Olympiska spelen

4012 inlägg · 52 ämnen

hockey

« · 679089 · » Till forumet

Sv: hockey
Poffa:

Bra damhockey mao.
Kommentera

scim: Ok rå. Jävligt bra damhockey. Klart roligaste matchen i detta OS, av dom jag sett, med damkronorna.
Kommentera

Poffa:

Bra damhockey mao?
Kommentera

scim:

Så om Kajsa hoppar världsrekord 2.10, så är det inte bra höjdhoppning utan bra damhöjdhoppning?

Kommentera

Salle:

Smidigt av SVT att hålla på att byta kanaler mitt under straffläggning, heja!
Inga straffmål ännu efter två försök från båda lagen.
Kommentera

Poffa:

Höjdhopp för damer och herrar är mer eller mindre samma sport. Hockey och damhockey är inte samma sport.
Kommentera

scim: Titta titta press på USA nu:)
Kommentera

scim: Titta titta nu HAR vi chansen
Kommentera

F I N A L ! ! ! ! !
Kommentera

NallePhu: JAAAAAAA!!!!!!!
Kommentera

scim:

Och där går Sverige och vinner trots att USA får lägga en extra straff...kul!
Kommentera

Yesssssss nu jävlar har vi ett siler minst i damhockeykronorna
Kommentera

scim: fan vad bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Salle: Spontan momentant bragdguld till Damkronorna.
Kommentera

scim:

[Höjdhopp för damer och herrar är mer eller mindre samma sport. Hockey och damhockey är inte samma sport.]

Bland det dummaste jag hört på väldigt länge.

Kommentera

Jag äter upp mina ord med glädje!!!! Hade tippat Sverige i en bronsmatch, men shit vad kul detta är! Kim räddar fem straffar och en 16åring träder fram!
UNDERBART!!!
Kommentera

Salle: Helt enormt!! Winberg kyligast idag. 16 pannor går in och gör första straffmålet för Sverige helt respektlöst. Nån mer än jag som har spaghettiben?=)))
Kommentera

Poffa:

En och samma sport kan väl inte ha olika regler?
Kommentera

Linnea: Inga spaghettiben (sitter iofs) men en klump i halsen och lite lätt fuktade ögon.
Kommentera

Salle:
Årets lag nästa idrottsgala är presenterat!! LUGNT!
Nu är det Anja som snart ska åka..
Kommentera

scim:

Så en J18 VM-final är inte hockey utan J18-hockey?

Kommentera

Poffa:

Byter du ämne nu?

Jag citerar den eminenta sidan Wikipedia som uttrycker sig bra i frågan:

"Damishockeyn har utvecklats ur herrarnas ishockey. Reglerna skiljer sig på flera punkter, bland annat är tacklingar inte tillåtna."
Kommentera

Salle: UNDERBART!!!
Helt Otroligt!! KIM MARTIN! Bäst av alla!! :D
Garanterat SILVER :D
Livet leker...
Kommentera

Dags för hjälteintervju och vips så blev klumpen en bumling och dammen brast. Och det har INGET med Åsa "könskvoterad" Edlund. Vilken kärring man kan vara ibland.

Kommentera

_modo_:
Omröstning från svt

Bra 87% (659)
Godkänd 7% (56)
Dålig 1% (10)
Urusel 4% (34)

Totalt antal röster: 759
De som röstat dålig eller usel mår nog inte så bra nu.
Kommentera

scim: Då alla damhockey-inlägg har skrivits här och (herr)hockeyn har hållit till i Tre Kronor-boken så var det ju självskrivet att mitt inlägg var om damhockey.

Vill du och Poffa bråka om en skitsak så här i glädjen så finns det bubblor och gästböcker. ;-)

Kommentera

Salle: Bulls Eye där:)
Tycker att Åsa Edlund lagt på hullet ganska bra, När hon var på C+ var hon en puma!!
Kommentera

Nu har jag börjat att lugna ner mig en aning. Suverän match, suverän målvakt, suverän kämpainsats, så jäkla bra gjort av tjejerna.

