Olympiska spelen

4012 inlägg · 52 ämnen

Skidskytte

« · 680451 · » Till forumet

Sv: Skidskytte
piff: Sa jag något om damstafetten?:O Jag menade bara herrarnas stafett ju:( Om det gick att tydas på fler sätt kan jag sträcka mig till att gå på en match i kvalserien;)
Kommentera

Slitwargen:
Men vi får se hur det går i damstafetten! För den har väl inte redan körts? (har börjat tveka på mitt minne)
Kommentera

För mig fanns det iaf en positiv sak med dagen! Vitryssland hamnade inte på pallen i dagens stafett så jag kan undvika Ejendahls Arena ett tag till;)
Kommentera

Hawerchuk: Om du har tankekraft som Uri Geller är det alltså ditt fel att vi inte fick brons;)
Kommentera

Frella: Ah haha, det var jag som kom in sent där. Jag höll på fel gubbe alltså.
Kommentera

Hawerchuk: Bergman körde nog i Blå dräkt då han i vit dräkt hade Frankrike-mössa på sig...
Kommentera

Slitwargen: Jo precis den. De andra medaljerna var väl inga riktiga skrällar. Även om valörerna på dem kanske var lite överraskande.
Kommentera

Slitwargen: Var inte Bergman i vit dräkt? Eller vad räknas som före?
Kommentera

Hawerchuk: Du missade nog hela Poiree;) Det syntes ganska klart att han var före tyvärr...
Kommentera

Frella: Håller med! När vi svenskar gör skrällar så hamnar vi oftast 4,5-6a eller något sånt. Vilken skräll-medalj syftar du på? Den medalj som var mest överraskande för mig var i längdstafetten!
Kommentera

Men, var inte Bergman klockrent före men både skidan och pjäxan? Vad missade jag?
Kommentera

Dream Team: Hade varit lite kul med fler skrällmedaljer. Är väl bara en skräll än så länge.
Kommentera

Det var ruggigt spännande iaf!:P Synd att bildproducenten visade målgångar istället för att följa hela kampen.
Kommentera

Det hade varit så underbart med en skräll-medalj, men vi tog en fjärdeplats så som vi svenskar brukar göra...
Kommentera

Frella: Bergman var nog stentrött, och föll som en sådan med. Riktigt tråkigt, men väl kämpat.
Kommentera

Stigsson: Om han inte snubblat 2 meter från mål så hade det blivit brons...

F-n!!!

Kommentera

Stigsson: Han hade ju bronset i hamn, å så "ramlar" han...fy fan.
Kommentera

Stigsson: snacka om dramatik, ett felskär på sista metern. ajaj
Kommentera

Slitwargen: TVÅ JÄVLA METER FÖRE MÅL OCH SÅ RAMLAR KARLN!!!!
Kommentera

Fyfan, han var ju före!!!
Kommentera

Poiree spricker nu är det bronsläge! Få se om Bergman kroknar som på sprinten.
Kommentera

Nu har vi försprång!!!!
Kommentera

Slitwargen: Hoppas han har återfått formen efter sjukdomar tidigare i veckan!
Kommentera

25 sekunder till guldet! Och Bergman har vanligtvis riktigt bra nerver! Hoppas inte han blir extra påverkad av OS...
Kommentera

Slitwargen: Två varv och en skjutning kvar och bara 7 sek upp till silvret!
Kommentera

Och så har vi Bergman på sista också! Ni ska bara veta hur många stafett-sträckor han har vunnit i sin karriär...
Kommentera

Riktigt bra åkning av Börjesson och Nilsson efter deras kapacitet! Trodde stafetten skulle vara körd med Börjesson med i laget...
Kommentera

Stigsson:

Endast 2 sekunder till brons. Nu tar jag och stämplar ut en halvtimme och går till TV-rummet här på jobbet. :-)

Kommentera

Oj vad Nilsson åker nu. Nu har vi häng igen.

Kommentera

mattias - 74: Tjusningen med skidskytte. Nu är man glad igen! ;-) En sträcka kvar och 25-30 sek från bronset.
Kommentera

Db_04:

Ja han träffar säkert :)
Kommentera

mattias - 74: i skidskytte?
Kommentera

Stigsson:

Ja in med Atvars :-)
Kommentera

Stigsson: mmm inte blir de nån medalj i den här staffetten iaf
Kommentera

Det är väl fan också att vi ska ha så dåliga skyttar.

Kommentera

piff:
piff: De brukar vara mycket bättre indivduellt än så här... Rent utav dåligt av vitryssarna idag, de har inte toppat formen det minsta. Framförallt åkte de alldeles för långsamt mot deras kapacitet!
Många säger att de är dåliga indivduellt... det är en myt bland deras herrar(bland damerna är det sant), men de brukar ofta hamna runt 10-20 med sina åkare.
Nu är alla deras åkare i dålig form och om de hamnar på pallen i stafetten så ska jag åka och kolla på alla Leksands hemmamatcher i kvalserien!
Slitwargen @ Mora2006-02-14 15:16
Kommentera

piff: Det var inte jag som utlovade nånting. Vi får läsa historiken för att se vem som är skyldig till löftet. :-)
Kommentera

Staffet idag!
Kommer du ihåg Stigsson vad du sa att du skulle göra om Vitryssland tog medalj??
Sveriges chanser? inte så stora enligt mej, visst de vann en WC tävling men det är lite skillnad och om de ska ha chans på pallen måste ALLT klaffa!
Kommentera

tråkit detta.....de började ju ganska bra....och efter första bommen så kom hon ändå igen
Kommentera

Bissett19: Magda kompenserade väl upp skvättarna antar jag.

Miss igen precis på sista skottet. Där rök chansen.
Kommentera

Han kan sitt skidskytte, den gode Wolfgang. Men idag verkar det mer vara "Good skiing, very poor shooting", tyvärr.
Kommentera

NuMo: Hinkens skytte var ju mycket bommar,förvånande att han kunde göra Magda med barn,trodde han skulle "bomma" där oxå.......:-)
Kommentera

mangan: Säger som Pischler sa efter första loppet:Good Skiing,Bad Shooting!!!
Kommentera

Frisco: Och Anna-Carin skjuter knappt bättre än vad Hinken gjorde på sin tid. Det här ser inte ut att räcka, men man skall väl inte ge upp innan hon skjutit bort sig vid nästa skjutning.
Kommentera

Aj, aj ACO. Tre rundor på två skjutningar är inte så bra.
Kommentera

Så var det dags för jaktstart.
SNÖ SNÖ SNÖ

Heja AK.
Kommentera

Stigsson:
Ja då blir det härligt! Bara hon sätter första och sista skottet så är hon en guldkandidat.
Kommentera

piff: Och det bästa av allt är att dagens resultat ligger till grund för lördagens jaktstart. :-)
Kommentera

Db_04:
Som en äkta Leksandssupporter då´rå..;)
Kommentera

Friman SR: Oooops, alla över en kam... Kommentatorn på radio P4 är kass, ska det vara.......
Kommentera

« · 680451 · »