Nolby Hockey

1398 inlägg · 112 ämnen

Nolby Gathockey Cup

« · 281815 · » Till forumet

Sv: Nolby Gathockey Cup
westerlind: Ok, någon fler som vill dubbelboka?
Kommentera

mike66:

Jaha. Ja, jag får väl fundera lite på saken då. Jag ska tänka över det, helt enkelt, så får vi se hur det blir.
Kommentera

knaskamilla: Jahaja, innan alla vi har funderat färdigt så har isen återigen lagt sig på Lötas hårda betongpist. Då får vi väl plocka fram broddarna i så fall.
Kommentera

knaskamilla: Jag skulle också gärna vilja kunna tänka.
Kommentera

NuMountain: Hjättegärnavattenmelonskalle.
Kommentera

mike66: Kan just meddela att Brynäs Metal har gjort klart med ett riktigt tungt namn. Under sin karriär har han alltid haft nummer 70 på ryggen och kommer naturligtvis ha det även i denna power-uppställning. Det här är en hård och fullvuxen kille, som utan tvekan kommer att plöja fram som en slåttermaskin. Lumber Jack kommer närmast att se ut som knas när han ställer upp invid denne tvåmeters målmaskin.
Kommentera

mike66: Tja

Har fått lite intressanta mess från /70 Rodriques och han verkar på
får se bara så att våran powerforward olle inte är satt på transferlistan bara.

Vilket datum tänker ni köra, har inte orkat kika så mycket på dom förra inläggen

/Patrik fd brutal back
Kommentera

westerlind: Jaja du kan juh försöka, såndäringa skrämselpropaganda fungerade säkert när du var ung och dum - numera är du väl bara dum. Nää, mitt gamla motto som följt mig sen farfar var ung håller än idag: "Juh högre romär och juh tyngre romär, juh hårdare och jävligare fallerrom."
Kommentera

65 Selander: Lördag 9 augusti i det fagra Nolby.

Eventuellt flyttar vi det en vecka så att knasfröken kan vara med.
Kommentera

westerlind:

Det enda som skulle hjälpa knas är om det flyttas en vecka närmare i tid. Flyttas det en vecka bortåt kan jag inte ens komma och dansa krigsdans med miiike på kvällen.
Kommentera

knaskamilla: 1:a helgen i Augusti kan du ju heller inte komma eftersom du skall till Vojens!
Kommentera

65 Selander:

Aj fanken. Ska jag dit också? Hur ska jag hinna med allt?
Kommentera

65 Selander: Den 9;e augusti har jag för mig att det var? Fast jag är inte helt tvärsäker, årtalet är jag däremot tvärsäker på - 2003.

Powerforward, Olle? Kan knappast vara den Ollepolle som jag känner då.

/miiike fd legobitsoldat.
Kommentera

mike66: Vad är det för arrangör som inte håller reda på datumet?

ajaj börjar likna "Kvinnor kan mässa"

Powerforwarden Olle är vida känd på dom månskensbelysta rinkarna i Jämtländska vintermörkret
Kommentera

65 Selander:

Vadå, menar du att det bara skulle vara män som kan mässa?
Kommentera

knaskamilla: Organisera och åter organisera

om du kan släppa Alfapetspelet så skall du se att du hinner med Vojens också.

Du/ni skulle kunna bli dom första supportrarna som håller på MoDo som är där!
Kommentera

65 Selander:

Vi kan köra på Ni. Det låter lite häftigt. Folk brukar inte tilltala mig så särskilt ofta. Vad gäller första helgen i augusti jobbar jag till fredagkväll och börjar igen på söndag eftermiddag. Så det så.
Kommentera

Rättstavningsknaskamilla: Du vet mycket väl att han menade: "kvinnor kan messa".

Selander: Vilken nyhet.
Kommentera

65 Selander: Vi kommer att få vara våra egna arrangörer skulle jag nog tro. Nolby Hockey kommer troligtvis inte att blandas in som en utav ingredienserna i detta djävulsrally.

Ps. Är det Olle Åhman du tänker på?
Kommentera

knaskamilla: Hallå där har du hört talas om sjukskrivning!

Nej nu måste jag flytta min lekamen från jobbet och vidare till drömmarnas värld
Kommentera

65 Selander:

Jo, men jag tror inte att det funkar att sjukskriva sig. Man får ju tänka på sina arbetskamrater som i sådana fall blir fast med 25 kids och ingen lägeransvarig. Dröm sött!
Kommentera

knaskamilla: hm han inte logga ut riktigt än

Menar du att föräldrar har låtit dig ta hand om 25 ungar!

isf så har ju du tillgång till flera lag till Nolby
Kommentera

65 Selander:

Förvisso, men vem ska städa lägergården om jag tar med mig dem på cup sista dagen på lägret?
Kommentera

Många: Sov gott.
Kvinnor: Kram och gonatt.
Kommentera

mike66: You just wait and see my friend....:-)
Kommentera

mike66:
Va F---n kung Mike, Håller du på med storrenovering av hemsidan ?.

