Olympiska spelen

4012 inlägg · 52 ämnen

hockey

« · 679439 · » Till forumet

Sv: hockey
Dream Team:

Finnar har väl ingen medkänsla för nånting.
Kommentera

Dream Team: Han gör ju rätt i att skjuta därifrån, hade han missat så kanske 2:a vågen fått tag på pucken. Han är ju inte den första som sätter pucken från det läget. Målisarna är ju iregel beredd på ett pass innåt banan.
Kommentera

mattias - 74: Förutom att du hatar allt som rör sig förutom LIF, finns det något du tycker är bra i livet :-))
Kommentera

65selander: Visst var det ett överraskande skott från den vinkeln. Lite slappt av Voukon i tjeckmålet var det allt.
Kommentera

65selander:

haha ja absolut men jag har aldrig haft mycket till övers för finnar när det gäller ishockey och än mindre efter detta, fattar itne att han kan sitta och hånflina i utv båset. Nej en kastrering med slö morakniv vore lindrigt...

Jag gillar massa saker annars jag :-)
Kommentera

65selander: Jaarko Ruutu har precis gett idiotin ett ansikte. När han dessutom sitter och hånflinar i båset efteråt undrar väl varje normal människa hur det är ställt i hjärnkontoret. Samtidigt är jag inte förvånad av det han gör. Flinet bevisar väl precis hans intelligensnivå, eller snarare bristen på densamma! Visst måste hans lagkamrater stå upp för honom, men varje vän av sportslighet och respekt borde väl ta avstånd från sånt där agerande!
Kommentera

Dream Team: Tyvärr så verkar finnarna ha tjänat på det rejält också eftersom tjeckerna verkar ha självdött i spelet. Nu lär vi nog inte få se han något mer i denna turnering skulle jag tro.
Kommentera

65selander: Ruutu lär få betala när han kommer på besök till Madison Square Garden nästa gång, tyvärr inte denna säsong då dom möts någon mer gång förutom vid en ev final tror jag det är, men det här glöms inte bort så Ruutu blir nog jagad rätt ordentligt nästa säsong istället!!
Kommentera

Dream Team: Jo det bor mycket finnar här,jag nöjd???HATAR ALLA FINNAR!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Jag försvarar inte Ruutu men det hände en sak i ES när en Brynäsare blev tacklad så där men då sa dom röd vita fansen att man får skylla sig själv när man böjer ner huvudet när man befinner sig nära sargen... I bland så glömmer man fort.
Kommentera

70 Rodrigues: Enligt våran NHL-expert Warhawk i Brynäs GB så möts inte Canucks o Rangers ngt mer i grundspelet i år......
Kommentera

Bissett19: Riktigt fegt påhopp av Ruutu, han lär bli ett jagat villebråd nästa säsong, med all rätta!

Här är ett videoklipp på tacklingen, ca 12 mb stort. Hade problem att få det att funka i Windows Media Player, om det inte funkar där så testa VLC Media Player.

www.saunalahti.fi/kholtta/J.Ruutu.mpg

Här kan man ladda hem VLC Media Player.

www.videolan.org/vlc/
Kommentera

65selander: Är väl lite skillnad på dessa fall? Aarnio var det väl som fick den smällen stod ju bakom mål, och åkte på en checking from behind. Någon större fart var väl inte inblandad i tacklingen? Detta som Ruutu gör är ju en fullkomlig mosning. Vet inte hir många skär han hinner ta innan han glider sista metern. Frågan är väl om vi får se Jagr och Ruutu något mer i OS.
Kommentera

Man kanske inte ens borde bli förvånad att en person som Ruutu gör en sådan idiotisk tackling på Jagr, fast heligt förbannad blir man ju.

Människan ligger i Kåbergklass när det gäller utvisningsminuter, lyckades skrapa ihop 215 pim förra säsongen i Helsinki - tål att jämföras med spelare som Bulan och Ledin - som inte ens kommer upp i hälften i pimtid.

Tydligen krävdes det också 10-12 skridskoskär för att lyckas tackla en stillastående Jagr.
Ruutu tog sikte på Jagr redan när Ruutu befann sig vid bortre stolpen.

