Olympiska spelen

4012 inlägg · 52 ämnen

hockey

« · 678366 · » Till forumet

Sv: hockey
Phreak:
Om båda lagen spelar likadant som de gör/gjorde idag så kommer Sverige åka på storstryk men förhoppningsvis kommer Sverige spela mkt bättre och med Henke i mål och Ryssland lite sega efter matchen idag.
Kommentera

Phreak:
Dom ser ruskigt tunga och skickliga ut. CCCP
Kommentera

Phreak:

Tror jag också! Sverige må ha rutin i massor men Ryssarnas snabbhet och fysiska spel kommer och bli avgörande!
Kommentera

Per HApps: det var tider de CCCP :D
Kommentera

Phreak:
Synd bara att man missade den ;)
Kommentera

mattias - 74: ovechkin tacklar ju ihjäl dom... han har ingen respekt för nån
Kommentera

Phreak:

Nej men chara kollade långt efter honom så jag tror det blir Payback time i sista :)
Kommentera

piff: har en dokumentär som sändes på 1 förut om cccp och ryss 5:an den är jäv*** bra
Kommentera

Phreak:
Har ju självklart sett bilder och delar ur matcher från den tiden och den härliga femman (som jag aldrig lär mej namnen på *skäms* )
Kommentera

piff: du måste ladda hem den dokumetären den är sjukt bra!
Kommentera

piff: Hmm, det är väl enkelt... Big Mak & Co...
Kommentera

Paddan: JÄVLAR vilken match. Slovakien säljer sig så dyrt och är ruggigt effektiva. 3½ minut kvar och 4-3 till slovakerna.

Kanske är bra för di svenska att Ryssarna får stryk så att dom kan bli lite osäkra. Denna matchen måste desutom sitta i benen i morrn eftermiddag Sen ser inte Sokolov så imponerande ut. Har bara Tre Kronor tålamod så borde det kunna lösa sig.

Kommentera

Salle:

Herregud vilket 5 - 3 mål. Sablar vilken skridskoåkning, GABORIK!!
Kommentera

Salle: Sen var det ju inte Sokolov men jag kan inte stava till Bruvchhac...

5-3 på kontring Gaborik igen. Det var han som gjorde 4:an.

Kommentera

Salle: Bryzgalov är det väl ändå som står i Ryska målet, eller har jag uppfattat det fel?
Kommentera

Gaborik, vilken fart, vilka avslut.Världsklass!
Kommentera

Paddan: Ja det var ju det jag inte kunde stava till.
Kommentera

Portello: Sen verkar Lettland lite på skrällhumör emot USA... 3-2 i 2:a periodens slutminut och PP för Letterna.
Kommentera

Paddan: Ojdå. USA-Lettland 2-3.Dessutom har letterna PP just nu.
Kommentera

Portello: Han åkte skridskor som Johan Tornberg. Fantastiskt att se.
Kommentera

Salle:
USA ligger under mot Lettland. 2-3 vad sägs om det?
Kommentera

Salle: Hmm, har alla landslag förutom Sverige tillgång till Nikes nya "superfenomenaljättebästigaste" matchställ? Till och med Lettland spelar ju i det matchstället.
Kommentera

Paddan: Det verkatr inte bättre. Men jag tycker inte om de "nya" damaskerna med den breda randen på framsidan.
Kommentera

Salle: Äh, det är säkert något oerhört revolutionerande psykologiskt eller aerodynamiskt bakom de där stora färgsjoken på damaskerna och de lika sanslöst fula färginläggen på ärmarna.

Eller som Nike själva säger om damaskerna: "The Swift Sock weight offers a 40 percent weight reduction compared to a standard hockey sock, with a combined jersey-and-sock reduction of 33 percent in overall kit weight. Less weight equals more speed. The articulated fit is snugger and more streamlined, reducing bulk and requiring less or no taping."

Kommentera

Måste bara säga att Ryssland-slovakien "3-5" är den BÄSTA match jag sett någonsin asså!!
Kommentera

Slovakien-Ryssland. Vilken jävla match! Den bästa match jag sett på... mycket länge. Den hade ju allt, stenhårda tacklingar, glödande ögon, snygga mål och en underdogsegrare.

Nog visste jag att Slovakien kunde vara bra, men sådär bra. Nix. Nog kommer Tre Kronor att få jobba lite för guldet i den här turneringen...

