Olympiska spelen

4012 inlägg · 52 ämnen

hockey

« · 679089 · » Till forumet

Sv: hockey
Poffa:

Bra damhockey mao.
Kommentera

scim:

För att vara damhockey är det jävligt bra hockey.

Kommentera

Salle:

Att kalla det jävligt bra hockey är ju definitivt att ta i, det är virrigt och planlöst. Känns dock som vi tar det nu i straffräddningen tack vare Martin i målet.
Kommentera

Salle: Kim Martin, vilken målvakt.Det är tack vare henne som vi inte förlorar.Om är laget med den bästa målvakten som vinner, då är Sverige i final.
Kommentera

Kul domare det är ute på isen, fram tills denna svenska utv inte en tillstymelse till reaktion från dommare.
Helt plötsligt så får hon kramp i armen och den flyger upp, Utv helt korekt men hon hade fram tillsdess bommat minst 4-5 solklara utv till båda lagen...
Man kan inte bli annat äm imponerad av damkronorna och framförallt Kim Martin, ISKALL säger jag bara!!!
Ja lider mot straffar då kan exakt och jag menar EXAKT allt hända......
Kommentera

Sannes: 14 sekunder till straffdramatik. Puh

Kommentera

Jädrans att åka på en utvisning nu. Fasen också!

Kommentera

Usch vad nära Sverige var att avgöra.Men den amrikanska målvakten gör en bra räddning.
Kommentera

Portello: Nu spelar dom ju jävligt bra hockey. Det är fart och fläkt, jävlaranamma, riktiga beslut och en del riktiga chanser.
USA ser nervösa ut. Dom har ju allt att förlora och det är dom ju inte vana med riktigt. Kul är det hur som helst.
Kommentera

Salle: Ska villigt erkänna att jag inte är så mycke för att kolla på damhockey.Men nu är det riktigt, riktigt spännande.
Synd att hon med coola efternamnet inte fick träff.
Kommentera

Linnea: JÄVLAR va nära att Timglas blev hjälte i slutsekunderna. Nu blir det sudden (10min) och vi startar med +50sek i PP.
Kommentera

Sannes: Förlängning på gång. Hoppas, hoppas, hoppas att de fixar det här nu. Det har de förtjänat med detta uppoffrande spel. KOM IGEN!!!
Kommentera

Linnea:
Ja visst är det mycket hjärta. Hur det än slutar så är detta en kanonmatch av tjejerna.

Sen kom jag på mig själv att mitt förra inlägg skulle vara i Tre Kronors gästbok, sorry.

Kommentera

Sannes:

Aftonbladet skriver samma sak. Foppa spelar i morgon.

Kommentera

Foppa spelar OS enligt Radiosporten

Kommentera

Sannes: Men tjejerna spelar ju med så mycket hjärta att man nästan blir tårögd. Grym inställning.
Kommentera

Skotten efter två perioder är 27-9 till USA, men 2-2 i mål, snacka om att tjejerna är pressade och oj vad duktig Kim Martin är.
Förresten, det är bra fart på Granqvist och Jansson på Radiosporten idag. De är underbara att lyssna på.

Kommentera

piff:

Tror jag tar tillbaks det där med final.. 2 - 2 just nu efter bra spel, TOM jörgen skulle platsa :)
Kommentera

mattias - 74:
Varför får man inte kämpa om pucken utan att domarn måste blåsa av för utvisning?? Visst tacklingar är förbjudna men man måste få stå ute vid sarjen krama om varandra och kämpa om pucken!
Har trott på en repris av förra OS hela tiden. Får hoppas att tjejerna klarar Finland i kampen om bronset.
Finalen kan nog bli ganska spännande..
Kommentera

Db_04:

tror itne dom går till final tyvärr men ett brons kanske !!
Kommentera

mattias - 74: neee... kanada brukar ha problem me USA....

skulle va skoj om sverige kunde ta sig till final inte för dom har nån chans på guld men ändå ett silver :)
Kommentera

Db_04:

Nej tyvärr blir det nog kanada usa i final och si så där 12 - 0 till kanada!!
Kommentera

