför folk här tror att det ska gå att flytta cupen så att jag kan vara med... Nej, jag ser fram emot att dyka upp på kvällen och dansa med miiike. Jag pratade med en klasskompis om det idag. Hon bara skrattade. Jag vet inte, har hon måntro någon information som jag inte har?
knaskamilla: Ja det ser ut som miiike har lyckats pricka rätt på första försöket. Synd att inte du kan vara med och spela, men lovar du att komma och dansa, så tar säkert miiike med det i inbjudan - ifall det utlovas är jag säker på att det garanterat kommer vemdalingar och ett antal personer till.