Annars så är jag rätt besviken på Svt, ett sådant otroligt hoppande hit och dit mellan kanaler och sporter.
Innan OS började så hade jag sett framemot att få se Slovakiens matcher, men frånsett Slovakien - Ryssland mötet har det varit otroligt sparsamt med matchbilder från Slovakiens matcher.
Ovanstående match var för övrigt den bästa match jag någonsin har sett på tv.
Tre kronor är otroligt trista att kolla på i jämförelse med Slovakien.
Kommentera

Mer hockey och mindre Curling och Norsk drive by(Skidskytte) :-)
Kommentera

Petey21: Hade man varit Tjeckisk supporter hade man gärna sett en McSorley där fast med större kraft på Ruutu. Iaf i just det ögonblicket. En hjärndöd Ruutu på riktigt är en bra Ruutu.
Kommentera

70 Rodrigues:

Fast Curling gillar jag underligt nog, däremot är bob och SpeedWay på skridskor (hette det short track?) gäspningsframkallande.
Kommentera

Frella:

Enligt internationella hockeyförbunet så får han tydligen ingen mer avstängning om man skall tro AB. Och det skall man väl :)

Nu skall jag sova och drömma om att Ruutu omkommer i en bilolycka. Usch så jag säger man jag blir bara så jävla förbannad på den här typan av överfall!! Jagr hade kunnat blivit invalid..UNdrar vad han tänker med eller om han tänker över huvud taget!
Kommentera

mattias - 74: Gillar du Popsicle oxå.......:-)
Kommentera

mattias - 74: Ruutu ska stängas av resten av OS. Har har tur att han slipper möte rangers i NHL. jag hopppas att dom möts i finalen, då lär Ruutu få betalt för det han gjorde mot jagr.
Kommentera

.. herrguu så det ylas här. Det var Ruutus jobb att markera Jager. Och hade Jager haft en ordentlig hjälm så skulle inte blodspillan uppstått. Nåväl, liite burdust kanske det var. Men Jarkko är Jarkko. Och satans härlig ha i det egna laget. Tro mig. Jag är en HIFK-supporter av praxis. Och för oss är Jarkko Kung. Sådeså.

Annars kan jag rekommendera konståkning. Där får ni allt i ett paket. Is och skridskor och primadonnor..:-)

Kommentera

Karoliina: Herregud,hur kan du försöka försvara en sån tackling t om finska reportrarna på plats skämdes över Jarkos tilltag,det där med att han hade en sämre hjälm är ju knappt något försvar till att Jarko tog 8-10 skridskotag o mosade Jagr in i sargen......SKÄMMES TA ME FAN!!
Kommentera

Bissett19: gnäll inte. Jag skrv ju att 'det kanske var liite burdust'.
Kommentera

Karoliina: "Det var Ruutus jobb att markera Jager. Och hade Jager haft en ordentlig hjälm så skulle inte blodspillan uppstått"

Öööhhh???
Kommentera

Bissett19: exakt vad syftar öhhh:t på?
Kommentera

Karoliina: Kan du hålla med om att det var en ful o vansinnig tackling?
Kommentera

Bissett19: jag medger att den var obetänksam eftersom den gav oss 5 minuter i boxplay.
Kommentera

Karoliina:

Om det var Ruutus jobb att markera Jagr så var han ordenligt dålig på det jobbet.
Ruutu yrde omkring bakom mål just innan han satte in tacklingen mot Jagrs huvud och att försöka krossa skallar ingår nog inte i markeringsjobbet.

Och apropå hjälmen. Ta bara Jonas Johansson i LHF som ett exempel på en så kallad "ordentlig hjälm".
På försäsongen blev Jonas Johansson hårt tacklad i skallen utav en ryss om jag inte minns fel, och vad hände med den ordentliga hjälmen ?
Jo, den sprack och Jonas fick en hjärnskakning.
Jagrs hjälm sprack iaf inte.

Jag älskar tacklingar och tufft spel, men spelarna måste ha lite sunt förnuft också annars har man inte på isen att göra.

En som verkligen gör vackra, klockrena och stenhårda tacklingar är Bartecko.
Kommentera

Bitch: Om Bartecko är vi överens. Om Ruutu, tjaa, han kanske inte gjorde sitt allra bästa knog. Men nog försökta han :-)
Kommentera

Karoliina:

Klämmer man skallen mellan en sarg och en fet fine i 180 km/h så kommer det göra ont och börja blöda, oavsett hjälm.
Kommentera

Kalla mig enögd, färgblind eller vad ni vill...

Tar verkligen Ruutu upp till 10 skär innan tacklingen? Jag kan f-n inte se de skären... Inte efter att han vänder upp i höjd med tekningspunkten. Han aviserar tacklingen en bra bit innan den träffar och enligt mig är det olyckliga i sitiuationen Jagr´s ouppmärksamhet samt att han, mer eller mindre, lyckas huka sig just då smällen träffar.

Som jag ser det är Jagr fullt tacklingsbar, då han står med sidan vänd mot sarg.

