Olympiska spelen

4012 inlägg · 52 ämnen

hockey

« · 679439 · » Till forumet

Sv: hockey
Dream Team:

Finnar har väl ingen medkänsla för nånting.
Kommentera

Bissett19: Du verkar nöjd som f-n?
Kommentera

mattias - 74: Ja, crap säger jag om det! Det känns som att Tjeckerna bjöd på det. Visserligen ÄR Selänne en extrem målskytt, men fullt så där lätt ska det väl inte få gå.
Kommentera

Bissett19: Och hela E-tuna jublar...

Måste vara en av dom stor finska nästena förutom Trollhättan :-))

Kommentera

The finnish flash slog till direkt i tredje perioden,3-2 Finland!!
Kommentera

Dream Team:

Selläne gjorde just 3 - 2
Kommentera

mattias - 74: Nej, han kan bara bli avstängd på den nivå som straffet skedde. Alltså på landslagsnivå. Vi får hoppas att man tar sitt ansvar och stänger honom resten av turneringen. Bort med Ruutu från OS!

Nu håller vi på Tjeckien!
Kommentera

Dream Team: Fårskalle var namnet........men undrar hur det gick med Jagr,tyckte han vinglade lite på väg ut i omklädningsrummet,hjärnskakning?isf är det ju förmodligen slutspelat för honom i OS-turneringen!!
Kommentera

Kevin O Shea:

Man kan ju hoppas att dom stänger av honom från allt spel denna säsong över huvud taget, då menar jag NHL också men jag vet inte hur reglerna är för en sådan här sak! Får man stänga av personen i inhemska ligan också efter ett sådant här brutalt överfall i ett OS ??
Kommentera

mattias - 74: Det är bara att hoppas att dom visar lite stake och stänger av Ruutu resten av turneringen.
Hade tacklingen/överfallet skett i elitserien hade väl 5-6 matcher blivit straffet...
Kommentera

Dream Team:

haha nej. Han kan passa även om man kör runt honom i Barnvagn var hans kommentar om foppa .. haha
Kommentera

piff:

Man tacklar inte mot någon del av kroppen i det läget. Det handlar om respekt. Man behöver inte vara raketforskare för att inse vad som kommer hända om man med tio skärs fart tacklar en spelare som är "ouppmärksam" och som står så nära sargen som Jagr gör.

Fult, onödigt och jag är benägen att hävda att han vet exakt vad han håller på med då han går in i tacklingen.

Kommentera

Och Sandis Ozolinsh är nästan inte alls imponerad av Foppa... ;-)

Kommentera

mattias - 74:
Ja de stämmer, tänkte helt galet.. Ber om ursäkt.
Kommentera

piff:

Jarrko ruutu heter han den andre har väl slutat hoppas jag :)
Kommentera

Dream Team:
Det ser t.o.m. ut som att Christian Ruuttu siktar på huvudet och INTE kroppen. FEGT SOM F*N!
Kommentera

65selander: Ruutu går ju enbart in för att Mosa Jagr. Mission accomplished, och idiotin har fått ett ansikte! Jävla fårskalle!
Kommentera

piff: Undrar vad Wikegårds kommentar kommer att bli nu i paus? Det lär osa iaf..
Kommentera

mattias - 74:
Vilket skott!
Helt underbart att se.
HEJA TJECKIEN! (trodde aldrig att jag skulle skriva det..)
Kommentera

piff:

Nej jag tror itne han är med nästa gång dom möter Rangers!!

JAAAAAAAAAAA 2 - 2
Kommentera

mattias - 74:
Undra om han kommer våga möta Jagr igen om de möts senare i turneringen eller när deras lag möts i NHL..
Kommentera

Bissett19:

Ja fattar inte heller. Har han någon slags heder i kroppen så ber han Jagr om ursäkt men jag har en aning om att han inte vågar den fegskiten! USCH
Kommentera

mattias - 74:
Hoppas verkligen att tjeckerna vinner denna drabbning just på grund av den brutalt fega tacklingen! Synd att finnarna gjorde 2-1 nu..
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Mattias74:Fy fan vilken vidrig tackling av Ruutu,värst av allt är när han sitter i båset o flinar!Vill gärna se när Rangers möter Canucks nästa match!
Kommentera

65selander:

Finnj*vlar .....
Kommentera

Ruuto överlever nog inte länge till denna match efter tacklingen på Jagr. Fy f-n vad fult

Kommentera

65selander:

Jarkko Ruutu skämmer ut sig och tacklar JAGR vårdslöst mot Sargen så bloden sprutar. Riktigt fegt!!
Kommentera

mattias - 74: Vet inte om ni såg Wikegård nu när SVT hade en kamera på när han snackar rörelse med Rooth. Han är störtskön att se, där har ni en kille som brinner för det han gör.
Kommentera

Jaha där visade Wikegård en soft side av him self, Erkände att han vär nära till gråt efter vinsten mot USA....
Men visst han har rätt det är för öppna ytor i boxplay framför egen kasse, Någon måste in och rensa ta lite stryk + ligga kanada spelarna innanför skinner dom ska veta Sverige är där och vi kan om vi vill!!!!!
Kommentera

65selander:

Undrar om jag skall rensa mina vänner nu :)
Kommentera

mattias - 74: Hyfsat match hittills och det skall bli skoj att se om Jagr kan visa upp sin form som han har haft i NHL på slutet.

