hockey

« · 1239210 · » Till forumet

Sv: hockey
NuMo: Och han Njurunda-sonen som ville spela med MoDo var zeg...
Kommentera

Salle: Han platsade inte pga att han hade inte 12 fingrar och 11 tår.
Kommentera

Vilken härlig match mellan Norge och Schweiz!
Kommentera

Wayne Gresky: Hansen 2-1 :-)
Kommentera

65selander:...å Lillen Eklunds hemland har kvitterat.
Kommentera

renen: Vilket mål. Förarbetet av Zucca är av högsta världsklass.
Kommentera

Riktigt underhållande match. Extra skönt med okommenterat på SVT Play också. En fundering: Jag utgår från att det finns målkameror så vad kan domarna bakom målen ha till uppgift egentligen?
Kommentera

T T: Synd att det inte blev straffavgörande. Jag hade verkligen velat se mer av den här matchen.
Kommentera

Poffa: Riktigt bra match. Nu blir det skidåkning!
Kommentera

Poffa: Du får skylla på Jakobsen, han var helt vilse i det bytet.
Kommentera

Lettland verkar inte ha mycket att hämta i den här turneringen.
Kommentera

Med tanke på systemet så är det faktiskt en klar fördel att spela sist. Jag skulle inte bli jätteförvånad om Sverige-Finland har ett oavgjort resultat efter full tid.
Kommentera

Wayne Gresky:

Hur ser det ut sen då,vid vinst vilka får Sverige i kvarten?
Kommentera

Bissett19: Det beror ju på hur de andra matcherna slutar. Jag tror att svenskarna tycker att det är viktigare att komma topp fyra än att försöka få rätt motstånd i en kvartsfinal. Om USA skulle skrälla mot Kanada bli taktik om att slippa Kanada i en kvartsfinal. I natt vet vi mer om förutsättningarna.
Kommentera

Wayne Gresky: Oavsett vilket är det en kväll och natt man ser fram emot, rent hockeymässigt.

21.00 Ryssland - Tjeckien
01.30 Kanada - USA
06.00 Sverige - Finland

Det är dags att sova snart, om man skall orka. De två första matcherna ser man hemma i TV-soffan, den tredje ser man på jobbet samtidigt som vi har frukostmöte.

Kommentera

Poffa: Det är en larvigt bra line up. Man lär dessutom vara så uppspelt att det blir omöjligt att sova en timme mellan matcherna.
Kommentera

Wayne Gresky: Foppa sjuk enligt Leifby på Aftonbladet. Magsjuka, var inte med på värmningen och är högst osäker till spel ikväll.
Kommentera

Poffa:

Även Påhlsson drabbad.

– Vi hoppas att de kan spela i kväll. Vi vill vara extra försöktiga och därför var de inte med på värmningen, säger läkaren Björn waldebäck.
Kommentera

Poffa: Även Påhlsson är drabbad, tydligen.
Kommentera

Ryssland-Tjeckien kommer att bli riktigt bra, det syns redan nu.
Kommentera

Wayne Gresky:

va fan jag har inte kvar svt 24. Kunskapskanalen ligger på den platsen och Eurosport har jag inte.

Kommentera

mattias - 74: Vad har du för leverantör? SVT24 är ju en gratiskanal på Boxer, så den borde nog alla ha.
Kommentera

Poffa:

Com Hem. Den har funnits på kanalplats 125 förut men nu är kunskapskanalen där. Jävligt märkigt den finns inte på analoga nätet heller där har den varit på kanalplats 15 men där är också kunskapskanalen. Den går ju live på svt.se ser jag nu !

Kommentera

mattias - 74: Enligt ComHems hemsida finns SVT24 på kanalplats 153.
Kommentera

Poffa:

Jag hittade den när jag gjorde en ny kanalsökning.