Att Jarkko hånflinar efter händelsen är däremot så fult att han kanske förtjänar en avstängning för det. Alla, t.o.m han, bör vid det läget ha uppfattat att Jagr skadat sig ordentligt.
Kommentera

nyz:

Inte är det några 2 - 3 skär han tar iaf, hur som helst tar han dock inte så många skär som är tillåtet. efter att Svt rullat repriser efter repriser så är det då närmare 10 skär om du frågar mig. Tycker inte man kan försvara den på nåt sätt hur man vrider och vänder på det hela situationen. Nej en avstängngning för resten av OS är ilindrigt men tyvärr det högsta som går och få om dom inte inför nån slags böter för den här typen av råa överfall! Så ser jag på det...

Hade han gjort så här på Igilnia gagne eller nån annan i Kanadalaget och bertuzzi hade varit på isen hade han inte kommit levande från isen!
Kommentera

Karoliina:

Hur kan du ens försöka försvara den här typen av överfall! hade du tyckt att 5 minuters Boxplay varit obetänksam om JAGR hamnat på intensvien också. Vissa finnar saknar helt medkänsla för andra männiksors lidande och du verkar vara 1 av dom!
Kommentera

mattias - 74: Karolina, är för gammal för att förstå ;) kan inte fatta att hon försvarar skiten Ruutu. Hade det varit tvärtom, att nån finne blivit fult tacklad. Då hade hon suttit här inne och varit arg själv. Men Ruutu kommer bli manglad i NHL, med tanke på att det finns många tjecker i NHL. Så nån match kommer han sitta som ett frimärke i sargen.
Kommentera

Boråsindian: de verkar ju som att han kan ha förstört ganska mycke med den här tacklingen..... Klubbägarna diskuterar ju om att inte släppa spelare till OS nå mer
Kommentera

mattias - 74: "Vissa finnar saknar helt medkänsla för andra männiksors lidande..."

Har väl knappast med nationalitet att göra.

Om du tvivlar kan jag säkert rabbla upp en hel drös "svennar" som med all tydlighet visat prov på avsaknad av medkänsla för andra människors lidande!
Kommentera

nyz: du har helt rätt har inget med att han är finne å göra ....

Herr Ruutu är ju knappast med i OS för att göra poäng
Kommentera

nyz:

Nej men jag skrev vissa och det utgör ju inte alla eller ?? Klart det har med nationalitet och göra när Karoliina försvarar idiotens överfall. Hade en Svensk gjort så här på en finne hade jag naturligvis tyckt lika, den här typen av överfall hör inte hemma på en hockeyrink.
Kommentera

mattias - 74: *host host* säger bara daniel persson
Kommentera

Db_04:

Jag har inte försvarat det heller... tycker bara det är trist att se att man skall till smutsiga metoder som att få bort de andra lagens storstjärnor. Nu vet man ju inte om Tacklingen på Jagr var ett beställningsjobb men det tror jag knappast!! 215 minuter talar sitt tydliga språk
Kommentera

mattias - 74: säger bara.....hade han vart svensk hade du hyllat han......
Kommentera

Db_04:

knappast...man skall inte vara så jävla enögd när det kommer till ens eget lag. Åsikterna gick tydligen isär igår vad beträffar tacklingen på Jagr vissa menade att det var schysst. man kan ju undra vad dom sett på för match ?
Aldrig schysst att komma i full fart och tackla en spelare som står mot sargen och dessuton tar fler än 8 - 9 skär
Kommentera

Poängen är:

Hade Jagr stått rakt och inte hukat sig när tacklingen träffar skulle smällen inte ha blivit lika olycklig och ingen hade haft anledning att basunera ut - ÖVERFALL!
Kommentera

Db_04:

Jag kan ärligt säga att jag INTE hade hyllat han om han vore svensk.

Tycker sånt är förjävligt, oavsett vem som gör det. Oscar Ackeström gjorde en liknande sak i en match mot HV för några år sedan. En av de få ggr jag velat traska ner till omklädningsrummet och ge en av mina spelare en smäll på käften. Först och främst är det farligt. Sedan att ge motståndarna fem minuter pp kan vara förödande.
Kommentera

Danne_l: Forsberg åkte ju på en liknande smäll mot USA i någon final (minnet sviker) för ett par år sen. Det finns en ruggig filosofi att sänker man toppmannen sänker man laget.
Kommentera

Danne_l: ja sa inte att du skulle hyllat den svensk som skulle ha gjort de me :) men hade de vart nån av mattias -74´s favvolirare hade han ljublat :)
Kommentera

Jompe: Canada var det..... Rob Niedermayer (bild på tacklingen , se länk)
Kommentera

Db_04:

nej du som sagt det hade jag inte. spelar ingen roll om man har en favoritspelare i nåt lag. Gör han en sådan här sak så är det oförsvarbart
Kommentera

mattias - 74: :) jaja vi säger så...säger bara Lugnets Ishall för ett par veckor sen :)
Kommentera

Db_04: Tack. Som sagt, minnet sviker, fast det påhoppet glömmer man inte i första taget.
Kommentera

« · 679439 · »