Endast för dig Mattias ;-)

Kommentera

65selander:

Nu får man tydlihen se tjeckerna finland på svt 2 :)
Kommentera

mattias - 74: Den gamala moringen M.Hossa gjorde mål nu för Slovakien. €sport visar bara korta bitar från matchen eftersom dom visar Shorttracken
Kommentera

Dream Team:

För er som vill se hockey spelas Usa Slovakien nu på Eurosport och det står 0 - 0 efter halva matchen!!
Kommentera

Danne_l: Jodå, en riktig praktskräll får man nog säga att det är. Dock får väl Schweiz målvakt Martin Gerber sägas vara oerhört kapabel som målvakt då han även till vardags lirar mot dessa killar, och han kan nog mycket väl mäta sig med den offensiva kompetens som den kanadensiska spelarna visar upp. Nu hänger det självklart inte bara på honom, men jag tror att du vet hur jag menar.

På tal om turneringar den senaste tioårsperioden så roade jag mig med att gräva lite i de arkiv som jag hittade. IIHFs officeilla VM- och OS-statistik bjuder på några riktiga skrällar. Vad sägs om en norsk seger över just Kanada med 4-3 i VM i St. Petersburg 1999, Schweiz spöade hemmanationen Ryssland i samma VM med 3-2 och det värsta av allt var väl när Lettland blev Rysslands öde när man besegrar den gamla stormakten med 3-2. Som om detta inte var nog så slår även Vitryssarna Ryssland detta VM (3-2, även där), där väl Ryssland får sägas göra en riktig genomklappning.

Slutligen vad gäller det jag hittar av intresse vinner Lettland över Ryssland med 2-1 i VM i Finland 2003. Nu hittade jag bara siffror så långt tillbaka som 1999 års VM/OS. Det är således möjligt att det inträffat något likande i mästerskapen åren innan.
Kommentera

Schweiz insats idag mot Kanada och tidigare mot Tjeckien. Måste vara en av de största hockeybragderna alla kategorier de senaste 10 åren?
Kommentera

Jag tyckte att det var rätt att fria i videogranskningen av kanadas skott. Sett från kameran uppifrån så visst är en del av plocken överlinjen men du kan omöjligt avgöra om hela pucken är över linjen eller inte. Hellre fria än fälla. Turneringens räddning!
Kommentera

Kanada ser väldigt stressade ut tycker jag. 0-2 lär nog inte underlätta heller.
Kommentera

Och där gör Schweiz 2-0.Ojoj, Kanada är skakat.
Kommentera

Portello: Varsågod. Länken stod visst ett par rader upp:-)

2-0 till Ostarna.
Kommentera

Frisco: Tackar, tackar.

Snart halva matchen spelad och Schweiz leder fortfarande.Dessutom så åker Kanadickerna ut på rätt många utvisningar.Kan Schweiz utnyttja det?
Kommentera

piff: Tänkte mer på en site, typ swehockey där man kan följa matcherna live.
Kommentera

Portello:
svt text tv har ju men om du menar på dumburken vet jag inte.
Kommentera

Någon som vet av en bra sida där man kan följa matcherna ?
Kommentera

Paddan: Oj, Schweiz leder med 1-0 mot Kanada efter en period.Hur länge ska dom hålla?
Kommentera

Frisco: Ryssland gjorde verkligen allt dom kunde i dag..... man ska nog inte räkna bort Tre Kronor....

men Kazakstan med målvakten Yeremeyev i spetsen gjorde en kanon insats.... Dom bjöd ryssarna på deras egen medicin...
Kommentera

Salle: Först kommer Ryssland, sen kommer Sverige och sen Kazakstan.
Kommentera

Ryssarna som enligt många var världsjättebäst för några dagar sen efter sverigematchen har bara 1-0 en bit in i 3:e perioden emot Kazakstan som Tre Kronor enkelt slog trots inte alltför bra spel.

Nån som kan dra några konkreta slutsatser om hur detta placerar Tre Kronor på nån skala???

Kommentera

Lumber Jack: Överraskande jämnt mellan Kazakstan och Ryssland. Bara 1-0 till Ryssland efter två perioder.
Kommentera

« · 679439 · »