Nolby Hockey - Passar Alla
Kommentera

Håckla: Yoooouucch, tog mig ett par pilzner och sedan så rann det bara iväg. En klädnypa i nacken kan göra underverk med det mesta ibland, inte alltid ;)

Klädnypor åt alla - ropen ska skalla.
Kommentera

70 Rodrigues: Ta med er BIF-halsdukarna så att ni inte blir förkylda när miiike börjar att springa åttor runt er. Förresten så lär det väl blåsa kuling däruppe bland molnen så ta med dig den i vilket fall som helst ;)
Kommentera

mike66: :) spring åttor du medans vi går rakt på mål och...
Kommentera

65 Selander: Ok, har ni den taktiken så får jag väl börja med att springa sjuor istället dårå. Håckla klarar t o m att springa fyror, fast han är ju målis han. Den dagen han klarar av dubbla fyror ska han få spela i kedjan, men det lär dröja ;)
Kommentera

mike66: Kom ihåg att vi barar orkar en rush var 4:e minut så ni behöver inte förta er i onödan
Kommentera

65 Selander: Var 4e minut? Va fan, ska vi inte ha åtminstone 2 femmor?
Kommentera

65 Selander: Tala för dig själv "Bullen"......:-) Själv så är jag i perfekt fysisk form, psyket däremot är det väl lite si så där med, kallas även för "psycho".........:-))
Kommentera

70 Rodrigues: Hallå grabbar ni kan väl inte avslöja formen, tänk om dom får reda att vi har varit med i samma träningsgrupp som skidåkerskan Varis och resten av Finska landslaget. schhh
Kommentera

65 Selander: Sorry broder! Tänkte inte på det!!!
Kommentera

65 Selander: Ok jag ska viska lite hemlisar så här på tisdagskvällen dårå. Håckla och jag kör höghöjdsträning längst uppe på toppen av Nolbyknölen. Vi drar traktordäck uppochner för Nolbyknölen hela dagarna i ända. Vi kommer fullmatade med nya fräscha EPO-kroppar, våra gamla gris-kroppar lämnar vi kvar i något gammalt krondike efter vägen ;)
Kommentera

mike66: Aha en så kallad träningskombo. Simulerad höghöjd från Norge å Epo från Finland. Frågan är om det verkligen funkar på så gamla slitna kroppar, det e väl lite som å försöka trimma en gammal T-Ford eller?
Kommentera

mike66: Traktordäck, ha ha ha!!!! Kom igen när du kan dra en Peugeot 605 T uppför Hammarbybacken i Stockholm, fan vilka lätta segrar vi kommer att ta......:-))
Kommentera

70 Rodrigues: Fatta hur brant Nolbyknölen är jämfört med nån liten Hammarbybacke i hufvudstaden ;)
Kommentera

mike66: Lär väl ha en lutnig på cirka 20 grader o 12,5 meter lång.......:-))
Kommentera

Lutning!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Måste också tillägga att när ni ser det enorma berget Nolbyknölen på er resa påväg norrut. Då börjar Norrland allt citerat efter blomsterkungen (Carl Von Linné ;) Jag vet inte om du tidigare i ditt liv sett mygg och knott som är stora som kattungar, mjau, förbered er/dig på det värsta. Det blir inga lätta segrar varken mot mygg & knott eller mot Nolbyklanen ;)
Kommentera

Grabbar:

När jag läser om era träningspass blir jag riktigt sugen på att vara med och spela jag också. Jag tränar redan varje dag genom att gå den branta cykelvägen hem till mig när jag varit i skolan. Jag har förvisso bara varit där ungefär två gånger den senaste månaden, men ändå. Verkligen synd att jag inte kan vara med - annars hade jag kunnat utöka träningen till att gå den branta cykelvägen två gånger om dagen.
Kommentera

mike66: Gjorde lumpen på K4 i Arvidsjaur så nog fan har jag fått min beskärda del av mygg o knott broder....o inte var det så farligt.....:-)))))
Kommentera

knaskamilla: Har du ändrat dig nu? Igår skulle du ju fundera, tänka på saken eller nått sånt. Jag flyttar på datumet så att även du kan vara med. Jag vill ju inte gå misste om den utlovade krigsdansen. Sedan skulle vi ju också dansa regndans i fred.

Cykla på du eller gåpå.
Kommentera

mike66:

Jaha, får man önska datum? I sådana fall önskar jag mig den 23:e. Tre veckor efter det kan du åka till Övik och dansa, för övrigt...

Ehm...jag tror inte att du och jag skulle dansa regndans i fred. Jag tror att det var jag och NuMo. Eller bara NuMo? Nu har jag glömt hur det var. Krigsdans blir det ju även om det blir det datum som är sagt från början.
Kommentera

knaskamilla: Ok, jag ska se vad vi kan göra.
Kommentera

knaskamilla: Den 23:e augusti är det Färjestad - Brynäs på Mästarcupen. Eventuellt kan det vara någon som vill se Leksand - MoDo också.
Kommentera

westerlind:

Ja, du ser. Jag förstår inte varför folk här tror att det ska gå att flytta cupen så att jag kan vara med... Nej, jag ser fram emot att dyka upp på kvällen och dansa med miiike. Jag pratade med en klasskompis om det idag. Hon bara skrattade. Jag vet inte, har hon måntro någon information som jag inte har?
Kommentera

knaskamilla: Ja det ser ut som miiike har lyckats pricka rätt på första försöket. Synd att inte du kan vara med och spela, men lovar du att komma och dansa, så tar säkert miiike med det i inbjudan - ifall det utlovas är jag säker på att det garanterat kommer vemdalingar och ett antal personer till.
Kommentera

« · 281815 · »