Kommentera

Två gånger kunde ryssarna ha fått pucken ur zon med händerna men i stället viftar man med klubban i luften...
Kommentera

Wayne Gresky: Vi får hoppas att inte fler i laget blir smittade bara..
Kommentera

Wayne Gresky:

Vad är det egentligen för konstiga magsjukor hockeyspelare får? Ena stunden är de magsjuka, nästa spelar de hockey. Sådan magsjuka vill jag också ha (ja, hellre är jag förstås utan, men ska jag bli magsjuk låter det som en trevlig variant)...
Kommentera

knaskamilla: Vet du, jag tror det handlar om att de biter ihop och inte känner efter så mycket.
Kommentera

Wayne Gresky: Hmm, är det Fox som ska försöka sig på hockey igen. Så fort Foppa är på isen ser man en brun rand som följer honom, a la den lysande pucken.
Kommentera

Poffa:

Men magsjuka, det handlar inte om att känna efter. Det handlar om att det rinner åt ena hållet och att man kräks åt andra hållet, och sen är man typ dränerad på vätska och kan inte äta ordentligt på länge. Känna efter...pfft...
Kommentera

Underbar propp av Ovechkin på Jagr..
Kommentera

Och där åkte Jagr på en riktigt fet tackling av Ovechkin, sekunderna efter är det 3-1 till Ryssland..
Kommentera

USA på väg mot seger över Kanada!

4-2 till jänkarna med 8 min kvar :)
Kommentera

MarcusElving: Tunga, tuffa men tröga Kanada emot Skickliga, snabba men framförallt smarta USA.

Det är två olika "skolor" som möts och det känns som om Kanadas stil är gammaldags och i läge för pension.

OJ vad jag hejar på USA. :-)

3min kvar nu. Och där gör Knickedickerna 3-4 efter att ha "fått" ännu en utvisning

OJ vad jag hejar på USA än mer. :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

OJOJOJ! Sicket mål som avgör. Kessler åker emot en icingpuck, slänger sig förbi den kanadensiska backen och slår undan pucken precis framför honom in i den öppna kassen.
Kommentera

Salle: Riktigt fräckt gjort av Kessler!

Underbart att USA vann..
Kommentera

Salle:

Stabil 1.a period av SVerige

Kommentera

mattias - 74:

Fortsätter göra en bra andra period. Lite klantiga med utvisningar bara. Men det verkar gå bra ändå :) Heja Sverige!
Kommentera

difzi:

Där kom 3:an.

Kommentera

Comic Book Guy: Best game ever!
Kommentera

Såg ni skylten på läktaren under första perioden? Den som det stod "Meanwhile in Sweden (search for the movie)".
Kommentera

hoppas att finland kan komma tillbaka nu, och att dom inte ger upp i första taget. Dom har inget att förlora.
komigen nu finland!
Kommentera

Ruskigt stabilt och säkert spel av Sverige i två perioder, Finland har inte haft mycket att säga till om.

3-0 kommer säkert bli ett par kassar till för Sverige!

Bäckström bäst på isen.

En period kvar till sängen....
Kommentera

MarcusElving:

Zetterberg har inte kommit in i turneringen än. Kanske borde man sätta in Franzen istället för Hörnqvist där med tanke på att dom spelar tillsammans i Detroit?

Kommentera

mattias - 74: Zetterberg har spelat ruskigt bra defensivt i turneringen tycker jag. Offensivt har han inte riktigt kommit till, det har inte Foppa heller. Franzén kanske skulle vara en bra injektion för både Z och Foppa..
Kommentera

Idioter! Vinst eller förlust kvittade för finnarna, det de ville undvika var ett oavgjort resultat. Nu går Finland direkt till kvartsfinal och slipper Kanada och Ryssland i semi. Grattis Finland!

(Med idioter menar jag de som hyllar insatsen i tron att finnarna hade mycket att spela för.)

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving:

Skön seger och skön början på dagen :) Att nolla Finland är alltid kul, men hade varit en roligare match om Finland gav lite mer motstånd..

Nu ut och hoppas att sl är lika snälla som de utlovar på deras hemsida :)
Kommentera

« · 1239210 · »