Gaborik, mmm...
Kommentera

Albert Hall: Ja. Den var så otroligt bra. Och då är det här bara början av OS. Ryssland - Slovakien var första, jag upprepar första, gruppsspelsmatchen! Helt otroligt. Tänk slutspelet... Jag ryser av välbehag. Det här är hockey i världsklass. Nu har OS börjat på riktigt!
Kommentera

Kerstin_k:
Helt underbart! Kan inget annat än att njuta och hoppas att slutspelsmatcherna blir (om det är möjligt) ännu bättre!! Om man dessutom får se ett tre kronor som kan matcha ett sånt bra spelande lag är det ståpälsvarning.
Kommentera

piff: Fast på nått sätt känns inte Tre kronor i närheten lika farliga som Ryssland eller Slovakien. Vilken spetskompetens! Gaboriks två mål var ju helt otroliga. Hur skall vi, med en försvagad defensiv, klara oss från sånna saker?

Jag hoppas och håller tummarna. Men jag tror att det blir svårt i morgon.
Kommentera

Kerstin_k: Äh vi har ju speedkaninen Modin som kan kontra på samma sätt...
Kommentera

Kerstin_k:
Ryssland kommer garanterat vara revanch sugna men vi kan ju alltid hoppas att de tog ut sej en del denna afton. Men den chansen är liten, hoppas att Tre kronor står emot dem någorlunda iaf!
HEJA SVERIGE!!!
Kommentera

Usch vilken målvaktstavla av Irbe som gör att USA får 3-3.Trist.
Kommentera

Portello: Ja det var ju tråkigt att den skulle vara så avgörande. Roligt dock med oavgjort. OS-hockeyns första skräll? Jag hade i alla fall satt pengar på USA.
Kommentera

Fantastisk hockey-match idag ja! Bästa jag har sett på många, många år och det är bara att kolla på forwards-uppställningarna så ser ni enorm klass på båda lagen.

Deras backar är nog akilleshälen i båda lagen... Suchy och Strbak överraskade visserligen positivt på mig, Visnovsky är ju offensivt skicklig och Chara defensivt, men det är ändå väldigt tunnt på Slovakiens sida för att de ska kännas helt oslagbara. Målvakten imponerade inte heller.

Rysslands backar såg inte bra ut alls... några börjar bli gamla och långsamma nu, inte bara de gånger Slovakiens första-femma satte fart... så man hoppas att Zäta och Samuelsson kan ta vara på det imorgon!
Ska bli väldigt intressant att se vad vårat landslag kan göra mot ett högklassigt lag imorgon! Man längtar redan=D
Kommentera

Kerstin_k: Ja det var ju tråkigt att den skulle vara så avgörande. Roligt dock med oavgjort. OS-hockeyns första skräll? Jag hade i alla fall satt pengar på USA.

Det var väl inte roligt med en skräll om du satt pengar på USA?? ; )
Kommentera

Slitwargen: Fantastisk hockey-match idag ja! Bästa jag har sett på många, många år och det är bara att kolla på forwards-uppställningarna så ser ni enorm klass på båda lagen.

Menar du att matchen var bättre än Mora-Brynäs?? Jag är tveksam...
Kommentera

Fan va dåligt av Liv att släppa in mål mot kazackerna..!!
Kommentera

superovve:

Nu var det ju inte livs fel utan första målet var ju pga att isen var dålig och pucken stannade, lag som kaakstan italien m.m behöver man inte nolla bara för att dom på papperet är en lingon nation, Henke kanske också hade släppt in mål mot dom!
Kommentera

claesw: Nej, verkligen inte. Men jag hade redan stypt på Ryssland - Slovakien också. Så då blev det genast lite roligare att även sista matchen gick åt helvete ;)
Kommentera

Någon som har tips om en alternativsida till os-hokkyn? Den officiella suger.

Kommentera

Karoliina: Alternativsida säger du?

Kanske kan www.gamerival.com vara något?
Kommentera

Finland öppnar andra perioden mot Italien med att göra två snabba mål. Starkt av Italienarna att hålla 0-0 i första i alla fall.

Kommentera

Stigsson: ja det var ganska oväntat.....
Kommentera

Kerstin_k:

Nån mer än jag som tycker BÅG är Fel ute

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,779523,00.html

Domaren var petig men åt båda håll, Skall man gnälla då??
Kommentera

mattias - 74:
Varför gnälla överhuvudtaget ?? Bara att acceptera och köra på deras regler, hjälper inte att gnälla.
Kommentera

piff:

precis, lika för alla lag, bara att acceptera...
Kommentera

mattias - 74: Om inte annat så gynnar det ju de lag som har många NHL-spelare med. Men de fyra ES-svenskarna kanske får det jobbigt då de inte kommer att hänga med.
Kommentera

Frella: Schweiz gör 1-0 tidigt i första perioden mot Tjeckien också. Intressant.
Kommentera

Dragan 2k: eeeh, barnslig du... (men Finland leder just nu 4-0)
Kommentera

Karoliina:

Vem bryr sig om en puttenation som Finland :)
Kommentera

« · 678366 · »