Kommentera

Salle:

Du vet ju hur Poffa är, han kommer in helt snett i en diskussion helt övertygad om att han har rätt och är tvungen att lämna strax efter att han bytt ämne med svansen mellan benen ;)

Kul match hursomhelst, härlig inställning från det svenska laget men det är ibland riktigt frustrerande att se på (damhockey).
Kommentera

Sannes: Har inte ord,säger bara STORT!!!
Kommentera

NallePhu: Åsa Edlund puma??? Uppsök en optiker snälla. :-)
Kommentera

Salle:

Haha, instämmer, hon har inga märkbara kvaliteér what so ever som jag märkt, det snällaste jag kan säga om henne är väl att hon gör sig betydligt bättre i den roll hon har nu än som kommentator. ;)
Kommentera

Bissett19: ja det detta var härligt, ska bli intressant att se att på måndag hur det se hur det går
Kommentera

Salle: han måste ha blandat i hop henne med TV4´s Suzanne Sjögren ...

HÄRLIGT TJEJER...Blir tuff final men inget är omöjligt
Kommentera

Db_04: Nu har de gjort vad de har kunnat och lite till. Att förvänta sig att de ska ta Kanada kan ingen göra, men jag tror vi får se en bra match nu när de fått en mental kick. Mitt tips är att det inte blir några 8-1 i finalen..
Kommentera

Linnea: japp tippar 3-1 till kanada i finalen....sen tar USA finland ganska enkelt i Bronsmatchen...för kan inte va nöjda me att missa final
Kommentera

Läs om Succén på damkronornas hemsida
Kommentera

Db_04: Nu är ju inte Kanada officiellt klara för finalen men det borde inte var nåt problem för dom.

Samtidigt så borde finnarna inte få bättre tändvätska än att se svenskorna ta en finalplats.

Tänk OM det skulle bli en till skräll och Sverige - Finland i en final.

Kommentera

NallePhu: Åsa är så där mysmullig,yummie yummie......
Kommentera

Salle: den chansen är minimal men visst finns den....tror dock Wickenheiser och co går till ännu en final
Kommentera

scim: Lysssna på Lasse Granqvist när Maria Roth sätter avgörande kassen......han är i extas!!

www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?typ=db&namn=188962&intUnitID=
Kommentera

Bissett19:
Han var i extas under hela matchen, iallafall ifrån andra perioden och framåt. Granqvist är en grymt bra kommentator.
Kommentera

Bissett19: "HerreJJJ-össes, Herrejösses va bra..." Tror det var ruggigt nära att ett lite mustigare ord på J slank ur Herr Granqvist.
Kommentera

Salle: Om du lyssnar på hela straffläggningen på sr:s hemsida så vräker han ur sej SKIIIT,när USA får lägga om en straff........Granqvist regerar verkligen,hede det inte varit sån fördröjning skulle man ju synka TV:n med radion vid hockeymatcherna!!
Kommentera

Varför diskuteras damhockeyn här? Underligt.
Kommentera

Hawerchuk:

Jo, du vet, dom lirar ju i OS nu, slog USA idag efter straffläggning.
Kommentera

Sannes: Otroligt roligt att se sån offervilja och kämpaglöd mot ett lag som egentligen är ett par klasser bättre. Förde faktiskt tankarna till USA-Sovjet i OS 1980. Fast då vann USA.
Kommentera

Albert Hall: Faktiskt hade damkronorna sett på den videon inför USA-matchen som ren inspirationskälla......så dina tankar stämmer rätt bra,2-0 till Kanada i andra semin nu,kan Finnarna göra en bragd oxå???
Kommentera

Bissett19:

Knappast troligt. Mitt tips är att det rinner iväg och slutar 7 - 0
Kommentera

Damkronornas hemsida är nu med HS länksida...
Kommentera

« · 679089 · »