Ser inte ut att bli någon final för damkronorna iaf
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Piff:Tjeckerna plockar in Saflicky som förmodligen blir tredjemålis,Elias lämnar oxå truppen pga skada,hans ersättare blir Kotalik!
Kommentera

piff: Dem har ju Vokoun som är en bra ersättare,högerplockare!
Kommentera

piff:

inte den blekaste, kanska svoboda eller ??
Kommentera

mattias - 74:
Vet du vem som ersätter honom?
Kommentera

Karoliina:

Apropå mplisar så sa dom på Svt nyss att Hasek lämnat OS pga skada..
Kommentera

Db_04: Niittymäki är givetvis vår ettamålis. Och det helt utan konkurrens.
Kommentera

Db_04:
Vem är det som står för Finland?
Norrena??
Kommentera

Karoliina: de känns som finland vore en drömotståndare i år.....

Är deras 5e målis som vaktar buren eller liknande?
Nej från Kiprusoff, Lehtonen , Toivunen och före säsongen var även Pasi Nurminen tänkt som OS målvakt (fick lägga av på grund av knäskada)
Kommentera

mattias - 74:
I Vitrysslandsmatchen stod det 3-3 när Salo släppte (nickade) in pucken. Jag har fortfarande svårt att förlåta honom. Men det ska inte glömas att forwardsen hade inte gjort fler mål än vitryssarna. En sån puck i slutet av en match mot en lingonnation ska inte spela någon roll men nu gjorde det det för att de inte hade gjort fler mål framåt.
Roligt att tvinga dej tänka efter lite ;)
Kommentera

Myggan:

Ähh, ge er nu. Tänk vad trist landslagshokkyn skulle vara om utan Finsk-Svenska drabbningar. Jag minns en gammal finsk hokkylegend orda om saken och han betecknade Sverige som, citat: Den Älskade Fienden. Rätt härlig liknelse, tycker jag..

Kommentera

piff: jag säger vitryssland
Kommentera

piff:

Haha du sätter verkligen mig på prov. låt mig säga så här att hade vitrysslandsmatchen varit mot finland hade jag alddrig nånsin förlåtit SALO! är det svar nog :)
Kommentera

mattias - 74:
Om vi säger matchen mot Vitryssland i OS och en vanlig träningsmatch mot Finland? Vilken är värst att förlora?
Kommentera

piff:

Finland
Kommentera

mattias - 74:
Vitryssland eller Finland? Vilket lag är värst att förlora mot?
Kommentera

Myggan: Tjeckien kvitterar Schweiz ledning tidigt i tredje perioden. Men Schweizarna tar återigen ledningen för tredje gången i matchen. Ställning 2-3 med 9 minuter kvar.
Kommentera

mattias - 74: Ja visst är det väl så att förlora mot Finland vill man inte. Man vill helst inte att Sverige ska spela mot dom heller.
Kommentera

Bissett19:

hehe nej ! Men jag bara tog ett exempel! om dom skulle vara med !!
Kommentera

mattias - 74: Är Uganda med i OS??????.....:-)
Kommentera

Karoliina:

Notera på du !!
Kommentera

mattias - 74: nämen, attans att vi skaver så pass *gör genast en notering i min mycket viktiga bok: Märkvärdigt Vetande Om Finsk Hokky Och Övrigt*

Kommentera

Myggan:

Jag kan ta en förlust mot Uganda i hockey men inte mot Finland :P
Kommentera

mattias - 74: Vilken kul liknelse du gör men instämmer med din åsikt vad det gäller Finland i hockey.
Kommentera

Karoliina:

hehe nej du Finland i hockey är som en stor böld nånstans på en cykelsemester :-)
Kommentera

mattias - 74: liten men naggande god, e Finland:-) *åhh, Teeemu*
Kommentera

Bissett19: Finland har öppnat hyfsat bra 11-0 i målskillnad på 2 matcher :-)
Kommentera

Slitwargen:
Målsnålt för att ha spelat så många timmar. Kan inte vara roligt att vara åskådare ;)
Kommentera

« · 679089 · »