Olympiska spelen

4012 inlägg · 52 ämnen

Finland

677078 · » Till forumet

Finland
Som jag nämnde igår så riskerar Finland att få ett OS fyllt av bevikelse liknande som vi i Sverige haft... Det började idag väldigt likt den början som Sverige började förra OS.
Vårat största guld-hopp då var Per Elofsson. Han gick då in i väggen första loppet och fick lämna OS-byn utan en enda medalj och startade en rad av dåliga resultat för många av svenskarna...

Idag åkte Hannu Manninen i Nordisk kombination och han hade finnarna räknat med att han skulle ta Grand Slam och vinna allt han åkte i OS... 3 guld alltså.
De som nu såg kombinationen kunde se att bilderna på när Manninen som hade perfekt utgångsläge inför skidåkningen gick in i väggen efter halva sträckan. När man såg hans stumma åkning så fick man direkt bilder från Elofsson 2002...
Till råga på allt kom det andra finska hoppet Tallus femma efter spurt mot två norrmän.
OS startar alltså illa för Finland, men trots att jag skrivit ner de i två dagar nu så hoppas jag på att de vänder på steken... Mitt favoritland efter Sverige!:)
Kommentera

677078 · »